Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sancţiuni pentru asociaţiile de proprietari care nu respectă obligaţia de a colecta selectiv deşeurile reciclabile

Poliţiştii locali

Sancţiuni pentru asociaţiile de proprietari care nu respectă obligaţia de a colecta selectiv deşeurile reciclabile

Începând cu anul 2015, poliţiştii locali din cadrul Compartimentului Protecția Mediului - Poliția Ecologică au demarat o acţiune de informare a persoanelor fizice, agenților economici și a asociaţiilor de proprietari din Municipiul Oradea privind obligativitatea asigurării colectării separate, pe categorii a deşeurilor reciclabile, rezultate din gospodării.

Prin urmare au fost împărțite pliante, s-au purtat discuții și consiliere cu privire la colectarea selectivă.
În urma acţiunilor desfăşurate în anul 2017, polițiștii locali au notificat și au purtat discuții cu reprezentanții a peste 630 de asociaţii de proprietari din Municipiul Oradea și peste 200 de agenți economici, în vederea respectării legislaţiei în vigoare.
Astfel, în baza art. 111 din H.C.L. 207 din 2015 privind Regulamentul serviciului de salubrizare a Municipiului Oradea, utilizatorii serviciului de salubritate au următoarele obligaţii:
să asigure colectarea separată, pe categorii a deşeurilor reciclabile, rezultate din gospodăriile proprii sau din activităţile lucrative pe care le desfăşoară, precum şi depunerea acestora în recipiente asigurate de operatorul serviciului de salubrizare, numai în locurile special amenajate.
în curţile comune, fiecare utilizator în parte este obligat să deţină recipient adecvat pentru depozitarea deşeurilor menajere.
să colecteze separat deşeurile de ambalaje, în recipiente diferite, inscripţionate corespunzător şi amplasate de operatorul serviciului de salubrizare în spaţiile special amenajate de Primăria Municipiului Oradea.
să execute operaţiunea de colectare în recipientele cu care sunt dotate punctele de colectare.
Fracţia umedă a deşeurilor va fi depusă în saci de plastic şi apoi în recipientul de colectare inscripţionat cu denumirea fracţiei căreia îi este destinat recipientul.
Fracția uscată a deșeurilor va fi depusă în recipientul de colectare inscripționat cu denumirea fracției căreia îi este destinat recipientul.
Este strict interzisă amestecarea deşeurilor care conţin ,,fracţia uscată" cu deşeurile care conţin ,,fracţia umedă". 
Până în prezent, 179 de asociaţii de proprietari și agenți economici au fost sancționați contravențional cu amenzi în valoare de 44.000 lei pentru nerespectarea obligaţiilor din regulament.
Pe viitor, poliţiştii locali vor continua acţiunile de notificare, dar şi de sancţionare a asociaţiilor de proprietari care nu înţeleg importanţa reciclării deşeurilor menajere, atât pentru mediul înconjurător, cât şi pentru cetăţenii Municipiului Oradea.
Poliţia Locală Oradea reaminteşte numărul de telefon la care cetăţenii pot apela pentru a semnala situaţii din sfera ei de competenţă - 0259.969 - Dispecerat. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:12 Ora standard a Europei de Est