Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Programul de internship al Asociației ,,Ține de Noi

Poate vă interesează

Programul de internship al Asociației ,,Ține de Noi

Ofițer de evenimente - două posturi, Relații instituționale - două posturi, Writer/Journalism/Public relations - două posturi, Social media intern - un post...

Responsabilități
Îndeplinirea unor sarcini administrative în legătură cu evenimentele organizate de catre asociatie.
Va elabora concepte pentru evenimentele următoare ale instituției, va efectua toate demersurile necesare logistice aferente organizării unui eveniment: planificarea bugetului pe categorii de cheltuieli, întocmirea tuturor documentelor și rapoartelor necesare pentru decont, va realiza planificarea următoarelor evenimente și documente de contabilitate primară.
Profilul candidatului
Excelente abilități de comunicare, capacitatea de a respecta termene stricte de predare, atitudine profesională la telefon.
Relații instituționale - două posturi
Acest post presupune identificarea posibilelor organizații cu care asociatia ar putea dezvolta parteneriate, atât pe plan național, cât și internațional, contactarea acestora și prezentarea activităților asociatiei, construirea de baze de date și menținerea unui dialog permanent cu aceste instituții.
Responsabilități
Gestionarea relațiilor externe ale asociatiei și în special cu fundațiile și asociațiile similare din Europa.
Persoana respectivă va menține corespondența cu toate aceste fundații. Inițial, poziția va implica lucrul la demararea unor programe comune cu astfel de fundații, dar si continuarea sub o altă formă a legăturilor deja existente.
Profilul candidatului
Student la Științe Politice/Relații internaționale/ASE,
Excelentă cunoaștere a limbii engleze (scris și vorbit), foarte bune aptitudini de comunicare.
Este necesar ca persoana respectivă să dețină un laptop personal și să fie dispusă să îl utilizeze pentru sarcini de serviciu.
De asemenea, persoana respectivă trebuie să se poată documenta pe cont propriu pe internet (și în special pe site-urile fundațiilor partenere).
Writer/Journalism/Public relations - două posturi
Responsabilități
Candidatul va lucra în directa coordonare a președintelui Asociatiei, Răzvan Orășanu.
Responsabilitatea principală va fi legată de asistență la scrierea unui articol săptămânal (factual sau articol de opinie, care ulterior va fi publicat in România Liberă sau pe platforma contributors.ro). Poziția oferă oportunitatea de a învăța tot ceea ce trebuie știut despre structura unui text, despre scrierea unui punctaj pentru politicieni pentru aparițiile în emisiunile TV, precum și ocazia de a interacționa cu posturile de televiziune.
În plus, candidatul va pregăti notificări emise în baza Legii 544 (privind liberul acces la informațiile de interes public) în numele asociației, ce ulterior vor fi depuse la diverse autorități publice/instituții și vor face obiectul diverselor anchete efectuate de către asociație.
Profilul candidatului
Vor fi preferați candidații cu un background în studii economice, administrație sau jurnalism, aceasta nefiind o condiție obligatorie.
foarte bună cunoaștere a limbilor română și engleză (în special în scris) este esențială.
Cele trei publicatii principale in care se posteaza articole de opinie sunt România Liberă, platforma www.contributors.ro, precum și blog-ul www.razvanorasanu.ro
http://www.razvanorasanu.ro/romania-isi-scuipa-plamanii/
http://www.contributors.ro/?s=razvan+orasanu
Social media intern - un post
Cunoștințe
Abilitati de content development pentru social media (Facebook, LinkedIn, Twitter, s.a.),
cunostinte de design graphic (Photoshop, CorelDraw, Illustrator s.a.),
cunostinte de baza de online advertising, cunostinte de copywriting.
Va menține contactul cu publicul asociației, va actualiza în permanență pagina de pe Facebook a asociației,
va ajuta la identificarea unor noi persoane potential interesate de activitatea asociației,
va pregăti materiale grafice pentru promovarea evenimentelor,
va concepe campanii de promovare a evenimentelor și activității asociației în cadrul rețelei de socializare.
Studii in domeniile
Relatii Publice, Comunicatii, Jurnalism, Marketing
Stagiar în domeniul politicilor publice în educație - un post
Responsabilități
vei ajuta la conceperea programelor dedicate subiectului Educației,
vei fi la curent în permanență cu toate noutățile aferente acestui domeniu
vei propune teme de interes care se pot concretiza ulterior prin politici publice,
vei ajuta la scrierea unor articole in domeniul educatiei precum si la realizarea unui studiu de caz legat de un proiect educational reusit din jud. Cluj (Transylvannia College).
vei ajuta la conceperea Conferinței Naționale pe Educație ce va avea loc în anul 2018, vei contacta în numele asociației organizații europene preocupate de acest domeniu, vei redacta scrisori de invitație pentru înalți oficiali ai Uniunii Europene, vei propune un concept pentru această conferință.
Profilul candidatului
Pasionat de educatie si de politici publice, ordonat in gandire, cu abilitati demonstrabile de a scrie articole/eseuri
Capacitate de a face research independent.
O mostra de scris, pe langa CV, va ajuta pentru o mai usoara calificare.
Beneficii
Stagiarii se vor putea implica în toate proiectele existente ale asociației,
Munca poate fi adaptată într-o oarecare măsură aptitudinilor pe care stagiarul dorește să și le dezvolte
Stagiarii vor putea participa gratuit la toate trainingurile asociației din anul 2017
Toate pozițiile implică un program de lucru flexibil, de 10-12 ore pe săptămână.
Durata contractului este de 3 luni, cu posibilitate de prelungire, prin înțelegerea părților de maximum încă 3 luni.
Programul de lucru poate fi negociat de la caz la caz, în funcție de celelalte angajamente educaționale și profesionale ale internului, atâta vreme cât internul se poate angaja, pe durata determinată de timp la livrarea unor materiale de calitate.
Acest internship se pretează pentru orice persoană ce dorește să învețe politici publice, să ajute la elaborarea lor, să învețe cum se accesează proiecte cu finanțări din fonduri europene.
Poți învăța despre procesul de guvernare, partide politice, vei analiza legi, bugete, achiziții publice, baze de date și vei învăța cum funcționează administrația publică. Vei avea ocazia să cunoști primari, politicieni și oameni de afaceri.
https://www.facebook.com/asociatiatinedenoi/posts/300033230417450
Vă rugăm să transmiteți un CV actualizat la adresa: office@tinedenoi.ro
2) Oportunitate. Căutam coleg/ă simpatic/ă de birou (în cadrul unui spațiu de coworking), într-un spațiu central, hub educațional, situat pe str. Făinari 45A, București. Tarif închiriere birou: 300 de lei/lună, utilități incluse. Orice SHARE este apreciat.
Pentru detalii vă rugăm să ne scrieți la adresa: office@tinedenoi.ro
Despre Asociație
Asociația ,,Ține de Noi" este o organizație nouă care își propune să creeze comunități active în domeniul politicilor publice economice, educaționale și în domeniul energiei și constituirea unui spațiu de dezbatere în societate legat de problemele guvernării României. Obiectivul principal este de a crea în jurul acestei organizații un adevarat laborator de idei orientate spre societate și un nucleu pentru politici publice viitoare. Promovăm valorile democratice și euro - atlantice ca o șansă pentru modernizarea României.
Asociația "Ține de Noi" reprezintă noul proiect demarat de Răzvan Orășanu (președintele Asociației, fost director executiv al Institutului de Studii Populare, Kokkalis Fellow la Harvard University - John F. Kennedy School of Government (2012), consultant local pentru Banca Mondiala (2010), director de cabinet al presedintelui Consiliul Concurentei (2009), consilier de stat al primului-ministru pe probleme economice (2005 si 2007-2009) si presedinte AVAS (2006), absolvent London School of Economics, Joint Vienna Institute, autor a peste 200 de articole in domeniul economic si al politicilor publice - in Ziarul Financiar, Capital, Money Express, Evenimentul Zilei si Contributors.ro). (R.O.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:37:16 Ora standard a Europei de Est