Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Rolul asistentului social în furnizarea și dezvoltarea serviciilor sociale din județul Bihor

Oportunități și provocări

Rolul asistentului social în furnizarea și dezvoltarea serviciilor sociale din județul Bihor

Sucursala Teritorială Bihor a Colegiului Național al Asistenților Sociali (CNASR), în parteneriat cu Universitatea din Oradea, Facultatea de Științe Socio-Umane a organizat joi, 14 septembrie 2017, la sala de conferințe a Bibliotecii universitare, conferința ,,Rolul asistentului social în furnizarea și dezvoltarea serviciilor sociale din județul Bihor - oportunități și provocari".

Conferința face parte din campania ,,România se ridică în picioare pentru asistența socială", desfășurată de CNASR în alte 10 județe din țară. Scopul acestor evenimente este de a valoriza profesia de asistent social și de a atrage atenția asupra nevoii de angajare a asistenților sociali în cadrul serviciilor sociale mai ales în mediu rural. Evenimentul este dedicat asistenților sociali, oficialităților județene, reprezentanților societății civile, prietenilor și susținătorilor profesiei de asistent social.
,,Puțin mai devreme am primit o întrebare pertinentă din partea unui reprezentant al presei: De ce trebuie să ne ridicăm în picioare? Pentru că de fapt este o metaforă care scoate în evidență calitatea de profesionist al asistentului social și scoate în evidență importanța lui în comunitate.
Mie îmi place să spun că asistentul social este profesionistul, similar medicului, doar că asistentul social nu tratează trupul ci rănile sociale ale unei persoane.
Organizația Mondială a Sănătății definește sănătatea astfel: „Sănătatea este o stare pe deplin favorabilă atât fizic, mintal cât și social, și nu doar absența bolilor sau a infirmităților și  „capacitatea de a duce o viață productivă social și economic". Așadar, asistentul social este piesa esențială într-o echipă de profesioniști care contribuie la starea de sănătate a comunității.
Numele  conferinței de azi este ,,Rolul asistentului social în furnizarea și dezvoltarea serviciilor sociale din jud. Bihor - oportunități și provocări" și ne-am gândit la această temă pentru că în cadrul acestor servicii, asistentul social își arată adevărata valoare. Este o valoare intrinsecă, deoarece nici un serviciul social nu poate funcționa fără un asistent social care să evalueze, planifice, implementeze planul de intervenție și să monitorizeze beneficiarul serviciului. Și pentru aceasta avem azi invitați care ne vor povesti cum se întâmplă acest lucru în serviciile sociale pe care le derulează.
Desigur că nu toate sunt în nuanță roz în asistența socială. Asistentul social în funcție de locul de muncă în care activează se poate confrunta cu o serie de probleme: violență din partea beneficiarilor, intrarea în comunități sărace în care epidemiile de tot felul îi pun viața în pericol, lipsa fondurilor pentru implementarea măsurilor pentru beneficiari, salariile mici, și lista ar putea continua. Cu toate acestea asistenții sociali își fac munca cu demnitate și au învățat să se descurce în toate situațiile", a declarat doamna Claudia Torje, președintele Filialei locale a CNASR.
După ce au colindat alte 10 județe, au descălecat, așa cum le place să spună, și la Oradea, conducerea CNASR: dl Doru Buzducea - președinte CNASR și Cristian Roșu - vicepreședintele CNASR.
(A.P.)

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 07:14:24 Ora standard a Europei de Est