Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul” au fost subliniate oportunitățile derulării proiectelor

Vineri, de Ziua Erasmus

La Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul” au fost subliniate oportunitățile derulării proiectelor

La Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea, școală de top în derularea proiectelor de mobilitate, s-a sărbătorit, vineri (13 octombrie 2017), Ziua Erasmus + cu participarea elevilor și profesorilor implicați.

Alături de conducerea școlii (director, prof. dr. Ruben Filimon, Simona Ardelean și Marinela Filip - directori adjuncți), alături de profesorii coordonatori de proiecte și de echipele de elevi, a participat inspector școlar Daniela Sopota, reprezentantul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, domnia sa însoțind delegațiile Colegiului în câteva mobilități europene.
,,România să fie o țară ca afară"
Directorul Colegiului, domnul profesor dr. Ruben Filimon, a felicitat echipele care derulează cu mult succes proiecte Erasmus + la nivelul Colegiului. Adresându-se, deopotrivă, profesorilor coordonatori și elevilor participanți la mobilități europene, domnul director a reiterat câștigurile, avantajele unor asemenea demersuri educaționale: îmbunătăţirea procesului de predare, formare şi învăţare, aprofundarea unor limbi (prin creșterea competenței lingvistice); dezvoltare personală, profesională și socială; mai multă armonie între educația formală, învățarea nonformală și formarea profesională; lărgirea orizontului de cunoaștere și îmbogățirea bagajului de cunoștințe, prin contact direct cu alte culturi, din țările partenere de proiect, dezvoltând astfel atât elevilor cât și profesorilor implicați, dar nu numai, sentimentul de apartenență la valorile europene și o mai activă implicare în comunitate.
,,Revenind din asemenea stagii de practică și întâlniri de proiecte, este de dorit ca voi să faceți ca România să fie o țară ca afară, ca ceilalți să o invidieze și să vină cu drag la noi", a conchis domnul director Ruben Filimon.
,,Învățământul românesc este un învățământ de referință"
Participând alături de delegațiile Colegiului Tehnic ,,Mihai Viteazul"  la câteva mobilități europene, doamna inspector școlar Daniela Sopota a vorbit în cunoștință de cauză, evidențiind buna prestație pe care au avut-o respectivele delegații, imaginea reală și fericită pe care acești ambasadori ai României au creat-o și au promovat-o peste fruntariile țării. ,,Voi aveți o oportunitate pe care noi nu am avut-o; ne-ar fi prins bine asemenea  experiențe și pentru formarea noastră ca oameni și pentru formarea profesională. Grație doamnelor profesori, am avut ocazia în luna martie să ajung în Estonia, alături de delegația Colegiului vostru. Am avut bucuria să descopăr că fetele noastre, profesoarele voastre au fost mai deștepte, mai apreciate și mai ascultate, numai ochi și urechi, de către delegațiile celorlalte țări partenere de proiect. La un moment dat, ceilalți chiar au avut de învățat extrem de multe lucruri de la ele. Învățământul românesc este un învățământ de referință. Nu cred că ne echivalează în ceea ce privește pregătirea profesională. Sunt foarte mândră de voi pentru ceea ce faceți și prin ceea ce reprezentați acolo. Aș vrea ca și atunci când vor veni la noi, să fiți cei mai buni. Și într-un caz și în altul să fiți deschiși și receptivi. Erasmus Days este sărbătorită astăzi (vineri - n.n.) în 16 școli din județ. Voi ați fost aleși să reprezentați o nație, o școală; demonstrați că sunteți cei mai buni", a concluzionat doamna inspector școlar Daniela Sopota.
,,Programele Erasmus există de 30 de ani"
Doamna director adjunct Marinela Filip a punctat pe scurt, istoria Erasmus+, prezentând câteva cifre de referință. ,,Programele Erasmus există de 30 de ani.  La început se adresau doar studenților (ca burse în diferite țări europene). Înainte se numeau programe Socrates, Leonardo da Vinci sau Comenius, iar din 2014, Erasmus. La noi în țară, ele există de 20 ani; de 10 ani, după cum știți, existăm și în Uniunea Europeană. La nivel european, aceste programe au schimbat viețile a peste nouă milioane de oameni, a patru milioane de studenți. Din România au fost implicate în proiecte Erasmus circa 239.000 de persoane, 80.000 de tineri participanți, 53.000 de studenți, 68.000 de profesori, 3.500 de lucrători voluntari".
Doamna profesor de engleză Ramona Hontilă, moderatorul evenimentului, a dat apoi cuvântul profesorilor și elevilor implicați în proiecte Erasmus+.
Doamna profesor Delia Mela, care are o experiență de peste 10 ani în derularea de programe (,,un Guru al proiectelor care se bate și câștigă mereu", vorba doamnei inspector școlar), a prezentat, pe înțelesul elevilor ,,boboci" invitați la manifestare, ce înseamnă un asemenea parteneriat și care sunt oportunitățile oferite și unora și altora. ,,În Olanda avem un partener fidel, de peste 10 ani, dar avem parteneriate educaționale cu multe alte țări europene: Germania, Lituania, Bulgaria, Estonia, Italia, Grecia...". Au urmat ,,la microfon" doamnele prof. Alice Popa și Ramona Hontilă, cu relatări condimentate cu picanterii, convingătoare pentru a descrie atmosfera și modul în care se desfășoară asemenea mobilități, fiind subliniate oportunitățile oferite de fiecare dată vitejilor orădeni. Prin intermediul unor prezentări în PowerPoint, elevii Iulia Oros (din a XI-a C), Beatrix Boda și Antal Florin (din a XII-a C), Andrei Demian (din a XI-a E - fotograful de elită al vitejilor) și Cristian Olah (tot din a XI-a E) ne-au purtat pașii prin mobilitățile la care au participat: în Germania, Lituania, Belgrad, dar și la Chișcău, pe unde au legat noi prietenii; au văzut multe în vizitele făcute în turismul lor cultural la Parlamentul Serbiei, la Primărie și la Grădina Botanică, și-au perfecționat stilul și maniera în a conversa în limba engleză cu colegii parteneri de proiect, au văzut și au învățat multe și au mâncat sănătos.
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (60 de poze), accesați Galeria foto: La Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul” au fost subliniate oportunitățile derulării proiectelor.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:33:45 Ora standard a Europei de Est