Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Marți - „Mesajul meu antiviolenţă”

În Săptămâna Prevenirii Criminalității

Marți - „Mesajul meu antiviolenţă”

Cele mai bune eseuri cu mesaje antiviolență scrise de liceeni, dar și recomandări preventive valoroase au fost publicate de polițiștii bihoreni în Ghidul de prevenire a criminalității „Mesajul meu antiviolenţă", lansat la Oradea în cea de-a doua zi a Săptămânii Prevenirii Criminalității.

Marți, 3 octombrie 2017, polițiștii bihoreni au continuat activitățile preventive organizate cu prilejul Săptămânii Prevenirii Criminalității, tema specifică a acestei zile fiind prevenirea victimizării minorilor, cu accent pe domeniul prevenirii criminalității informatice.
Astfel, începând cu ora 12.00, în Cetatea Oradea, a avut loc lansarea broșurii de prevenire a victimizării „Mesajul meu antiviolenţă", editată de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor, prin Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, în colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor.
Prima parte a cărţii cuprinde 32 de eseuri realizate de elevi de liceu și gimnaziu din 30 de instituţii de învăţământ din județul Bihor și din județele Satu Mare, Maramureș, Cluj, Alba și Arad, în cadrul Proiectului preventiv regional „Şcoala fără violenţă", derulat în perioada ianuarie - mai a.c., în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor şi Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din Municipiul Oradea.
Prin intermediul eseurilor, centrate pe lupta împotriva violenţei, tema propusă de poliţişti tinerilor din instituțiile de învățământ participante, elevii şi-au prezentat propria viziune cu privire la violenţă, formele de manifestare a acesteia
şi modalităţi de abordare a luptei împotriva violenţei. Liceenii au avut ocazia să îşi exprime în mod creativ părerile cu privire la formele de manifestare a violenţei, au reliefat cauzele producerii acestui fenomen şi au încercat să ofere soluţii, eseurile realizate de aceştia constituind adevărate lecţii pentru colegii lor.
Partea a doua a broșurii cuprinde un ghid practic de prevenire a victimizării minorilor, prevederile Codului Penal cu privire la infracţionalitate, recomandări preventive ce trebuie însuşite şi aplicate de către copii, detalii cu privire la infracţiuni și răspunderea penală a minorilor.
În cadrul acestui eveniment, elevii din șase instituții de învățământ bihorene, respectiv de la Colegiul Național „Iosif Vulcan" Oradea, Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" Oradea, Școala Gimnazială Remeți, Școala Gimnazială „Nicoale Bogdan" Vașcău, Liceul  Tehnologic Nr. 1  Dobreşti și de la Școala Gimnazială Roșia au prezentat scenete cu tematică de prevenire a violenței, imaginate și regizate de chiar de copii.
Tinerii au abordat într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact cu privire la prevenirea manifestărilor violente, la efectele nocive pe care cyberbulling-ul şi violenţa le au asupra adolescenţilor, indiferent de formele de manifestare. Cu multă creativitate, expresivitate și originalitate, liceenii participanţi au folosit atât limbajul verbal, cât și cel nonverbal pentru a-și transmite cât mai eficient mesajele de prevenire a violenței, utilizând și fond muzical adecvat, astfel încât să încânte auditoriul.
Prevenirea victimizării minorilor și siguranța pe Internet au fost temele abordate de polițiștii de prevenire, proximitate și din mediul rural în cadrul activităților preventive organizate în cea de-a doua zi a „Săptămânii Prevenirii Criminalităţii".
Tot marți, începând cu ora 10.00, la Liceul de Arte din Municipiul Oradea, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității au desfășurat o activitate informativ preventivă sub genericul „Ora de net!", adresată elevilor de gimnaziu și liceu. Scopul activității a fost informarea elevilor cu privire la principalele modalități de utilizare în siguranță a Internetului. În cadrul acțiunii au fost dezbătute teme referitoare la siguranța pe Internet, reguli de autoprotecție în mediul virtual, drepturile de autor, traficul de persoane și pornografia infantilă.
Totodată, în cadrul evenimentului au fost expuse desenele realizate de elevii acestui liceu în cadrul concursului „Fața nevăzută a Internetului", organizat în cursul acestui an de  Liceul de Arte din Municipiul Oradea împreună cu Inspectoratul de Poliție Județean Bihor .
De asemenea, poliţiştii Biroului de Proximitate din cadrul Poliției Municipiului Oradea au avut întâlniri interactive cu elevii de la Şcoala Gimnazială „Dacia", Școala Gimnazială ,,Ioan Slavici", Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul", Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga", Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu", Colegiul Tehnic ,,Transilvania".
În același context, marți, sub sloganul „Fii preventiv, alege siguranța!", poliţiştii de proximitate și de la posturile rurale de poliție au desfăşurat întâlniri şi dezbateri cu elevii, cadrele didactice şi părinţii, în toate unităţile şcolare din Judeţul Bihor. Tematica prezentată a fost axată pe identificarea situaţiilor de risc în care se pot afla copiii şi luarea măsurilor de prevenire adecvate, pentru a evita unele situaţii de victimizare, importanţa conduitei preventive şi necesitatea implicării în activităţi preventive alături de poliţişti.
Elevii implicați în concursul de eseuri desfășurat în cadrul proiectului regional Școala fără violență", ale căror lucrări au fost publicate în prima parte a broșurii de prevenire a victimizării „Mesajul meu antiviolenţă" sunt:
1.Oana Hepuțiu - Colegiul Național „Iosif Vulcan", Oradea
Prof. coord.: Mihincău Dana, Crăciun Alexandrina, Vaida Cristina;
2.Siladi Milena - Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu", Oradea
Prof. coord.:Stroie Ramona, Țiț  Gabriela;
3.Luca Teodora - Liceul Tehnologic Nr.1  Dobrești
Prof. coord.: Dulău Daniela;
4.Cârpaciu Cristina - Colegiul Tehnic „Traian Vuia", Oradea
Prof. coord.: Nadia Bochiș;
5.Piscoi Dina - Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu", Oradea
Prof. coord.: Belbe Ionela;
6.Alex Paraschivoiu - Liceul Teoretic „Lucian Blaga",Oradea
Prof. coord.: Ioana Trempe;
7.Alexandra Indrei - Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș" Beiuș
Prof. coord.: Sorina Purtan;
8.Pontoș Teodora Nicoleta - Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși", Oradea
Prof. coord.: Iova Nina;
9.Barbaric Larisa - Colegiul Tehnic Vadu Crișului
Prof. coord.: Miere Claudia;
10.Bodea Alexandra - Liceul Tehnologic nr.1 Șuncuiuș
Prof. coord.: Straton Monica;
11.Fericean Răzvan - Colegiul Național „Avram Iancu", Ștei
Prof. coord.: Rusu Inga;
12.Lupșe Laura, Stance Alesia - Liceul cu Program Sportiv ,,Bihorul", Oradea
Prof. coord.: Simona Zau;
13.Ciotea Alexandra - Liceul Teoretic ,,Nicolae Jiga" Tinca
Prof. coord. Oana Lola Aura
14.Lunca Maria - Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu", Oradea
Prof. coord.: Ionela  Belbe și Camelia Timofte;
15.Cuc Iarina-Flavia - Liceul Teoretic „Aurel Lazăr", Oradea     
Prof. coord.: Zopota Ciprian, Bubela Carmen;
16.Popa Cezara, Roșie Andrada - Școala Gimnazială Vașcău
Prof. coord.: Ifrim Carmen;
17.Haragoș Alexandru - Liceul Tehnologic Șuncuiuș
Prof. coord. Straton Maria Monica;
18.Varga Bianca Patricia - Școala Gimnazială Husasău de Tinca
Prof. coord.: Alexandra Maria Bulzan;
19. Muntean Andreea, Panda Melisa - Colegiul Național „Avram Iancu", Ştei
Prof. coord.: Pordea Ioana;
20.Andor Paula - Școala Gimnazială Hidișelul de Sus
 Prof. coord.: Călinescu Anca;
21.Bandi  Sefora - Școala Gimnazială Chișlaz
Prof. coord.: Popovici Florica, Szalkai Anca;
22.Blaga Naomi - Școala Gimnazială Câmpani
Prof. coord.: Boldor Alexandra Anca;
23.Petriș Mălina - Școala Gimnazială ,,Miron Pompiliu", Ștei
Prof. coord.: Toth Ioana;
24.Lazăr Alexandru, Taichiș Andrei - Școala Gimnazială Bulz
Prof. coord.: Blaga Mirela;
25.Rus  Lorena - Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir", Oradea
Prof. coord.: Crăciun Andra;
26.Copos Denisa- Școala Gimnazială Sânnicolau Român
Prof. coord.: Pop Angela;
27.Toda Daria - Școala Gimnazială Roșia
Prof. coord.: Ciuhandu Florentin;
28.Erdei Denisa Ioana - Liceul Ortodox „Nicolae Steinhardt" Satu Mare
Prof. coord.: Gabriel Groza, Macarie Simona;
29.Borza Diana - Liceul Teoretic „Mihai Veliciu", Chișineu Criș
Prof. coord.: Felicia Amalia Palcu;
30. Astalaș Lorena Maria - Colegiul Național „George Barițiu" Cluj - Napoca Prof. coord.: Elena Coța;
31. Fara Maria Alexia - Colegiul Economic „Dionisie Pop Marțian" Alba Iulia
Prof. coord.: Ana Maria Scheau;
32.Demian Larisa - Colegiul Național „Mihai Eminescu" Baia-Mare
Prof. coord.: Anca Gavra.
Comisar-şef de poliţie Ioana Indrieş,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul I.P.J. Bihor
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Marți - „Mesajul meu antiviolenţă”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:10:49 Ora standard a Europei de Est