Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Viceprimarul Florin Birta a semnat acordul de asociere pentru realizarea drumurilor de legătură Oradea - Sîntandrei și Oradea - Oșorhei

Ieri (luni)

Viceprimarul Florin Birta a semnat acordul de asociere pentru realizarea drumurilor de legătură Oradea - Sîntandrei și Oradea - Oșorhei

Viceprimarul Florin Birta a susținut ieri (luni, 18 septembrie 2017), alături de primarul comunei Sântandrei, Ioan Mărcuș și de primarul comunei Oșorhei, Ioan Pop, o conferință de presă în care a avut loc semnarea acordului de asociere între Primăria Oradea și Primăria Sîntandrei, pe de o parte, și între Primăria Oradea și Primăria comunei Oșorhei, pe de altă parte, în vederea realizării drumurilor de legătură Oradea - Sântandrei și Oradea - Oșorhei.

La conferința de presă a participat și Adrian Foghiș, directorul Zonei Metropolitane Oradea.
,,În planul de dezvoltare al municipiului pentru perioada 2016-2020, unul dintre puncte se referă la realizarea drumurilor de legătură: Oradea- Sîntandrei și Oradea - Oșorhei. Azi (luni - n.n.) anunțăm faptul că semnăm acordul de asociere între Primăria Oradea și primăriile celor două comune, obiectul acestei asocieri fiind proiectarea și modernizarea celor două drumuri. Prin aceste proiecte urmărim fluidizarea traficului prin decongestionarea drumului județean 797. De menționat, că fiecare unitate administrativ-teritorială va asigura finanțarea pentru partea de drum din raza sa administrativă", a spus viceprimarul Florin Birta.
Pentru drumul de legătură Oradea - Oșorhei, azi (luni - n.n.) a fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate, urmând organizarea licitației pentru proiectare și execuție. În ceea ce privește drumul de legătură Oradea - Sîntandrei, astăzi (luni - n.n.) a fost lansată procedura de achiziție a studiului de fezabilitate, urmând semnarea contractului, iar apoi demararea procedurii de licitație.
Proiectarea și  execuția celor două drumuri de legătură metropolitane este delegată Zonei Metropolitane Oradea (ZMO).
Bugetul necesar pentru achiziția publică a proiectării și execuției drumurilor de legătură metropolitane va fi transferat către ZMO de către membri, din bugetele proprii (defalcat pe fiecare unitate administrativ-teritorială în parte, conform documentațiilor tehnice corespunzătoare tronsonului de drum aflat pe raza teritorială a fiecărei unități în parte).
Asocierea unității administrativ teritoriale Oradea și Oșorhei are ca scop promovarea, proiectarea și execuția obiectivului de investitii ,,Modernizarea drumului de legătură de aprox. 3,6 km între Podgoria (Oradea) - Fughiu (Oșorhei)." Din cei 3,6 km de drum, pe teritoriul Municipiului Oradea sunt 1,9 km, iar pe teritoriul comunei Oșorhei sunt 1,7 km.
Asocierea unităților administrativ teritoriale Oradea și Sîntandrei are ca obiect promovarea, proiectarea și execuția obiectivului de investitii "Construcția unui drum de legătură de aprox. 2,8 km între centura Municipiului Oradea (strada Cazaban) și comuna Sîntandrei (strada Râturi)." Din totalul de 2,8 km de drum, 1,8 sunt pe teritoriul Municipiului Oradea și 1 km pe teritoriul comunei Sîntandrei. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:17:30 Ora standard a Europei de Est