Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O lecție de matematică... în prezența părinților

Familia – tema transdisciplinară a săptămânii

O lecție de matematică... în prezența părinților

Am văzut, ieri (miercuri, 26 noiembrie 2008), la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea, o lecție de matematică, la clasa a II-a, cu subiectul „Adunarea și scăderea numerelor de la 0 la 100 cu trecere peste ordin” (o lecție de consolidare a deprinderilor de calcul).


În momentul de „încălzire a minții” s-au făcut câteva calcule mintale „fulger” (care au constat în rezolvarea unor probleme formulate pe baza unor aspecte din familie;  familia fiind tema transdisciplinară a săptămânii, iar părinții erau de față la lecție).
Cu ajutorul calculatorului, a fost completat un rebus în care au fost utilizați termenii  specifici: sumă, diferență, descăzut, scăzător ...
Elevii au avut apoi multe sarcini de lucru, exerciții și probleme cu grade diferite de dificultate. S-a lucrat independent, pe perechi și pe grupe. Pentru fiecare sarcină de lucru li s-a acordat elevilor câte un cartonaș care avea înscris pe el un cuvânt, astfel încât la finalul lecției, mesajul suna astfel: „Sunteți foarte buni la matematică. Felicitări!”
La ultimul moment al lecției, s-a făcut o evaluare pe baza unei fișe de evaluare, prilej de a se insista asupra modului de evaluare și de acordare a calificativelor la clasele primare. Doar pentru părinți au fost formulați descriptorii de performanță. Ineditul acestui moment a constat în faptul că li s-a cerut părinților să evalueze împreună cu propriul copil fișele de evaluare potrivit criteriilor prezentate și motivate. Tot părinții au fost cei care au acordat de această dată calificativele.
„Motivul pentru care i-am invitat pe părinți la activitate a fost acela de a urmări „live” o lecție de matematică în care trebuia să dovedim deprinderi temeinice de calcul (adunarea și scăderea numerelor de la 0 la 100 cu trecere peste ordin), iar succesul nu este posibil decât cu sprijinul părinților, întrucât acest automatism de calcul se formează destul de greu și cu implicarea necesară a părinților. De asemenea, am urmărit ca părinții să înțeleagă modalitatea de evaluare și, implicit, de acordare a calificativelor, ceea ce pentru unii este o mare necunoscută”, ne-a declarat învățătoarea clasei, inst. Georgeta Tifor.
 Lecția a fost astfel o încununare a rezultatelor colaborării dintre elev, părinte și învățător. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O lecție de matematică... în prezența părinților. 

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:11:15 Ora standard a Europei de Est