Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Trebuie să păstrăm calificativul... Grad de încredere ridicat și să promovăm excelența”

În noul an universitar

,,Trebuie să păstrăm calificativul... Grad de încredere ridicat și să promovăm excelența”

Festivitatea de deschidere a noului an universitar (2017-2018) la Universitatea din Oradea a avut loc luni, 2 octombrie 2017, la Sala Polivalentă, fiind considerată de dl rector Constantin Bungău drept o zi specială, cu oameni speciali, adăugăm noi, gândindu-ne la distinșii invitați, la ,,boboci" și la cei dragi care i-au însoțit.

Alături de domnul rector Constantin Bungău, de președintele Senatului, domnul prof. univ. dr. Sorin Curilă, și de doamna prorector Ligia Burtă, în prezidiu au luat loc: domnul prefect Ioan Mihaiu, dl viceprimar Florin Birta, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, dl Ioan Mang și reprezentanții studenților, Daria Ștefania Malița (,,boboaca" eminesciană) și Viorel Vancea, vicepreședinte al studenților din Senat.    
La anul, Universitatea din Oradea va sărbători 55 de ani de universitate modernă şi 238 de ani de învăţământ superior la Oradea.
Peste 18.000 de studenți și cu 10% mai mulți ,,boboci"
,,Aşa cum v-am obişnuit în fiecare an, în cadrul acestui eveniment voi face un scurt bilanţ al indicatorilor ce definesc azi universitatea noastră: o universitate care îşi doreşte să contribuie în continuare la proiectul naţional ,,România educată" menit să susţină reaşezarea societăţii pe valori, dezvoltarea unei culturi a succesului bazată pe performanţă, muncă, talent, onestitate şi integritate. Cifrele vorbesc: 4.720 de studenţi boboci admişi în anul I, din care 3.252 (cu aproape 10% mai mulți decât anul trecut), studenţi la licenţă, 1.353 de studenţi la master şi 115 studenţi la doctorat, un plus de 235 de studenţi față de anul trecut. Total studenţi la UO în acest an universitar: peste 18.000, din care 11.003 la licenţă, 2.661 la master şi 395 la doctorat. Diferenţa reprezintă studenţii de la cursuri postuniversitare, perfecţionarea pedagogică sau rezidenţiat. Am atras un număr de 830 de studenţi străini din peste 53 de ţări. Ofertăm 98 de programe de licenţă, unde avem studenţi înmatriculaţi şi 61 de programe de master şi 12 domenii de doctorat. Anul trecut universitar UO a desfiinţat cinci programe de licenţă, cinci programe de master și a acreditat două noi programe de licenţă la cererea pieţei (Nutriţie și Dietetica și cel de-al doilea Kinetoterapie şi Motricitate specială - lb. engleză), precum şi alte două programe la master".
,,Credem în voi..., în talentul vostru şi în visurile voastre"
Adresându-se ,,bobocilor", domnul rector a spus, printre altele: ,,Consider că UO poate contribui la dezvoltarea studenţilor săi pentru a deveni adevăraţi profesionişti, creativi, cetăţeni competenţi, critici şi hotărâţi să aibă o voce în societatea pe care o creăm împreună. Aceasta este datoria noastră, să vă provocăm şi să vă formăm pentru a face faţă testului la care vă va supune viaţa în viitor. Credem în voi, dragi studenţi, în talentul vostru şi în visurile voastre. Vă veţi confrunta cu o schimbare de care nu trebuie să vă fie teamă. Peste trei, patru, cinci sau șase ani vă urez să fiţi absolvenţii cu care să ne mândrim".
,,Haideţi să protejăm acest oraş minunat şi să ajutăm împreună la dezvoltarea lui"
Adresându-se celorlalți studenți, invitaților și partenerilor, dl rector a adăugat: ,,Onoraţilor invitaţi, reprezentanţi ai instituţiilor publice sau companiilor private le mulţumesc pentru că au înţeles rolul important al universităţii pentru oraş. Studenţilor le spun că este important să folosească oraşul, iar celor care reprezintă oraşul le spun astăzi că este important să-i folosească pe studenţi pentru a da strălucire vieţii sociale.  Haideţi să protejăm acest oraş minunat şi să ajutăm împreună la dezvoltarea lui. Aşa cum am mai spus-o ne dorim un SmartCampus şi Greean Campus într-un Oraş SmatCity şi Durabil... În continuare vom susţine şi vom promova acţiuni care să păstreze pentru Universitatea noastră calificativul cel mai înalt al calităţii: Grad de încredere ridicat. Totodată cred că trebuie să promovăm excelenţa, indicator care nu poate fi atins dacă nu dezvoltăm şi susţinem școlile doctorale şi cercetarea inteligentă".
Am mai aflat apoi că la început de an universitar, corpul profesoral al Universității este alcătuit din 1.422 de cadre didactice, din care 923 de titulari (ca și anul trecut), 132 de profesori universitari, 207 conferenţiari, 438 de lectori și 146 de asistenţi, iar 11 au împlinit vârsta de pensionare. În urma concursului, 68 de universitari titulari au ajuns în posturi noi. Nouă au dobândit dreptul de a conduce doctorate, a mai spus dl rector, prof. univ. dr. Constantin Bungău.
,,Această manifestare ar fi trebuit să aibă loc în centrul Oradiei, în Piaţa Unirii"
Ajungând la microfon, președintele Senatului, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, a propus un moment de reculegere în memoria ctitorului Universității, regretatul rector Teodor Maghiar.
,,Universitatea este locul libertăţii de exprimare şi al competenţei, aici se evidenţiază rezultate speciale ale muncii intelectuale. Prin rolurile sale de educație și cercetare ştiinţifică, se are în vedere pregătirea tânărului care va deţine competenţe solide, integrat armonios în societate. Într-o primă perspectivă, Universitatea îi învaţă pe studenţi să poată răspunde provocărilor societăţii. Aceasta înseamnă deschidere către revoluţiile din domeniul socio-economic, orientarea studenţilor spre performanţă, promovarea unor sisteme educaţionale creative etc. Pe de altă parte, ca a doua perspectivă, Universitatea pregătește oameni de ştiinţă, cu scopul de a genera valori, principii fundamentale, transfer tehnologic, sănătate, economie, artă, cultură, spiritualitate", a spus dl președinte în deschiderea alocuțiunii. În continuare, președintele Senatului a felicitat ,,bobocii" și părinții pentru alegerea făcută, asigurându-i că ,,vor beneficia de o pregătire profesională la nivelul celor mai renumite universităţi din ţară şi din străinătate". Domnia sa și-a exprimat și o nemulțumire: ,,această manifestare ar fi trebuit să aibă loc în centrul Oradiei, în Piaţa Unirii. Am mai spus-o şi o afirm din nou, cu toată convingerea: spuma intelectualităţii orădene se află în Universitatea din Oradea. Lăsaţi-i să aibă o relaţie strânsă cu comunitatea locală"!
În luările de cuvânt, invitații au asigurat conducerea Universității și studenții de respect și colaborare pentru promovarea competenței și a calității procesului instructiv-educativ.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Trebuie să păstrăm calificativul... Grad de încredere ridicat și să promovăm excelența”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:23 Ora standard a Europei de Est