Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cetățenii sunt așteptați cu propuneri și sugestii privind revizuirea Regulamentului Local de Urbanism

Dezbaterea publică, în 21 august

Cetățenii sunt așteptați cu propuneri și sugestii privind revizuirea Regulamentului Local de Urbanism

Având în vedere faptul că revizuirea Planului Urbanistic General (PUG) aprobat prin HCL nr. 501/2016, respectiv revizuirea Regulamentului Local de Urbanism sunt subiecte foarte importante pentru comunitatea orădeană prin faptul că foarte mulți dintre cetățeni se lovesc de reglementări ale PUG-ului atunci când doresc să construiască, Primăria Oradea îi invită pe cetățeni să participe într-un număr cât mai mare la dezbaterea publică care va fi organizată la data de 21.08.2017, între orele 15.00 - 18.00, în sala mare a Primăriei Oradea.

Urmare a dificultății cu care se desfășoară procesul de dezvoltare urbană și a situațiilor conflictuale generate de aplicarea noilor reglementări urbanistice instituite prin planul urbanistic general (PUG) aprobat prin HCL nr. 501/28.07.2017,  Primăria Municipiului Oradea anunță demararea procesului de revizuire, în prima etapă, doar a Regulamentului Local de Urbanism, cu excepția reglementărilor pentru zonele construite protejate (ZCP01 - ZCP 03).
În acest context și în temeiul Ordinului nr. 2701/2010, în perioada 1.08.2017 - 14.09.2017, locuitorii municipiului Oradea pot să consulte noua variantă a Regulamentului Local de Urbanism pe site-ul www.oradea.ro (materialele se găsesc pe www.oradea.ro - Informații de interes public - Dezbateri publice) sau la sediul Primăriei municipiului Oradea - Instituţia Arhitectului Șef, în zilele de marți și vineri, în intervalul orar 13.00 - 15.00.
Materialul supus consultării publicului conține modificările propuse de Instituția Arhitectului Șef, prezentate pe suportul regulamentului aprobat prin HCL nr. 501/28.07.2017, având înscrise: cu galben  - reglementările care se propun a fi scoase, cu roșu - reglementările care se propun a fi adăugate, iar cu albastru și bold - reglementările definitive care se păstrează.
Facem mențiunea că în această etapă Primăria Municipiului Oradea nu supune modificării zonarea funcțională, limitele UTR-urilor, limita zonei de intravilan a municipiului și planșele aferente PUG.
În cadrul procesului de informare și consultare a publicului, se organizează la sediul Primăriei, în sala „Traian Moşoiu", în 21.08.2017, între orele 15.00 - 18.00, dezbaterea publică a materialului supus consultării.
La dezbaterile publice poate participa în calitate de martor orice cetățean interesat, în limita locurilor disponibile. Persoanele interesate să-și expună punctul de vedere legat de subiectul supus dezbaterii se vor înscrie folosind formularul de înscriere ( www.oradea.ro - Informații de interes public - Dezbateri publice)  și vor trimite în prealabil un punct de vedere scris, împreună cu toate datele de contact (nume, prenume, adresă / email/ telefon), fie personal la Centrul pentru relaţii cu publicul (parter Primăria Oradea), fie pe adresa de email arhitectsef@oradea.ro, până cel târziu în 18.08.2017.
Punctul de vedere scris va fi redactat sintetic, în maxim 2 pagini. Participanții sunt invitați să vină cu 30 de minute înaintea începerii dezbaterii, pentru a se înregistra la secretariatul de organizare. În ziua dezbaterii, pot fi acceptate depoziții suplimentare, în limita spațiului fizic disponibil.
Vorbitorii vor fi invitaţi la microfon în ordinea înscrierii și transmiterii punctelor de vedere scrise. Vorbitorii vor avea un timp de maximum 2 minute pentru propria expunere verbală, iar timpul maxim acordat pentru fiecare intervenție este de 5 minute.
Toate luările de poziţie verbale se înregistrează și fac parte din procesul verbal al dezbaterii publice. Mass-media și publicul larg vor avea rol de observatori în cadrul evenimentului, neputând avea intervenții în sală în timpul audierii vorbitorilor.
Procesele verbale ale dezbaterilor publice vor fi publicate pe site-ul www.oradea.ro, în maximum două săptămâni, precum vor fi transmise și într-un comunicat de presă.
Observaţiile/sugestiile în urma dezbaterilor publice vor putea fi transmise în scris până în 14.09.2017 (inclusiv), fie către Centrul pentru relații cu publicul din cadrul Primăriei, fie pe adresa de e-mail arhitectsef@oradea.ro
Formularul de înscriere la dezbatere, precum  și toate materialele supuse consultării pot fi vizualizate pe www.oradea.ro - Informații de interes public - Dezbateri publice. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:21 Ora standard a Europei de Est