Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Casting spells in Romania”

Cu mult drag, din nou în Oradea!

,,Casting spells in Romania”

Marți, 19 septembrie 2017, o parte din elevii și profesorii Școlii Gimnaziale ,,Dacia" din Oradea s-au bucurat de prezența doamnei Kate Palmo, venită din Statele Unite, în compania unei prietene, pentru a revedea orașul și oamenii care au găzduit-o cu generozitate în perioada 2008-2009, când a activat în această școală ca voluntar în programul Corpul Păcii, pe linie didactică.

În ciuda vârstei și a distanței, Ms Kate, așa cum i se adresau copiii, a reușit să se țină de promisiunea făcută cu lacrimi în ochi la plecarea din România, și anume: aceea de a reveni. Faptul este cât se poate de relevant atât în ce privește calitatea umană și profesională a persoanei care s-a pus în slujba semenilor săi, oricare și oriunde ar fi ei, dar și în ceea ce privește proverbiala noastră ospitalitate, nemaivorbind de farmecul aparte al Oradiei.
Cu multă plăcere, dar și cu nostalgie, Ms Kate s-a prezentat în fața elevilor, le-a vorbit despre privilegiul de a-i fi cunoscut pe români la ei acasă și de a fi lucrat cu elevi ai Școlii Gimnaziale ,,Dacia" (care acum sunt la vârsta studenției), rememorând momente și activități desfășurate împreună. La rândul lor, elevii i-au pus întrebări pe diferite teme legate de poporul și țara ei de origine, prilej cu care și-au putut da seama că miturile și prejudecățile nu își au locul atunci când ai în vedere un individ sau o comunitate, oricare ar fi. Ideea de voluntariat a fost subliniată și clarificată în mod deosebit.
În cele din urmă, distinsul oaspete le-a prezentat copiilor și profesorilor cartea al cărei autor este și care se intitulează ,,Casting spells in Romania" (Făcând vrăji în România). Într-o prezentare grafică elegantă, dar și jucăușă, cartea  înfățișează, autobiografic, sub formă de basm, etapa românească propriei vieți, această aventură spirituală care i-a marcat existența și care, de bună seamă, a lăsat urme de lumină și în mințile sau sufletele celor cu care a lucrat ori doar i-a întâlnit. Scrierea este însoțită de imagini care surprind aspecte încântătoare ale realității românești și care au fost surprinse de propriul aparat foto în timpul numeroaselor călătorii prin țara noastră, țară pe care ,,doamna din America" ajunsese să o cunoască și să-i aprecieze valorile și frumusețile, chiar s-o iubească, poate mai mult decât unii dintre noi. Cartea, dedicată tuturor copiilor din România, a fost înmânată domnului director Florian Hava, pentru bibliotecă ori pentru uzul profesorilor de limba engleză. Acest eveniment în sine, constituindu-se totodată și ca activitate a comisiei metodice de limbi moderne din cadrul Școlii Gimnaziale ,,Dacia".
S-a dovedit cu această ocazie, o dată în plus, că acolo unde este dăruire și deschidere spre oameni, spre sufletele și nevoile lor, nu există bariere de niciun fel, cu atât mai puțin cele de ordin lingvistic, gazdele, copii și adulți, dovedindu-se buni cunoscători ai limbii engleze.
Rodica Măduța & Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Casting spells in Romania”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:44 Ora standard a Europei de Est