Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un proiect Erasmus pentru formarea profesională a viitorilor tehnicieni în turism

Joi, la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia” din Oradea a fost lansat

Un proiect Erasmus pentru formarea profesională a viitorilor tehnicieni în turism

Joi, 28 septembrie 2017, la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia” din Oradea, în prezența reprezentanților din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor (insp. Florian Mieluţ), Universității din Oradea (lect. univ. dr. Remus Roşca şi şef serviciu bibliotecă Florica Ujoc) şi ai ANAF Bihor (doamna Magdalena Berce), a avut loc lansarea proiectului cu finanțare europeană Erasmus+ „Cooperare interinstituțională europeană pentru formarea profesională a viitorilor tehnicieni în turism” (EICTFTT).

Proiectul, a cărui valoare totală este de 33.360 de euro, va fi implementat pe o perioadă de 12 luni, între 1.09.2017-31.08.2018 şi se adresează unui număr de 16 stagiari VET de clasa a XI-a, elevi la profilul servicii, calificarea Tehnician în turism, care studiază în clasa a XI-a modulul M6 Operaţiuni tehnice ale agenţiilor de turism. Ideea acestui proiect s-a sprijinit pe dorința instituției de învățământ de a-şi adapta oferta educațională la necesitățile pieței forței de muncă, în contextul accentuării învățării centrate pe elev. Proiectul presupune efectuarea unui stagiu de pregătire practică într-un mediu de lucru european orientându-se înspre dezvoltarea competențelor profesionale, sociale, de comunicare, îmbunătățirea competențelor lingvistice şi culturale, cooperare în relațiile de muncă şi incluziune socială a elevilor. Parteneriatul este format din Colegiul Tehnic „Traian Vuia” Oradea - beneficiar, agențiile de turism Barvitur şi Viagens Abreu  din Barcelos - organizații de primire, precum şi Amigos de Mobilidade din Barcelos, Portugalia organizație intermediară. Partenerii de mobilitate au fost selectați astfel încât să se plieze pe nevoile de formare ale acestora, iar localizarea acestora să permită studierea unei piețe turistice bine dezvoltate. Elevii care vor face practica aici își vor însuși cunoștințe în domeniul turismului, vor oferi sfaturi turiștilor, depinzând de veniturile, prețurile și dorințele lor, vor colabora cu personalul pregătit foarte bine din punct de vedere profesional pentru a identifica unitățile concurente de pe piața turistică și pentru a promova agenția prin pliante, prin social media sau alte canale. De asemenea, stagiarii vor învăța să completeze documente specifice utilizate în agenția de turism. În urma plasamentului de formare profesională parcurs, elevii vor primi certificate de participare la stagiu eliberate de către instituțiile partenere implicate în proiect. Rezultatele învățării dobândite în urma parcurgerii stagiului de pregătire practică vor fi recunoscute în țară prin intermediul sistemului ECVET - The European Credit system for Vocational Education and Training - sistem care permite transferul și acumularea rezultatelor învățării dobândite în diferite contexte de învățare. Rezultatele tangibile ale proiectului se vor concretiza, printre altele, în: elaborarea unui caiet de pregătire practică, înfiinţarea a două firme de exerciţiu având ca model agenţiile partenere şi realizarea unui CD ce va cuprinde materialele de lucru utilizate pe perioada derulării stagiului de pregătire practică şi fotografii care să surprindă activitățile practice desfăşurate de elevi. Rezultate intangibile aşteptate: competenţe profesionale la nivel înalt în domeniul operațiunilor tehnice derulate în agenția de turism; îmbunătățirea competențelor cheie: lingvistice, digitale, interpersonale, cooperare în relaţiile de muncă, culturale şi sociale; creșterea încrederii în sine, formarea unei imagini cât mai clare asupra calificării şi a oportunităților de angajare; dobândirea certificatului Europass Mobility, precum și a altor certificate de participare la stagiu menite să le  faciliteze participanților fluxul și să le crească șansele de angajare pe viitor; utilizarea ECVET care permite transferul și acumularea rezultatelor învățării dobândite în diferite contexte; colaborarea în viitor cu alți agenți economici parteneri.
Prof. Anamaria Liana Axinte
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un proiect Erasmus pentru formarea profesională a viitorilor tehnicieni în turism.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:56:15 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...