Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Universitatea Agora vă dă șansa să deveniți profesioniști în carieră, oferindu-vă și alte oportunități

Un nou început și un nou record

Universitatea Agora vă dă șansa să deveniți profesioniști în carieră, oferindu-vă și alte oportunități

Luni (2 octombrie 2017), s-au deschis porțile universităților pentru un nou an universitar.

Participând la două deschideri, la ora 12, la Universitatea din Oradea, iar după-amiază la Universitatea Agora, realizez diferențele de registru și atmosferă, dar și de conținut ale mesajelor transmise studenților și societății de către vorbitori.
Domnul profesor univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, președintele Consiliului de Administrație, rector fondator al Universității Agora, vorbește întotdeauna ca un mentor, cu multă blândețe și înțelepciune, ca un tată fiilor capabili să-l înțeleagă. Discursul este deloc complicat și pompos, ci mai degrabă simplu, sincer, cald și convingător, menit să informeze auditoriul cu lucruri utile la început de drum.
Noutățile la început de an universitar nu sunt deloc puține, mai cu seamă pentru ,,bobocii" Universității Agora (de la Științe Economice, Științe Juridice și Administrative).
La Agora îți găsești loc de muncă încă de pe băncile facultății și poți învăța și lucrând, înveți meserie de la profesori cu experiență, nu atât teoreticieni, cât practicieni, care te încurajează și te ajută să lucrezi, iar instituția îți oferă și multe alte oportunități. În curând, A.J.O.F.M. Bihor va organiza la Universitatea Agora un târg special al locurilor de muncă pentru studenți și absolvenți; deținând posesia Cartei Erasmus+ Universitatea Agora conferă studenților posibilități de mobilitate în UE, de a studia trei luni, șase luni sau un an în instituții partenere din UE pe bani europeni; după primele sesiuni de examene, potrivit rezultatelor, studenții cu vocație sunt recomandați firmelor partenere care doresc să-și pregătească viitorii angajați, specialiștii, și care sunt dispuse să le plătească școlarizarea. În baza bunelor relații pe care Agora le are cu Institutul de Management al Academiei Chineze, în fiecare vară câte doi studenți participă la cursuri al Universității de vară în China, pe banii chinezilor, iar absolvenții pot obține burse pentru masterat sau doctorat în China, în limba engleză sau chiar în chineză, după doi ani de învățare a limbii chineze, totul pe banii guvernului chinez. Mai trebuie să știți că Universitatea Agora are o experiență bogată în derularea proiectelor europene, și aceasta fiind o sursă de câștig, inclusiv material și pentru studenții agoriști participanți la aceste proiecte.
,,La Agora, ușile sunt deschise tot timpul"
a ținut să sublinieze și cu acest prilej domnul președinte Mișu-Jan Manolescu.
,,Noi vă încurajăm să veniți la școală, să profitați de tinerețe pentru a vă pregăti ca specialiști, profesioniști în domeniul pentru care ați optat, dar și să vă distrați, să activați în cadrul cluburilor noastre sportive sau în cadrul cercurilor artistice și profesionale. Vă oferim sfaturi din experiența proprie, dar și sprijin să faceți practică la modul serios în firme de specialitate, ca la final să fiți cei mai buni în meserie, pentru că dumneavoastră sunteți cartea noastră de vizită și imaginea instituției".
,,Lecția netățenească"
Domnul rector Ioan Dzițac le-a făcut cunoscut ,,bobocilor" managementul universitar, după care le-a deschis mintea spre cele folositoare din ,,jungla uriașă" a Internetului, cu o ,,lecție netățenească", îndemnându-i să caute și să verifice din mai multe surse informațiile, pentru că, din păcate, pe Internet sunt multe informații false și multă manipulare. Studenții agoriști însă au la dispoziție, din 2012, cea mai sigură și mai profesionistă sursă, care li se adresează personal, platforma de e-learning Moodle a Universității Agora, unde profesorii Universității Agora încarcă suportul de curs, teste și chiar probe de examen. Din aproape în aproape, mai cu o anecdotă, mai cu un exemplu și cu o vorbă de duh, domnul rector a ajuns și la gramatică, dar și la logica binară, aristotelică, încheind în mod fericit cu logica nuanțată, logica fuzzy (al cărei părinte, regretatul Lotfi A. Zadeh s-a stins de curând, pe 6 septembrie 2017). ,,Acest tip de logică (logica fuzzy) cu care ne naștem, de fapt,  nuanțează adevărul, gradual. Din când în când e bine să te pui și în poziția celuilalt, să vezi din punctul lui de vedere cum se vede realitatea. Pentru că, de fapt, vedem lucrurile nu în alb și negru, ci în culorile curcubeului", a conchis domnul rector.
Marketing pe pâine
În fața ,,bobocilor" economiști, domnul decan Casian Butaci a punctat despre conceptul de marketing, pe care îl vor simți din plin (marketing pe pâine) în cei trei ani de viață studențească, și în cei doi ani de master. Agoriștilor li se oferă și o adresă de e-mail profesionist, precum și o pagină de Facebook; vorbind despre activitatea editorială, domnul decan le-a făcut cunoscut ,,bobocilor" faptul că Universitatea deține o tipografie proprie și că editează cinci reviste. Îndrumătorul de an, doamna conferențiar univ. dr. Ramona Mihaela Urziceanu le-a prezentat profesorii și cursurile (disciplinele) și seminariile pe care le vor susține.
Un nou record,  marca Agora, la SRI
La festivitatea ,,bobocilor" de la Drept și Poliție locală, doamna decan Elena Ana Iancu a avut și un invitat special, pe directorul Direcției Informative a județului Bihor, dl Cosmin Sava. După alocuțiunea domnului președinte Mișu-Jan Manolescu și a dlui rector Ioan Dzițac, doamna decan Elena Ana Iancu a prezentat programul și calendarul instituției, precum și profesorii Facultății de Științe Juridice și Administrative, făcând referire expresă și la evenimentele de marcă ale lunii octombrie: Conferința anuală de Drept și Simpozionul Naţional ,,Brainstorming în Agora Cercurilor Studențești" (BACStud 2017), ediția a III-a.
În intervenția sa, directorul SRI Cosmin Sava a ținut să felicite conducerea Universității Agora pentru un succes repurtat de absolvenții agoriști 2017. ,,Dacă în 2015, domnul președinte (Mișu-Jan Manolescu - n.n.) spunea că studenții (absolvenții) de la Drept ai Universității Agora au fost pe primul loc la I.N.M. (Institutul Național de Magistratură - n.n.), în 2017, pot să mă mândresc cu acest fapt: Universitatea Agora a dat cel mai mare număr de candidați care a intrat pe oferta de școlarizare a Serviciului Român de Informații la nivel național. Este vorba de patru băieți și o fată. Și zicem că este doar începutul... Serviciul Român de Informații vă oferă șansa de a accede într-o carieră militară, o carieră de succes, pe lângă celelalte oferte educaționale".
Așadar, un nou prilej de mândrie cu absolvenții agoriști..., o nouă carte de vizită și de imagine, care face cinste Universității Agora.
La finalul întâlnirii, dl procuror, lect. univ. dr. Liviu Lascu i-a îndemnat pe studenți să se înscrie și să participe la procesele simulate, iar cei doi îndrumători de an, conf. univ. dr. Viorina Judeu și conf. univ. dr. Laura Popoviciu au rămas să mai comunice doar cu ,,bobocii" de la Drept și Poliție locală.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Universitatea Agora vă dă șansa să deveniți profesioniști în carieră, oferindu-vă și alte oportunități. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:36 Ora standard a Europei de Est