Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Rolul patrimoniului românesc în consolidarea identității europene”

Concurs naţional Euroșcola

„Rolul patrimoniului românesc în consolidarea identității europene”

Concursul național pentru liceeni EUROSCOLA este un proiect iniţiat de Biroul de Informare al Parlamentului European în România (BIPE), în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN), aflându-se anul acesta la a X-a ediție.

În contextul în care reprezentanții Parlamentului European și ai Consiliului Uniunii Europene au proclamat anul 2018 drept „Anul european al patrimoniului cultural", proiectul EUROSCOLA se desfășoară anul acesta școlar sub titlul generic „Rolul patrimoniului românesc în consolidarea identității europene".
Cu acest prilej Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu" Oradea își anunță înscrierea în competiţia EUROSCOLA cu un echipaj format din 24 de elevi din clasele IX-XI, coordonați de prof. Sándor Lilla-Adél şi prof. Jăhăleanu Violeta. Elevii doresc să aducă în prim plan, prin implementarea acestui proiect, prin scopul, obiectivele şi activităţile propuse, istoria și valorile bihorene în context european, precum și dorinţa de a întări sentimentul existenței unei identități culturale europene.
Tema aleasă de echipajul Liceului Teoretic ,,Onisifor Ghibu" o reprezintă ,,Bisericile de lemn din Ţara Beiuşului", element de patrimoniu care trebuie cunoscut şi valorificat creativ la o vârstă când elevul este foarte receptiv. Urgenţa acestui tip de proiect nu mai trebuie subliniată, fiind evidentă dezorientarea culturală a omului contemporan. Paradoxal, prin recuperarea unui model cultural ce funcţiona într-o lume atomizată, se poate oferi o soluţie eficientă şi elegantă de integrare în spaţiul global, dar cu păstrarea trăsăturilor distincte locale.
Demararea acestui proiect a fost determinată de slaba, aproape inexistenta cunoaştere a bisericilor de lemn din Țara Beiușului, atât pe plan naţional, cât și pe plan european. Scopul echipei de proiect este informarea și conștientizarea publicului larg cu privire la valoarea de patrimoniu a acestor biserici, propunând totodată și măsuri pentru protejarea și promovarea acestora. Elevii sunt dornici să se implice în activităţi în care simt că eforturile depuse de ei contribuie la păstrarea şi preţuirea unor comori inestimabile ce definesc un popor, făcându-l unic, statornic şi nemuritor, în ciuda scurgerii timpului.
Echipa care va fi declarată câştigătoare la concursul EUROSCOLA va participa în 2018 la un eveniment Ziua Euroscola organizat la Strasbourg, eveniment ce reunește în fiecare an peste 500 de elevi din toată Uniunea Europeană.
În data de 3 octombrie 2017 elevii și profesorii din echipa Proiectului Euroscola am vizitat bisericile de lemn din Ţara Beiuşului. Această vizită a fost cu scopul de a documenta monumentele, de a aduna cât mai multe informaţii referitoare la istoria lor și de a afla de la localnici despre importanța acestor bisericuțe în viața comunității.
Cele cinci biserici vizitate au fost:
1.Biserica ,,Sf. Mucenic Teodor Tiron" din sat Rieni, comuna Rieni (1754) - monument istoric categoria A
2.Biserica ,,Sf. Arhangheli Mihail şi Gavriil" din Valea de Jos, comuna Rieni (1738) - monument istoric categoria A
3.Biserica ,,Pogorârea Sf. Duh" din sat Lazuri de Beiuş, comuna Lazuri de Beiuş (1696) - monument istoric categoria B
4.Biserica ,,Adormirea Maicii Domnului" din Totoreni, comuna Tărcaia (1697) - monument istoric categoria B
5.Biserica,,Adormirea Maicii Domnului" din Mierag, comuna Tărcaia (1756) - monument istoric categoria B
La această vizită au luat parte elevi din clasele 9 C, 10 A, 11 A, 11 C şi 11 D. Am fost însoţiţi din partea Protopopiatului Ortodox din Beiuş de către părintele Ciprian Herman, căruia îi mulţumim pe această cale.
Şcoala noastră participă la concursul naţional EUROSCOLA, aşa că avem rugămintea de a ne urmări activitatea pe pagina de Facebook special creată pentru acest concurs.
https://www.facebook.com/Proiectul-Euroscola-%C3%AEn-cadrul-Liceului-TeoreticOnisifor-Ghibu-Oradea-482039715508378/
Prof. Sándor Lilla-Adél şi prof. Jăhăleanu Violeta,
coordonatori proiect

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:01:15 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...