Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Acordarea titlului de Doctor Honoris Causa profesorului Ravi P. Agarwal din SUA

Vineri, la Universitatea din Oradea

Acordarea titlului de Doctor Honoris Causa profesorului Ravi P. Agarwal din SUA

Senatul Universității din Oradea a organizat vineri, 28 iulie 2017, în urma demersurilor Facultăţii de Ştiinţe, Ceremonia de decernare a titlului de Doctor Honoris Causa domnului profesor universitar doctor Ravi P. Agarwal, preşedintele Departamentului de Matematică al Texas A&M University din Kingsville, SUA.

La ceremonie au participat, alături de reprezentanţii conducerii Universităţii din Oradea - prof. univ. dr. Eugen Macocian - prorector, prof. univ. dr. Sorin Curilă - preşedintele Senatului universitar și prof. univ. dr. Sanda Filip - decanul Facultății de Științe -, prof. univ. dr. Dan Botică, preşedintele Senatului Universităţii Emanuel din Oradea, prof. univ. dr. Marin Marin de la Universitatea Transilvania din Braşov, prof. univ. dr. Mircea Balaj de la Universitatea din Oradea şi prof. univ. dr. Daniel Paşca - cancelarul Senatului Universității. Printre participanţi s-au numărat decani, membri ai Senatului universitar şi ai Departamentului de Matematică-Informatică, invitaţi din universitate şi colaboratori.
După cuvintele de bun venit rostite de prorectorul Eugen Macocian şi preşedintele Senatului Sorin Curilă, doamna decan Sanda Filip a prezentat Laudatio, evidențiind principalele realizări din activitatea didactică și științifică a profesorului Agarwal.
Profesorul Agarwal s-a născut în 10 iulie 1947 în localitatea Moradabad din India. A absolvit în 1969 un master în știinţe, la Agra University (India), iar în 1973 a obţinut titlul de doctor în matematică la Indian Institute of Technology, Madras (India). Cariera didactică și-a desfășurat-o la Madras University, National University of Singapore, Florida Institute of Technology Melbourne, Florida și, din 2011, la Texas A&M University-Kingsville.
Activitatea de cercetare a profesorului Ravi Agarwal este cu adevărat copleșitoare. Ea vizează domenii diverse ale matematicii, precum Teoria Ecuaţiilor Diferenţiale și a Ecuaţiilor cu Diferenţe, Teoria Punctului Fix, Teoria Aproximării, Inegalităţi, Teoria Optimizării etc. La sfârșitul fiecărui an, numele domniei sale apare pe lista Thomson Reuters „Highly Cited Researchers", în domeniul Matematică.
În cei aproape 47 de ani de activitate, profesorul Ravi Agarwal a publicat peste 1.400 de articole și 38 de cărţi și monografii, extrem de bine primite de specialiștii din domeniu.
Impactul cercetărilor profesorului Agarwal în literatura de specialitate este unul impresionant: peste 10.750 de citări în MathSciNet, respectiv peste 36.400 de citări și un indice Hirch de 79 în Google Scholar. Profesorul Agarwal a ţinut mai mult de 160 de prelegeri în cadrul unor manifestări ştiinţifice internaţionale de prestigiu şi a fost profesor invitat la numeroase universităţi și institute de cercetare din întreaga lume. În anul 2015, a devenit Doctor Honoris Causa al Universităţii Ovidius din Constanţa și  Profesor Honoris Causa al Universităţii Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca.
Profesorul Agarwal este implicat într-o intensă activitate editorială. Este editor-șef la patru cunoscute jurnale de matematică (Journal of Inequalities and Applications, Advances in Difference Equations, Boundary Value Problems, Fixed Point Theory and Applications) și este sau a fost editor la alte 41 de jurnale, cele mai multe dintre acestea fiind jurnale ISI. Faptul că de la începutul acestui an, profesorul Agarwal este editor al Analelor Universităţii din Oradea, fascicula Matematică, este un motiv de mândrie pentru cei implicaţi în editarea acestui jurnal.
Profesorul Agarwal a cultivat relaţii ştiinţifice strânse cu matematicieni români și cu grupuri de cercetare de analiză matematică din diverse universităţi românești. Merită menţionat faptul că doi dintre membrii Departamentului de Matematică și Informatică ai Universităţii noastre (profesorii M. Balaj și D. Pașca) sunt coautori alături de profesorul Agarwal la mai multe lucrări știinţifice. Profesorul Ravi Agarwal a instruit multe generații de studenți și cercetători și a ajutat tineri aflați la început de carieră, coordonând 13 teze de doctorat.
În cadrul Lectio magistralis susţinută de profesorul Ravi Agarwal, domnia sa a făcut o succintă prezentare a momentelor care i-au marcat cariera. În cadrul alocuțiunii sale, domnul profesor a subliniat faptul că predarea matematicii este un proces aflat într-o continuă schimbare și că dascălii care predau matematica trebuie să se adapteze la evoluția tehnologiei, utilizând  cât mai mult calculatoarele în cadrul predării. Profesorul Agarwal și-a arătat disponibilitatea de a continua colaborarea cu profesorii de la Universitatea din Oradea și i-a asigurat de întregul său sprijin pentru alte proiecte viitoare.
În final, în calitate de organizator al manifestării și colaborator al distinsului oaspete, profesorul Daniel Paşca a ținut să sublinieze faptul că profesorul Agarwal, prin activitatea sa științifică - activitate echivalentă cu cea a unui grup de 30 - 40 de matematicieni serioși - poate fi considerat o „instituție în sine". A mai amintit și faptul că în anul 2007, când Thomson Reuters a făcut publică prima clasificare a revistelor indexate ISI și a cercetătorilor care au publicații în astfel de reviste, profesorul Agarwal s-a situat pe locul 2 între toți matematicienii din lume, iar în ultimii 11 ani, domnia sa a fost în permanență între primii 10 cercetători din domeniu la nivel mondial.
Conf. univ. dr. Luminița Şoproni,
președintele Comisiei pentru Probleme Sociale și Studenți a Senatului UO
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Acordarea titlului de Doctor Honoris Causa profesorului Ravi P. Agarwal din SUA.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:27:56 Ora standard a Europei de Est