Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Expoziția personală a domnului conf. univ. dr. Mărieș Gh. Radu Emil

Invitație pentru luni, la

Expoziția personală a domnului conf. univ. dr. Mărieș Gh. Radu Emil

Conf. univ. dr. Mărieș Gh. Radu Emil este autorul expoziției cu titlul ,,Implicațiile materialelor plastice în designul articolelor sportive de înaltă performanță", dumnealui fiind responsabilul programului de studiu Design din cadrul Facultății de Arte a Universității din Oradea.

Vă invităm la deschiderea expoziției care va avea loc luni, 21 august 2017, la ora 12.00. Lucrările sunt expuse timp de o săptămână şi pot fi vizionate în holul principal al Bibliotecii Universităţii din Oradea.
Începând cu anii `80, industria articolelor sportive de înaltă performanţă a cunoscut o dezvoltare fără precedent. În designul și realizarea lor sunt utilizate o serie de materiale din grupa tehnopolimerilor şi a compozitelor cu matrice organică datorită proprietăţilor remarcabile pe care acestea le prezintă.
În proiectarea şi fabricarea echipamentelor sportive de înaltă performanţă, materialelor le sunt impuse o serie de condiţii severe, ce trebuiesc îndeplinite, cum ar fi:
1.comportare bună în diferite condiţii existente în mediul înconjurător: temperaturi extreme (scăzute, ridicate), ploaie, zăpadă, radiaţii ultraviolete, etc.
2.durabilitate
3.un timp scurt între proiectare şi execuţie
4.asigurarea securităţii consumatorului
5.satisfacerea consumatorului din punctul de vedere al esteticii produsului care să ducă la plăcerea de a-l utiliza
6.adaptarea la diferite domenii sportive şi pentru diferite grupe de vârstă ale consumatorului
7.posibilitatea inovaţiilor permanente.
Echipamentul de schi alpin, snowboard, patine cu rotile, ciclism, atletism, dar şi orice alt echipament de sport este proiectat de oameni pentru oameni, şi trebuie să asigure atât securitatea consumatorului cât şi performanţe excelente pentru profesionişti şi pentru amatori.
Tendinţa în sport, începând cu anii`90, a constat în a permite accesul uşor al oricărei persoane să facă sport. Acum, în anii 2000, cuvintele de ordine sunt performanţă, calitate, distracţie, libertate, plăcere şi confort.
Realizarea acestor deziderate presupune, pe de o parte, alegerea corectă a materialelor şi, pe de altă parte, stabilirea unor condiţii de prelucrare care să afecteze cât mai puţin calităţile intrinseci ale acestora. Cu cât se cunosc mai bine proprietățile unui material cu atât proiectarea și fabricarea produselor răspunde mai bine cerințelor pieței.
Scopul expoziţiei este mediatizarea importanței impactului și a performanțelor pe care le au materialele plastice și compozite în designul și în fabricarea articolelor sportive de înaltă performanță.
Expoziţia va fi vernisată de către Diana Ștef - designer și ing. Takacs Janos, fiind urmată de vizionarea lucrărilor expuse şi de discuţii libere cu autorul.
Sunt invitați să participe membri ai comunității universitare din Oradea și reprezentanți ai mediului economic din județ.
Conf. univ. dr. Mărieş Gheorghe Radu Emil

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:09 Ora standard a Europei de Est