Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Tamio Vesa Nakajima - tânărul beiuşean care oferă reţeta succesului

De la „Nicolae Bolcaş”, Beiuş

Tamio Vesa Nakajima - tânărul beiuşean care oferă reţeta succesului

L-am cunoscut pe Tamio la un eveniment organizat de Muzeul Municipal Beiuş, avea 14 ani şi interpreta la pian o compoziţie proprie. M-au impresionat atunci talentul, pasiunea sa pentru muzică, dar şi seriozitatea care i se citeau pe chip. Mai apoi am aflat că este pasionat şi de matematică, pasiune pe care mama lui, Adriana Vesa, i-a cultivat-o de mic susţinându-l şi încurajându-l.

Am avut surpriza plăcută să-l descopăr un an mai târziu pe Tamio Vesa Nakajima pe băncile şcolii, atunci când am avut norocul să-l am ca elev în clasa a IX-a cu profil matematică-informatică a Liceului Vocaţional Pedagogic „Nicoale Bolcaş" din Beiuş. S-a dovedit a fi un elev eminent,  un adolescent cu o cultură enciclopedică vastă, un cititor avid capabil să poarte dicuţii pe teme de literatură română sau universală, artă, istorie, politică, filozofie, economie.
Tamio a avut şansa de a se naşte într-o familie în care lectura, muzica, arta, studiul sunt un mod de viaţă (bunicii din partea mamei ambii fiind profesori, bunica artist plastic recunoscut la nivel internaţional, tatăl dirijor şi acustician), a crescut bilingv, având norocul să călătorească alături de părinţii lui prin marile muzee ale lumii, să cunoască diverse culturi, să crească într-un mediu cosmopolit.
Câştigase deja premii la concursuri de muzică şi matematică: în primii ani de liceu a luat pentru trei ani la rând premiul întâi la concursul de compoziţie proprie ProPiano Bucureşti, în 2015 a urcat pe scena festivalului internațional „George Enescu" unde a interpretat la pian o serie de compoziții proprii, iar în clasa a X-a obţine premiul III la Olimpiada Judeţeană de Matematică coordonat fiind de diriginta lui, profesor Ecaterina Domocoş.  După  ce în primul an de liceu şi-a descoperit adevărata dragoste, informatica, sub atenta îndrumare a profesorului Mircea Rotar,  a început să se dedice studiului şi să participe la concursurile importante.
,,Important este să faci ce-ți place"
Evoluţia lui Tamio a fost una firească, bazată pe o muncă asiduă,  pe hărnicie şi disciplină, pe o curiozitate şi o seriozitate ieşite din comun, pe dorinţa de a se autodepăşi şi de a reuşi în domeniul pe care l-a ales. Pentru că Însuşi Tamio spune că: „Cel mai important lucru, atunci când vine vorba despre compoziție, informatică, orice lucru academic, nu-i cantitatea de timp depusă ci eficiența cu care o studiezi. Important este să faci ce-ți place, din toată inima și să faci țintit exact la ce vrei."
Aşa cum mărturiseşte şi Adriana Vesa, mama lui Tamio: „Tamio a muncit foarte mult, a muncit cu plăcere, şi-a păstrat timp să citească mult de la Dostoievski până la Socrate de la sistemul politic britanic până la istoria Imperiului roman, Tamio citeşte orice. Are o fire curioasă, e un om căruia îi place să citească. Atunci când eşti un copil căruia i se pune de mic în mână o carte asta devine ceva firesc."
Informatica este un domeniu pe care l-a abordat în modul cel mai serios începând cu  clasa a IX-a.
„Ușurința cu care asimilează noile informații, modul în care reușește să le implementeze într-un timp foarte rapid sunt rodul unei munci susținute, al unei minți sclipitoare și al unei discipline demne de luat exemplu", afirmă domnul profesor Mircea Rotar cel care l-a îndrumat pe Tamio în anii de liceu.
Astfel Tamio a participat începând din clasa a IX-a la Olimpiada Naţională de Informatică, reuşind să câştige în clasa a IX-a şi a XII-a medalia de bronz, în clasa a X-a medalia de argint, în clasa a XI-a medalia de aur. Tot în clasa a XI-a a obţinut medalia de argint la Balcaniada de Informatică, iar în clasa a XII-a medalia de aur la Olimpiada Central Europeana de Informatică. De asemenea în 2015, Tamio a obţinut la USA Computing Olympiad 889 de puncte la ultimul nivel - platină şi 1.000 de puncte la celelalte niveluri (aur, argint, bronz) USACO sprijinind informatica în SUA şi în lumea întreagă prin formarea şi motivarea elevilor de liceu pe toate planurile acestei discipline.
Aşa cum era de aşteptat examenul de Bacalaureat nu a fost pentru Tamio un examen dificil, iar rezultatele dovedesc asta, Tamio obţinând note de 10 la matematică şi informatică şi o medie de 9.78 fiind admis la University College, Oxford.
Proaspătul absolvent de liceu şi viitorul student la Oxford vrea însă mai mult şi în perioada 28 iulie - 4 august reprezintă România la Olimpiada Internaţională de Informatică ce are loc în Iran.
Tamio este un elev eminent, este dovada că prin  muncă şi seriozitate îţi poţi atinge ţelurile, că având sprijinul familiei, al profesorilor, al colegilor elevii noştri pot ajunge să fie recunoscuţi la nivel internaţional, pot avea rezultate remarcabile, pot deveni oameni de succes.
Prof. Veronica Popa,
Liceul Vocaţional Pedagogic „Nicolae Bolcaş", Beiuş

Trimite email
vineri, 27 decembrie 2024, 04:34:12 Ora standard a Europei de Est