Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Interculturalitate și spiritualitate

Ieri, în cadrul “Săptămânii educației globale”

Interculturalitate și spiritualitate

Profesor Gheorghina Lemnian, noul consilier educativ al Școlii cu clasele I-VIII “Alexandru Roman” din Oradea, a mobilizat, ieri (joi, 20 noiembrie 2008), în sala de sport a școlii, artiști de artiști, și mai mari și mai mici, într-o horă a prieteniei, fără bariere de vârstă, etnie, religie și sex...

“În locul unui discurs care se putea susține pe tema “Săptămânii educației globale”, intitulată “Interculturalitate și spiritualitate”, am preferat  să conștientizăm faptul că aspectele global și spiritual (în educație) sunt urmărite sistematic pe toată durata școlarității, la toate disciplinele de învățământ. În cadrul manifestării de astăzi (ieri, joi – n.n.), prin bogatul și variatul program artistic, concursuri și expoziție, vom ilustra doar aspectul interculturalității etnice”, a spus consilierul educativ, în deschiderea evenimentului.
Basme, doine și mai cu seamă dansuri populare
Cunoscutul basm “Sarea în bucate” a fost “tradus” în trei limbi, fiind povestit de un grup de elevi în română, maghiară și țigănește. În orice limbă l-ai povesti, însă, tâlcul e același: dragostea este ca sarea în bucate; fără ea, viața nu are gust. S-a doinit apoi, atât în românește, cât și în ungurește. Au făcut-o Cristina Bucurean și grupul vocal al claselor a VI-a și a VIII-a B, pregătind astfel publicul pentru ceea ce avea să urmeze, un regal al dansurilor populare românești, maghiare și țigănești, cel mai gustat moment artistic. Protagoniștii regalului au fost elevi din clasele a VII-a A și C, a VIII-a A, precum și dansatorii (“țiganii”) instruiți de Vincze Melinda.
Bucate tradiționale în concurs
Un punct distinct în frumosul lor program l-a constituit prezentarea unor mâncăruri tradiționale gătite în familie, după rețete culinare ale unor popoare, cu largul concurs al părinților și bunicilor. Juriul a gustat din fiecare și a premiat toate bucatele.
Până jurații (prof. Ecaterina Moga –director adjunct al școlii, prof. Voichița Moș, de la Palatul Copiilor și Elevilor, Cristina Bucurean, Rita Șaron și George Popa, precum și un reprezentant din partea părinților ) au reușit să deguste din toate, pe scenă au evoluat alți și alți artiști (dansatori) elevi din ciclul primar (îndrumați de înv. Melinda Stanca și Diana Vidican, Lavinia C., Marta D. și Dana L.), cu dansuri populare maghiare, românești și țigănești. După înmânarea premiilor (diplomelor), dansatorii înscriși la concursul de dans au invadat scena (perechi-perechi), pornind a valsa și a dansa în fel și chip.
Mâncărurile și premianții
*marele premiu – gulaș, varză a la Cluj și kurtos (trei mâncăruri prezentate de elevi din a VI-a B)
*premiul I – cordon bleu (Daniela Bereș, a VII-a A)
*premiul II – sarmale țigănești (Marinela Sabău, a VI-a A)
*premiul III - paste carbonarra (Denisa Ciorba, a VII-a A)
*mențiuni – ouă umplute (Florin Pantiș, a VII-a C), cartofi britanici (Andrei Gavriluț, a VII-a C), ragu unguresc (Bianca Lantoș, a VII-a A)
*premiul presei – gogoși (Adelina Checiu, a VI-a A).
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Interculturalitate și spiritualitate.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:17:11 Ora standard a Europei de Est