Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

S-a încheiat Tabăra de copii „Prietenii bibliotecii”

Gong final

S-a încheiat Tabăra de copii „Prietenii bibliotecii”

Tabăra de vară de zi „Prietenii bibliotecii" a fost organizată în cadrul Bibliotecii Judeţeane „Gheorghe Şincai" pentru preşcolari şi școlari.

Potrivit Programului, copiii au participat la activităţi instructive plăcute, de dezvoltare a abilităţilor personale, la jocuri, cântece și momente de divertisment, ei vizitând și nenumărate obiective cultural turistice din Oradea.
În cadrul Bibliotecii, ei au putut să răsfoiască unele cărţi și chiar să le împrumute pentru a le lectura în voie acasă. Pe tot parcursul taberei, copiii s-au simţit bine, altfel spus, au fost bucuroşi, relaxaţi și veseli. În ultima săptămână, ei  s-au delectat cu desene pe asfalt și activităţi de dezvoltare a abilităţilor, iar doamna prof. Angelica Șandor le-a pregătit o surpriză. Alături de prof. dr. Alin Crețu (terapeut de familie, din cadrul Societății Civile Profesionale de Psihologie) s-au delectat la culme, interpretând diferite roluri distribuite în psihodramă. Pe covorul special marcat cu semne de circulație, cu semafoare la trecerile de pietoni, ei i-au demonstrat  domnului agent-șef adjunct Răzvan Chebeleu, că știu ce semnifică fiecare semn de circulație.  
De educaţia privind igiena cavităţii bucale și tehnica îngrijirii dentare s-a ocupat doamna Carmen Dinescu din partea Direcţiei de Sănătate Publică. De la doamna prof. Pazmany Nicoleta au aflat cum stăm cu constelaţiile, astrele și anotimpurile anului. Utima vizită a avut loc la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Crişana"; aici, copiii au fost încântaţi de maşinile din dotare și de exerciţiile speciale ale pompierilor pentru salvarea victimelor din incendiu. Informaţiile speciale şi instrucţiunile ne-au fost oferite de purtătorul de cuvânt, doamna Camelia Roşca.
Momentul cultural - artistic prezentat la festivitatea de încheiere a taberei a cuprins scenete, poezii și cântece. Gala a fost pregătită de doamna prof. Iliescu Doina. La festivitate au fost prezenţi și membrii grupului de copii volohi din localitatea Poroşkovo, regiunea Transcarpatia care au participat la proiectul internaţional „O călătorie spre rădăcini". De asemenea, organizatorii au înmânat o diplomă de onoare ieromonahului Eftimie Mitra de la schitul „Sfinţii români" din județul Hunedoara.
Coordonatorul general al taberei, doamna ing. Miorița Săteanu și doamna prof. dr. Mariana Barna au felicitat copiii și cadrele didactice care au participat la tabără ca voluntari și au mulțumit părinților pentru încrederea acordată.
Coordonator proiect,
ing. Miorița Săteanu

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:06:34 Ora standard a Europei de Est