Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul ,,Prietenie fără frontiere” (II)

Darurile a două școli surori, pentru frații noștri din Republica Moldova

Proiectul ,,Prietenie fără frontiere” (II)

Având în vedere lipsa cărții românești din Basarabia, la fiecare cititor român sunt 17 cărți în limba rusă și doar două în limba română, ,,Vatra Românească", Filiala Bihor, al cărei scop fundamental este apărarea valorilor românești și promovarea intereselor naționale, a inițiat din anul 2013 o acțiune de voluntariat (donații de cărți pentru frații noștri de peste Prut), transformând astfel ,,Podul de flori" în ,,Podul de cărți".

Au răspuns apelului de suflet intelectuali din județul Bihor, bihoreni patrioți și mai multe cadre didactice și elevi din Oradea. Toate cărțile adunate au ajuns în școlile și bibliotecile de peste Prut. Aceste ,,daruri" au construit ,,Podul de cărți" și au dovedit încă o dată dragostea lor față de neam și față de valorile naționale.
Dragostea și respectul față de frații din Basarabia au fost dovedite în mod strălucit de conducerea Școlii Gimnaziale ,,Oltea Doamna", director, prof. Musca Florina, director adjunct, prof. dr. Bocoi Liliana și de prof. Ienei David Laura, care au mobilizat colectivul școlii, au adunat și au donat un număr impresionant de cărți. Mai mult, au inițiat și derulat, împreună cu conducerea Școlii Gimnaziale ,,Avram Iancu" din Oradea, director, prof. dr. Bîrlădeanu Gheorghina, director adjunct Velimirovici Cosmin, proiectul ,,Prietenie fără frontiere", proiect derulat în școlile orădene și în mai multe școli și universități din Chișinău și Sângerei, Republica Moldova. O contribuție deosebită au avut și bibliotecarii celor două școli, doamnele  prof. Teședan Dana și Delia Tipi.
Astfel, directorii, profesorii, elevii și părinții implicați se pot mândri cu faptul că pe rafturile bibliotecilor din Republica Moldova se găsesc cărți ce îmbogățesc patrimoniul cultural al țării. Cărțile donate reprezintă o deschidere spre noi orizonturi de cunoaștere, dar și speranța în reaprinderea dorinței de unitate națională.
Scrisoare de mulțumire
,,Pentru aceste minunate ,,daruri" (cărți), aducem calde mulțumiri conducerilor și colectivelor de elevi și profesori de la școlile gimnaziale ,,Oltea Doamna" și ,,Avram Iancu" pentru efortul depus și generozitatea de care au dat dovadă, pentru inițiativă și mobilizarea elevilor și a cadrelor didactice participante în proiect, exprimându-ne admirația și profunda recunoștință. Prin donațiile de cărți aduceți o mângâiere fraților noștri de peste Prut, ajutându-i ca, într-o zi sfântă și dreaptă, să devină ei înșiși stăpânii cerului albastru al Basarabiei, iar în casele lor să nu mai plângă de dor doinele și cântul românesc, împlinind astfel visul de veacuri al românilor".
Prof. David Teodor, vicepreședinte ,,Vatra Românească", Filiala Bihor, senator ales al Senatului Mișcării Unioniste - Sfatul Țării 2, Republica Moldova
Prof. Ienei David Laura
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul ,,Prietenie fără frontiere” (II).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:08:35 Ora standard a Europei de Est