Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sanitarii orădeni au experimentat, au concurat și au câștigat

Joi, de ziua lor,

Sanitarii orădeni au experimentat, au concurat și au câștigat

Admirabilă mobilizare și concentrare de forțe, ieri (joi, 27 noiembrie 2008), la Grupul Școlar Sanitar “Vasile Voiculescu” din Oradea, la ceas de sărbătoare. În vârful “aizbergului”, aceleași sufletiste, Cireșica Ivan și Daniela Lascău, directorul și directorul adjunct al școlii.

 Întru sărbătorirea “Zilei școlii” și a patronului spiritual, s-au mișcat râuri-râuri de sanitari pricepuți, iar “Vezuviu” a apucat să erupă (în laboratorul de chimie).
Manifestările științifice, concursurile și întrecerile sportive s-au desfășurat simultan, în mai mult de zece săli; în sala 227 (cabinetul de română), s-au adunat literații pentru un “In memoriam” – Vasile Voiculescu (sub îndrumarea profesorilor Monica Dumitraș, Daniela Pruncuț și Ioana Þindzilonis); în sala 225, se vorbea în limba lui Shakespeare; elevii din a XI-a A povesteau, iar două echipaje din a IX-a A și B (Eunicia Potioc, Debora Nemțuț, Andreea Ghib, Szabo Csilla, Denisa Þicărat și Geanina Buzle – din a IX-a A; Cristina Diana Bara, Daniela Ivan, Namos Tunde, Kocsis Noemi, Alexandru Moșincat și Maria Maghiar – din a IX-a B) se “duelau” cu testele grilă în față, compuneau versuri și descifrau fraze încâlcite, sub bagheta profesoarei Carmen Chiruc. A câștigat echipajul Cristinei Bara; într-o sală-amfiteatru, Cristina și Ioan Radu, asistenți sociali ai fundației “Încrederea”, prieteni vechi ai sanitarilor, le-au propus elevilor din a XI-a B concursuri pe tema luptei împotriva fumatului: reconstituirea unor imagini din piesele jocului de puzzle și a unui cuvânt (dependență) din silabe întortocheate, un joc de rol, o reclamă antifumat și un concurs cu întrebări...
Elevii din a X-a A aveau în program matematică distractivă (sub îndrumarea dnei profesoare Liana Ciobanca), un concurs cu probe de mimă, poezii, fredonare (bineînțeles nu de ecuații), proba cu „Aș mânca o ...banană”, umflatul baloanelor, pentru ca în final cinci dansatoare (Raluca Buda, Ioana Groza și Szasz Anett, Maria Toma și Lavinia Þoc) să pună lumea pe jar cu un dans modern și unul țigănesc.
În sala de nursing a asistenților medicali generaliști, se prezentau patru lucrări: „Oglinda sufletului” (prof. Maria Bejan), „Comunicarea – importanța ei în relațiile interumane” (prof. Marta Chelemen), „Etică și deontologie profesională” (prof. Florica Bejan) și „Spune NU drogurilor!” (prof. Doina Bara).
Cei pasionați de fizică s-au adunat în laboratorul de fizică pentru experimente distractive cu aparatura nouă din dotare (trusa optică), sub coordonarea profesorilor Adina Cozma - Cărăbaș și Florian Todoca. Astfel au văzut cum se formează imaginile și cum se măsoară distanța focală (a convergenței lentilei).
"Vulcanul" a erupt...
De mare efect a fost producerea chimică a „vulcanului” (pe bază de bicromat de amoniu), în laboratorul de chimie, în cadrul secțiunii coordonate de doamnele directoare Cireșica Ivan și Daniela Lascău și prof. Ancuța Pentea. În cadrul activităților pe ateliere, s-a făcut determinarea PH-ului unor soluții apoase.
În cabinetul de informatică, prof. Larisa Groze a organizat un concurs tematic, iar în sala de sport, s-au desfășurat întreceri la volei (băieți și fete), dotate cu cupa școlii (sub îndrumarea dlui prof. Marius Ciupa).
Sala cu cei mai mulți „cercetători” pe metru pătrat a fost laboratorul de biologie unde fiecare echipă avea microscopul său.
„După cum se poate lesne observa, aici se desfășoară lucrări practice de microscopie cu preparate vegetale și animale, ne lămurește dna profesoară Georgeta Gug. Privind la microsop, vedem granule de polen. Înainte, am văzut frunze de Elodea și eritrocite (globule roșii de la broască)”...
Trebuie să spunem că manifestările de „Ziua școlii” au început miercuri (26 noiembrie), la biblioteca liceului, cu o expoziție de carte... de la patru edituri, și s-au încheiat joi noaptea, la discoteca „No Problem”, cu Balul majoratului (și nu Balul bobocilor, cum greșit au scris unii... după ureche).
Ramona Varga (din a XII-a A) a cucerit râvnitul titlu de Miss majorat, iar Bogdan Ivan (din a XII-a D) – Mister majorat. (Rodica & Ovidiu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sanitarii orădeni au experimentat, au concurat și au câștigat.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 14:02:35 Ora standard a Europei de Est