Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Școala în siguranță”

Poliţiştii bihoreni veghează la siguranța copiilor în școli

„Școala în siguranță”

Polițiștii de prevenire și proximitate bihoreni au fost alături de copii, la început de an școlar, cu acțiuni punctuale și recomandări pentru a preveni victimizarea acestora.

Poliția Română desfășoară, până pe 29 septembrie a.c., campania națională de prevenire a victimizării copiilor „Școala în siguranță", ce are ca scop creșterea gradului de informare a elevilor aflați la debutul anului școlar, în vederea reducerii riscului de victimizare și de implicare în fapte antisociale.
În acest context, poliţiştii bihoreni au transmis mesajul campaniei în toate unitățile de învățământ din județul Bihor, acesta fiind adresat atât copiilor, cât şi cetăţenilor care circulă pe drumurile publice zi de zi.
Cu ocazia activităţilor desfăşurate în cadrul Campaniei „Școala în siguranță", poliţiştii de prevenire și de proximitate bihoreni au informat elevii, părinții și cadrele didactice cu privire la normele de comportament în societate, măsurile de autoprotecție pentru prevenirea victimizării și consecințele legale asociate faptelor antisociale.
Activitățile desfășurate de polițiștii bihoreni au cuprins acțiuni punctuale, realizate zilnic în zona unităților de învățământ, la orele cu cel mai mare aflux de elevi.
În cadrul a peste 250 de întâlniri cu elevii și părinţii, polițiștii bihoreni le-au transmis că le sunt alături, gata să intervină ori de câte ori va fi nevoie, că pot să apeleze cu încredere şi să ceară sprijinul lor în rezolvarea problemelor cu care se confruntă, astfel încât nimic să nu perturbe drumul pe care au pornit pentru atingerea obiectivelor stabilite în activitatea şcolară.
De asemenea, poliţiştii bihoreni le-au prezentat elevilor materiale preventive având ca temă prevenirea furturilor, siguranța bunurilor personale, prevenirea infracţiunilor în mediul online, dar şi prevenirea victimizării prin accidente rutiere. Siguranţa elevilor în drumul lor spre şcoală şi spre casă, modalitatea de a se comporta în unitatea de învăţământ, dar şi evitarea stărilor conflictuale sunt unele dintre temele dezbătute de polițiștii bihoreni în interacțiunea lor cu elevii.
În același context, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor au realizat 500 de afișe cu mesaje preventive care au fost expuse încă de la începerea anului școlar la avizierele tuturor unităților de învățământ din județul Bihor, precum și în locurile ușor accesibile elevilor și părinților. Totodată, polițiștii bihoreni au realizat și peste 1.000 de orare cu recomandări preventive pe teme de educație rutieră și siguranță în mediul on-line, care au fost distribuite în această perioadă la întâlnirile polițiștilor bihoreni cu elevii.
Cine este polițistul de prevenire?
Este prietenul copiilor, pe care, cel mai adesea, elevii îl întâlnesc în școli, licee, centre de plasament, unde acesta, în colaborare cu cadrele didactice, desfăşoară următoarele tipuri de activităţi:
 întâlniri cu elevii, în scopul identificării problemelor cu care se confruntă aceştia, prezentării unor teme cu caracter educativ - preventiv şi analizării unor cazuri concrete în care elevii au fost în situații neplăcute. Temele prezentate se referă la problematici precum: prevenirea eşecului şi abandonului şcolar, prevenirea faptelor antisociale comise în zona unităţilor de învăţământ, prevenirea consumului de droguri şi etnobotanice, corectarea unor comportamente antisociale, siguranța în mediul online.
distribuirea de materiale de susţinere (pliante, broşuri, afişe) şi prezentarea unor filme educative în cadrul activităţilor desfăşurate;
întâlniri interactive şi dezbateri cu părinţi şi cadre didactice, care au ca scop identificarea cauzelor care determină implicarea minorilor în acte de violenţă şi identificarea unor soluţii de prevenire a unor astfel de situaţii.
Atribuțiile polițistului de proximitate
Relaționează cu factorii de conducere ai unităților de învățământ pentru acordarea de sprijin de specialitate în vederea menținerii unui climat corespunzător de ordine și siguranță publică în incinta și zona adiacentă unităților de învățământ preuniversitare;
Participă la ședințele cu părinții atunci când este invitat sau ori de câte ori situația o impune;
Împreună cu conducerile unităților de învățământ preuniversitar stabilește măsuri comune de prevenire şi combatere a faptelor antisociale;
Identifică şi consiliază elevii care fac parte din categoriile cu grad înalt de risc din punct de vedere al victimizării.
La școală, un comportament civilizat și corect le poate aduce elevilor apreciere din partea profesorilor, dar și prieteni adevărați printre colegi, pentru că:
Atunci când se joacă cu alţi elevi evită să-i împingă sau să-i lovească, fie și din greșeală;
Dacă se întâmplă să asiste la o ceartă sau o altercaţie este bine să alerteze imediat profesorii sau personalul de pază;
Trebuie să aibă un comportament civilizat, fără să se lase influenţați de cei din jur sau să fie agresivi în comportament sau limbaj;
E importat să ceară ajutorul părinţilor şi profesorilor dacă ceilalţi copii îi izolează, umilesc sau jignesc.
O zi fără incidente de circulație în care să fie implicați copiii înseamnă că aceștia trebuie:
Să traverseze fără să alerge și numai după ce în prealabil s-au asigurat că șoferii i-au văzut și au oprit;
Să circule cu bicicleta doar pe pistele special amenajate sau prin parcuri;
Să evite să asculte muzică la căști și să fie atenți la drum.
Orice zi de școală va decurge fără probleme dacă cei mici respectă sfaturile oamenilor legii și:
merg înspre școală doar prin zone permise circulației pietonilor;
stau de vorbă doar cu persoane cunoscute;
evită să aibă asupra lor obiecte de valoare.
Pentru a fi în siguranță în mediul online, copiii trebuie să respecte câteva reguli:
Să fie  atenți cu programele sau materialele gratuite pe care le descarcă de pe Internet;
Să dea dovadă de respect pe rețele de socializare, fără să trimită imagini sau mesaje jignitoare altor persoane;
Să evite să ofere persoanelor „întâlnite" pe Internet informaţii personale despre ei sau familia lor (nume, adresă, şcoala la care învaţă, program zilnic, fotografii etc.).
Odată cu debutul activităților didactice, polițiștii au fost și ei prezenți în școli, cu recomandări pentru siguranța personală a elevilor. Acum, copiii care s-au întâlnit cu oamenii legii, știu că:
Este util să adopte un comportament civilizat, fără să se lase influenţați de cei din jur şi fără să fie agresivi în atitudine sau limbaj;
Atunci când se întorc de la școală este bine să meargă direct acasă și să respecte regulile de circulație;
Este important să solicite ajutorul părinţilor şi profesorilor dacă ceilalţi copii îi șicanează, izolează, umilesc sau jignesc;
Este indicat să evite să aibă asupra lor obiecte valoroase.
Pentru Poliţia Română, asigurarea unui climat de ordine şi siguranţă în şcoli şi în zona unităţilor şcolare reprezintă o prioritate, sens în care facem părinților următoarele recomandări:
Să păstreze permanent legătura cu cadrele didactice şi să cunoască situația şcolară a copiilor;
Să se preocupe de modul în care copiii își petrec timpul liber și să îi implice pe aceștia în activități extrașcolare care să le dezvolte un comportament prosocial: activități sportive, voluntariat etc., astfel încât să se evite intrarea copiilor sau adolescenţilor în anturaje nepotrivite şi desfăşurarea de activităţi la limita legii;
Să încurajeze copiii în abordarea unui comportament responsabil, atât în viața reală cât și în cea virtuală;
Să imprime copiilor o atitudine pozitivă față de lege și autoritate și să le explice acestora că rolul normelor sociale este de protecție a cetățenilor și nu de pedeapsă.
Vă mulțumim că respectați sfaturile polițiștilor!
Alina Dinu
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:36 Ora standard a Europei de Est