Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Alte 48 de blocuri de locuinţe din Oradea vor fi reabilitate termic

Marți, Consiliul Local a aprobat

Alte 48 de blocuri de locuinţe din Oradea vor fi reabilitate termic

Consiliul Local a aprobat în şedinta din 25 iulie 2017 indicatorii tehnico-economici aferenţi fazei de actualizare a Proiectului Tehnic pentru reabilitarea termică a 48 de blocuri de locuinţe din municipiul Oradea.

Finalizarea actualizării documentaţiei tehnico-economice pentru cele 48 blocuri va avea loc în anul 2017, după care, corelat cu parcurgerea etapelor legale, urmează a se depune cereri de finanţare la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest cu sediul în Cluj-Napoca, în conformitate cu cerinţele Ghidului Solicitantului din cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020 - Condiţii specifice de accesare a fondurilor în cadrul apelului de proiectare nr. POR/2016/3/3.1/A/1-Axa prioritară 3, Prioritatea de investitii 3.1, Operaţiunea A-Clădiri Rezidenţiale.
Valoarea totală a actualizării documentaţiei tehnico-economice pentru cele 48 blocuri este de 280.000 lei, sursa de finanţare pentru actualizarea documentaţiei fiind bugetul local.
Numărul total de apartamente aferent celor 48 blocuri este de 951 apartamente, blocurile fiind situate în zonele Lacul Roşu, Aleea Rogerius, Meşteşugarilor-Salcâmilor-Lăpuşului, Sovata, Cazaban, Brâncoveanu, Morii, Leonardo da Vinci, Piaţa Bucureşti şi Bdul Gen. Magheru.
Asociaţia de proprietari contribuie cu 25% din valoarea lucrărilor executate pentru spaţiile de locuit şi cu 100% din valoarea lucrărilor executate pentru spaţiile cu altă destinaţie decât cea de locuit. Municipiul Oradea contribuie cu 15% din valoarea lucrărilor executate pentru spaţiile de locuit, iar Guvernul României şi Uniunea Europeană cu 60% din valoarea eligibilă a lucrărilor executate.
Până la începutul anului 2017, în municipiul Oradea au fost reabilitate termic un număr de 84 blocuri de locuinţe, după cum urmează:
- 39 de blocuri de locuinţe cu 1.031 apartamente cu fonduri guvernamentale;
- 45 de blocuri de locuinţe cu 1.069 apartamente cu fonduri europene.
Programul multianual de reabilitare termică a blocurilor de locuinţe va continua şi în perioada 2017-2023. Mai sunt înregistrate 356 de solicitări de înscriere în programul multianual de reabilitare termică a blocurilor de locuinţe din municipiul Oradea din partea asociaţiilor de proprietari. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:01:20 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...