Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Toamna, cu toată splendoarea ei de culori, în lucrările copiilor

Aseară, în clasa I A, de la Școala “Andrei Mureșanu” din Oradea

Toamna, cu toată splendoarea ei de culori, în lucrările copiilor

„E iarăși toamnă! E toamnă afară, e toamnă în clasa noastră – I A de la Școala cu clasele I – VIII „Andrei Mureșanu”. Am adus-o cu mâinile noastre, prin lucrările pe care le-am realizat la orele de Abilități practice și Educație plastică, dar și cu sufletul nostru...”

 Așa și-a început activitatea inst. Viorica Brege, aseară, în sala de clasă, la o reuniune neobișnuită, în care copilul și părintele au stat alături la aceeași masă, lucrând cot la cot pentru punerea în undă a unei lucrări inedite de toamnă, cu tot alaiul ei de culori și frumuseți numai de copii descifrate.
Școlarii au ținut să-și ia rămas bun de la regina anotimpului bogat, alături de părinții lor, înștiințați de această activitate înainte cu o săptămână.
„La o activitate de acest gen, se urmărește închegarea
colectivului de elevi, precum și cimentarea relației elev – învățător – familie. De asemenea, în prima parte a activității – Învăț să scriu și să citesc - realizată sub formă de joc, am ținut să exemplificăm modul în care părinții trebuie să-și sprijine copiii în însușirea scrisului și cititului...”, ne-a declarat doamna învățătoare.
Elevii au citit litere, silabe și cuvinte, au „aranjat” norii (cu silabe) purtați de vânt... într-o propoziție logică, au scuturat petelele crizantemelor formând cuvinte, au desprins ultimele frunze ale copacului ale căror nume au fost scrise de către copii la tablă, au aflat – citind, numele ultimelor trei păsări călătoare. Totul a decurs firesc, asemeni unui joc, iar părinții, atenți, și-au amintit de vremurile când ei făceau la fel.
Cu siguranță această „lecție” a fost constructivă și benefică pentru toți!
Risipă de imaginație și idei fanteziste
În partea a doua, fiecare duet (copil- părinte) s-a aventurat în a crea un tablou de toamnă cât mai fantezist. Băncile s-au umplut de fire, frunze, acuarele, flori, lipici, creioane colorate... totul fiind condimentat din plin cu mult suflet!
Cum să nu pui suflet pentru a realiza un tablou superb știind că banii obținuți din comercializarea acestor tablouri vor ajunge în vistieria Moșului cel darnic!
Ieri, Moșul chiar a trecut prin sala lor de clasă, lăsându-le o cizmă uriașă cu încă trei cizmulițe înăuntru și o scrisoare!
Și directorul școlii, prof. dr. Gheorghe Erdeli, a trecut pe la ei prin clasă dorind să-i vadă cum lucrează, și cerându-le elevilor să fie exigenți cu părinții în realizarea lucrărilor.
Curând, Zâna Toamnă va pleca, dar frumusețea și bogățiile sale au rămas în sufletele copiilor! (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Toamna, cu toată splendoarea ei de culori, în lucrările copiilor.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 15:30:00 Ora standard a Europei de Est