Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Școala de vară a studenților economiști, prima ediție

În perioada 17-21 iulie

Școala de vară a studenților economiști, prima ediție

Facultatea de Științe Economice din cadrul Universității din Oradea a organizat în perioada 17-21 iulie 2017, prima ediție a Școlii de vară ,,COMPANIES - STUDENTS - FACULTIES: connected together for a better absorbtion on the labor market".

Proiectul, inițiat și organizat de doamna prodecan, prof. univ. dr. Diana Sabău-Popa, a fost primit cu mult interes în rândul studenților, dovadă fiind participarea acestora într-un număr mare. Deși cursurile s-au încheiat în urmă cu mai bine de patru săptămâni, cei mai conștiincioși studenți nu pot sta departe de facultate, iar Școala de vară a fost organizată de cadrele didactice ale Facultății de Științe Economice din cadrul Universității din Oradea, cu sprijinul studenților voluntari, reprezentanți ai Asociației Studenților Economiști, tocmai pentru ei.  
Pe parcursul celor cinci zile ale Școlii de vară, studenții participanți au avut posibilitatea de a descoperi noi oportunități, de a participa la seminarii și workshop-uri interactive și, totodată, de a lua contact cu mediul de business bihorean.
Astfel, în prima zi de activitate, participanții au fost întâmpinați de către doamna prof. univ. dr. Diana Sabău-Popa, prodecan al Facultății, care le-a adresat un mesaj de bun venit.
Declarându-se economiști în formare, studenții au fost captivați de prezentarea unei radiografii a mediului de business local, prezentată de Asociația Firmelor Bihorene.  De asemenea, aceștia au participat la o dezbatere privind perspectivele de dezvoltare economică ale Oradiei și oportunitățile pregătite special pentru ei, viitori absolvenți de Științe Economice.
Pentru cea de-a doua zi, cadre didactice și voluntari, deopotrivă, au muncit cot la cot pentru  a pune în aplicare ,,Gala Antreprenorilor FSE", un eveniment menit să-i învețe pe studenții participanți că pentru a atinge succesul în afaceri nu trebuie să te oprești nicio secundă din a învăța. Astfel, în desfășurătorul galei și-au făcut simțită prezența cinci antreprenori, în același timp absolvenți ai Facultății de Științe Economice, care și-au prezentat modelul de business și istoria din spatele acestuia. Din cele prezentate, învățăceii au tras concluzia că în viață vei întâmpina și obstacole, însă cu un management bun poți să le depășești.
Cea de-a treia zi a fost dedicată conturării unei conduite corecte, astfel lector univ. dr. Remus Roșca și asist. univ. dr. Teodora Tarcza le-au prezentat studenților ,,Codul omului de business", un material special creat pentru ca fiecare dintre cei prezenți să își formeze o conduită adecvată oricărei situații pe care o vor întâmpina. Într-o atmosferă aparte, la mare distanță de băncile facultății, respectiv în incinta localului ReWine Bar, cei prezenți au urmărit cu interes materialul prezentat și au fost inițiați în cultura și civilizația vinului și legătura vinului cu managementul afacerilor, fiind organizată inclusiv o degustare. 
În aceeași zi a fost organizată o vizită la compania Celestica, pentru a afla modul în care aceștia măsoară performanța organizației, subiectul principal de discuție fiind KPI-ul Celestica. În acest fel, studenții au avut posibilitatea de a-și dezvolta gândirea managerială aplicată.
Ziua a patra a adus o notă de adrenalină necesară, fiind organizată o excursie în județul Bihor. Primul popas al studenților, însoțiți de lector univ.dr. Remus Roșca, a fost la Colești, unde aceștia au avut ocazia de a interacționa cu un antreprenor spaniol, stabilit în România în urmă cu mai bine de 6 ani. Modelul său de afaceri este de antreprenoriat social, studenții aflând principiile și valorile după care se ghidează și asimilând faptul că este necesar să aducă un beneficiu societății, prin activitățile pe care le vor întreprinde în viitor.
Următoarea oprire a fost la Peștera Urșilor din Chișcău, iar în cele din urmă, pe drumul de întoarcere, participanții au făcut o oprire în livada lui Francesco Tommasi, singurul posesor de livadă în sistem super intensiv din Bihor.
Școala de vară s-a încheiat într-o notă optimistă, studenții participanți primind diplome de  participare. Nu au lipsit, bineînțeles, pozele individuale cu diplomele primite, pentru arhiva personală a participanților, și nici poza de grup împreună cu doamna decan, prof. univ. dr. habil. Alina Bădulescu și doamna prodecan, prof. univ. dr. Diana Sabău-Popa. Aruncând o privire de ansamblu, participanții se declară pe deplin mulțumiți de programul și cunoștințele acumulate pe parcursul celor cinci zile, așteptând, de pe acum, organizarea celei de-a doua ediții a Școlii de vară.
Mulțumim Facultății de Științe Economice din cadrul Universității din Oradea pentru această inițiativă și pentru oportunitățile oferite!
Paula Lele
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Școala de vară a studenților economiști, prima ediție.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:48 Ora standard a Europei de Est