Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Filozofia, poezia şi muzica - un mănunchi de flori dedicat Doamnei noastre

Limba Română, sărbătorită la Biblioteca Judeţeană

Filozofia, poezia şi muzica - un mănunchi de flori dedicat Doamnei noastre

Bibliteca Judeţeană „Gheorghe Şincai" a fost, marţi, 29 august 2017, gazda unui eveniment cultural dedicat Limbii Române.

Sărbătorită în întreaga ţară, precum şi în Republica Moldova, la data de 31 august, Limba Română a fost onorată şi la Oradea cu prezenţa unor oameni de cultură, profesori, medici, şefi de instituţii publice şi cetăţeni care s-au alăturat organizatorilor în strădania de a pune în valoare identitatea şi însemnătatea lingvistică de excepţie a poporului român. Subliniind ideea că identitatea fiecărui popor este dat nu de pământul pe care-l locuieşte, ci de limba pe care o vorbeşte, profesor Ligia Mirişan, directoarea Bibliotecii Judeţene a deschis întâlnirea de suflet în prezidiul căreia s-au aflat, alături de domnia sa, iniţiatoarele proiectului, doamna inginer Mioriţa Săteanu şi poeta Mihaela Dindelegan, precum şi episcopul greco-catolic de Oradea, PSS Virgil Bercea. „Mult e dulce şi frumoasă limba ce-o vorbim", a evocat înalta faţă bisericească, ca un ecou peste veacuri al vocii poetului Gheorghe Sion.
Şi pentru că limba română se evidenţiază prin gânditorii săi de excepţie, bibliotecarii Iolanda Demian şi Radu Deme au adus în atenţia publicului o figură emblematică a filozofiei şi literaturii române: Emil Cioran, scriitor stabilit la Paris şi devenit apatrid, dar recunoscut şi onorat post mortem ca membru al Academiei Române. „Cioran şi muzica", tema prelegerii dedicate marelui gânditor a fost selectată pornind de la cartea cu acelaşi nume aparţinând fratelui acestuia, Aurel Cioran, o carte de antologie, care cuprinde unele dintre cele mai profunde idei şi cugetări ale lui Emil Cioran. „Muzica este mijlocul prin care ne vorbeşte timpul", spunea Cioran, accentuând: „Mă încântă şi mă omoară de bucurie misterul muzical care zace în mine".
Limba Română a fost onorată la Biblioteca din Oradea şi prin versuri ale poeţilor, interpretate muzical de artiştii invitaţi la eveniment: Adina Hodişan, Liliana Ioniţă Budău, Raul Silaghi, Alexandrina Chelu şi Maria Matei.  „Cel mai frumos omagiu pe care-l putem aduce Limbii Române este să o vorbim corect", a subliniat una dintre artiste. Întrucât limba română nu este respectată de toţi vorbitorii săi, doamna inginer Mioriţa Săteanu a făcut o trimitere la fenomenul degradării constante a limbajului unora dintre mai tinerii noştri concetăţeni, iar poeta Mihaela Dindelegan a dat citire unui sonet propriu compus pe această temă, sonet din care reţinem o strofă:
,,De-ar fi să doară pietrele cum dor
Cuvintele în limba ţării mele
Ne-am aşeza-n amonte de izvor
Şi nici în glumă n-am lovi cu ele".
În încheiere, poetul Aurel Horgoş a dedicat o odă Doamnei noastre: Limba Română.
R. P.
Foto: Eugen Ivuţ

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:21:54 Ora standard a Europei de Est