Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Luni, începe un nou an universitar

Universitatea Agora - Informații utile la început de... drum

Luni, începe un nou an universitar

Rectorul Universității Agora, domnul profesor universitar dr. Ioan Dzițac, a postat pe site-ul Universității Agora câteva informații utile în prag de nou an universitar: Structura anului universitar, Orarul pe facultăți, Moodle, Transportul feroviar gratuit, Deschiderea festivă a anului universitar...

Structura anului universitar 2017-2018:  PDF (342,7 KO)

Facultatea de Științe Economice
Management (anii I-III): PDF (336,6 KO)
Contabilitate și informatică de gestiune (anii I-III): PDF (272,7 KO)
Managementul resurselor umane (master, anii I-II): PDF (257,0 KO)
Facultatea de Științe Juridice și Administrative
Drept (anii I-IV): PDF (296,9 KO)
Poliție locală (anii I-III): PDF (334,4 KO)
Științe penale și criminalistică (master, anul I): PDF (240,8 KO)
Moodle
Platformă de e-learning online (accesare cursuri de la distanță, de oriunde, oricând):Moodle
Pentru înregistrarea dvs. în platforma de e-learning Moodle a Universității Agora, vă rugăm să completați formularul de înregistrare: AICI.
Transport feroviar gratuit pentru studenții UAO
Transportul feroviar este gratuit inclusiv pentru studenții din învățământul privat acreditat. Legitimațiile de călătorie se pot ridica de la secretariat.
Trebuie să aveți carnetul de student vizat pentru anul universitar 2017-2018!
H.G. nr. 42/2017:  PDF
Deschiderea anului universitar 2017-2018
Festivitatea de deschidere a anului universitar 2017-2018 va avea loc luni, 2 octombrie 2017, după cum urmează: Facultatea de Științe Economice (Management & Contabilitate și informatică de gestiune) - de la ora 16.00, în Aula Galbenă;
Facultatea de Științe Juridice și Administrative (Drept & Poliție locală) - de la ora 17.00, în Aula Albastră. 
Mesajul Rectorului pentru anul universitar 2017-2018
Dragi studenți, Stimați colegi,
Universitatea Agora din Municipiul Oradea este o insţituţie de învăţământ superior de drept privat şi utilitate publică, fondată în anul 2000 de către Fundaţia Agora, acreditată în 2010 de către ARACIS şi  validată de Parlamentul României, prin Legea 59/2012,  fiind parte integrantă a sistemului naţional de învăţământ superior din România.
Deşi tânără şi mică, cu două facultăți (Facultatea de  Ştiinţe Economice și Facultatea de Științe Juridice și Administrative), Universitatea Agora este extrem de dinamică şi activă. În loc de o dezvoltare cantitativă preferăm una calitativă.
Universitatea Agora are patru specializări universitare de licență și trei programe de masterat. Examenele de licență și disertație din 2017 s-au finalizat cu o promovabilitate de 100% a celor înscriși. Admiterea 2017 a înregistrat un progres considerabil, la unele specializări numărul de candidați fiind mai mare decât numărul de locuri.
Fără falsă modestie, Universitatea Agora se poate mândri, păstrând proporțiile, cu unele performanţe greu de atins chiar de unele instituţii academice cu tradiţie şi de dimensiuni mai mari: cinci centre de cercetare (din care două internaţionale), o editură şi o tipografie, cinci reviste ştiinţifice internaţionale în limba engleză (din care una ISI - cu factor de impact 1,374 şi două incluse în BDI), cinci conferinţe internaţionale în limba engleză, un simpozion studențesc internațional, un laborator de informatică, un laborator de criminalistică, trei săli cu table smart pentru cursuri/ videoconferinţe, trei amfiteatre cu peste 100 de locuri fiecare, platformă de e-learning funcţională și peste 10 proiecte POS-DRU finalizate.
Prestigiul național și internațional de care se bucură Universitatea Agora din Municipiul Oradea este confirmat în timp prin calitatea absolvenților săi, cât și prin relațiile de colaborare cu instituții similare din țară, din Europa, China, India și din Statele Unite ale Americii.
Universitatea Agora oferă o educaţie temeinică, de calitate, prin tehnologii didactice moderne, în deplină transparenţă şi legalitate.
Mult succes tuturor în anul universitar 2017-2018!
Rector,
prof. univ. dr. Ioan Dzițac

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:30:51 Ora standard a Europei de Est