Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Educația fizică înseamnă mișcare, nu teorie, domnule ministru!

Deputat Cherecheș Florica:

Educația fizică înseamnă mișcare, nu teorie, domnule ministru!

De parcă nu ar fi suficient că greutatea ghiozdanelor e aproape egală cu cea a elevilor din ciclul primar și gimnazial, aceștia având mari probleme să și le care la școală, părinții fiind adesea nevoiți să o facă în locul lor, ministrul Educației ne-a anunțat triumfător noua apariție din categoria manualelor: cel de Educație fizică și sport, pentru clasa a V-a, în trei variante diferite!

Ridicolul apariției acestui manual provine din faptul că școala românească e oricum prea teoretică și deloc orientată spre a dezvolta abilitățile practice ale elevilor, din faptul că părinții se plâng că ghiozdanele încărcate cu manuale și tot felul de caiete speciale deformează iremediabil coloana copiilor lor. Provine din faptul că oricum, nu se prea țin orele de sport,  fie din lipsa unei săli de sport sau a unui teren adecvat, fie din indiferența unor cadre didactice sau din trocurile care se fac între profesori, pentru a ceda ora de educație fizică, pentru una de română sau matematică. Orele de educație fizică ar ajuta copiii să-și consume energia în mod sănătos, ar rezolva problemele de postură, de deformări ale coloanei, de obezitate infantilă, ar promova spiritul de echipă și atitudinea potrivită în fața victoriei sau înfrângerii. În loc să facem mai multe săli sau terenuri de sport, să dăm orelor de educație fizică locul care li se cuvine în formarea elevilor, în loc să-i conștientizăm pe elevi de importanța mișcării, noi facem manual și vrem să-i învățăm „Organizarea activităților motrice", „Dezvoltare fizică armonioasă", „Capacitate motrică" și altele din această categorie, de parcă am vrea să-i facem manageri sportivi sau profesori de educație fizică, pe copilașii de clasa a V-a.
Domnule ministru, lăsați-vă de glume și faceți lucruri serioase, nu aruncați banii noștri pe fereastră, ci investiți-i în infrastructura școlară, în dotări și echipamente, materiale didactice și manuale moderne, adică în acele lucruri pe care le plătesc părinții la fiecare început de an școlar. Apreciem că măcar recunoașteți că învățământ gratuit în România înseamnă gratuitate pentru elevi, cheltuielile fiind făcute de stat și de părinți. Halal gratuitate!
După ultimele declarații ale ministrului Pop, care admite că e posibil să nu prea fie folosit manualul, că nici cel de Muzică nu e utilizat prea des, stau și mă întreb care e utilitatea lui, în afară de a îngroșa conturile celor care l-au produs?
Florica Cherecheș,
vicepreședinte al Comisiei de învățământ, știință, tineret și sport

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:10:33 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...