Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

#Erasmus Days la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea

Vineri,

#Erasmus Days la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea

Vineri, 13 octombrie 2017, în sala de festivități a Colegiului Tehnic ,,Traian Vuia" a fost marcat evenimentul #ERASMUS DAYS, un prilej pentru a realiza activități de diseminare și informare cu privire la proiectele Erasmus+ care se desfășoară în liceul nostru.

Evenimentul a avut o anvergură națională, chiar europeană desfășurându-se sub patronajul președintelui Franței, dl Emmanuel Macron.
Cu această ocazie, în prezența unei audiențe numeroase formate din reprezentanți ai conducerii școlii, profesori și elevi, dar și invitați din partea comunității care au onorat invitația noastră (prof. Dorina Pop - consilier educativ  la Școala Gimnazială ,,Octavian Goga", Oradea și dna Ioana Mihiți, manager marketing la S.C. Auto Bara & CO S.R.L.) s-au desfășurat activități care au adus în prim plan proiectele Erasmus+ de la colegiul nostru.
În deschiderea activității, dna prof. Dorina Săcăcian, în calitate de coordonator a realizat o activitate de diseminare cu privire la Proiectul Acțiunea Cheie 1- VET - mobilităţi individuale pentru învăţare, cu titlul Plasament transnaţional pentru eurocompetenţe profesionale în domeniul circuitelor electronice" 2016-2018. Proiectul aflat în derulare se înscrie în planul de mobilitate şi cooperare europeană contribuind la realizarea obiectivelor strategiei şcolii, de internaţionalizare a formării şi la diversificarea ofertei de formare, prin stagii practice organizate în parteneriat cu companii din Europa. Transferul de bune practici, însuşite în cadrul acestui proiect privind integrarea formării teoretice cu practica, va avea ca impact modernizarea şi eficientizarea formării elevilor din şcoala noastră. După cum a accentuat dna coordonator, formarea este centrată pe rezultate, cunoştinţe, abilităţi şi competenţe profesionale care vor fi adaptate cerinţelor de pe piaţa europeană a muncii.
În cadrul acestui proiect valoros, în perioada 31 martie-14 aprilie 2017 au avut loc primele două fluxuri - două mobilități în paralel, în Portugalia și Cipru, urmând ca următoarele două fluxuri prevăzute în proiect să se desfășoare chiar începând cu săptămâna viitoare, din 20 octombrie până în 3 noiembrie 2017, în aceleași locații. Parteneri în cadrul acestui proiect sunt organizațiile Barceltecnica şi Associacao Intercultural Amigos da Mobilidade din orașul Barcellos, Portugalia și P. Kousios Electrical Ltd. şi Rivensco Consulting Ltd. din orașul Nicosia, Cipru.
În continuare, dna profesor Alunița Neag, în  calitate de monitor în cadrul mobilității din Portugalia a realizat o prezentare în imagini a participării elevilor și profesorilor la primul flux. Din cele relatate, s-a desprins ideea că elevii s-au adaptat bine la programul de lucru al  firmelor unde au efectuat stagiul de pregătire practică, au respectat reguli clare și au îndeplinit sarcini de lucru în termenele și condițiile cerute. S-a subliniat și faptul că  fiecare elev a acumulat cunoștințe și competențe de lucru în domeniul circuitelor electronice corespunzătoare calificării. Nu trebuie uitate nici dezvoltarea abilităților de comunicare în limba engleză și nici dezvoltarea competențelor de adaptare la un alt mediu cultural și social. Din impresiile exprimate de elevii care au participat la primul flux s-a reținut faptul că experiența a fost una frumoasă, în care au învățat lucruri noi care negreșit le vor fi de ajutor în viață, au fost tratați cu respect la locurile de practică și au dobândit o deschidere spre tot ce înseamnă cultura și civilizația europeană.
Al doilea punct din cuprinsul evenimentului desfășurat sub titulatura #ERASMUS DAYS a fost marcat de sesiunea de informare cu privire la noul proiect Erasmus+ care a debutat în acest an școlar. În intervenția sa, dna profesor Alina Cotca, în calitate de coordonator, a realizat o prezentare a proiectului de mobilitate europeană pentru formare profesională (VET) cu titlul ,,Cooperare interinstituțională europeană pentru formarea profesională a viitorilor tehnicieni în turism". Proiectul se va desfășura pe durata a 12 luni și va presupune o mobilitate pentru 16 elevi, stagiari VET din clasa a XI-a, calificarea tehnician în turism, care se va derula pe o perioadă de două săptămâni, tot în orașul Barcellos, Portugalia. Parteneri în acest proiect sunt  Associação Intercultural Amigos da Mobilidade (organizația intermediară) și Viagens Abreu și Barvitur (organizații de primire). Scopul proiectului este acela de a îmbunătăți nivelul de formare profesională al participanţilor, precum şi dezvoltarea personală a acestora prin participarea la un stagiu de pregătire practică în cadrul unor agenţii de turism cu experienţă pe piaţa turistică internaţională. În încheiere coordonatoarea proiectului a subliniat faptul că prezentul proiect dublează componenta teoretică a învăţării din ciclul liceal cu o componentă practică, răspunzând nevoii principale a viitorului absolvent de liceu tehnologic de a beneficia de o pregătire de specialitate cât mai apropiată de mediul real, de piaţa muncii.
La finalul activităților dna profesor Anca Curpaș, în calitate de coordonator, a realizat o informare cu privire la Proiectul Erasmus+ cu titlul ,,ECAM: Prácticas en Empresas en Europa", proiect care se înscrie tot în categoria proiectelor de mobilitate în domeniul formării profesionale VET (Vocational Education & Training). În cadrul acestui proiect liceul nostru a avut calitatea de instituție de primire pentru doi profesori de la o școală parteneră (Escuela Comarcal Arzobispo Morcillo) din localitatea Valdemoro, Spania, sosiți la noi în perioada 8-14 iunie 2017, pentru activități de tip ,,job shadowing". În cadrul aceluiași proiect, patru elevi de la instituția parteneră au efectuat un stagiu de pregătire profesională la S.C. Auto Bara & CO S.R.L., în perioada 16 mai - 14 iunie 2017. În acest caz, liceul nostru a avut rolul de instituție intermediară. Cei prezenți la eveniment s-au bucurat și de prezența doamnei Ioana Mihuți, manager marketing service comunicare la S.C. Auto  Bara & CO S.R.L. Dna Mihuți a vorbit despre importanța experienței europene, pe care ea însăși a trăit-o, și i-a îndemnat pe elevi să profite din plin de oportunitățile care le sunt oferite de programele europene în domeniul educației finanțate de Uniunea Europeană și să fie conștienți că orice experiență nouă îi va ajuta să se dezvolte și să se desăvârșească în parcursul lor ca oameni și ca viitori buni profesioniști.
Ca și o concluzie, evenimentul #ERASMUS DAYS marcat la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" a fost unul de succes și a demonstrat că experiența proiectelor Erasmus+ este una pozitivă și benefică.
Prof. Urs Marcela
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: #Erasmus Days la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:35 Ora standard a Europei de Est