Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Câștigătorii concursului interjudețean,,Ecoimpact”, ediția a II-a

Proiectul ecologic interjudețean ,,Ecoimpact”

Câștigătorii concursului interjudețean,,Ecoimpact”, ediția a II-a

La Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea, a avut loc jurizarea lucrărilor concursului interjudeţean „Ecoimpact", ediția a II-a, desfăşurat în cadrul proiectului ecologic interjudeţean „Ecoimpact", după cum aveam să aflăm de la coordonatorul de proiect, doamna prof. dr. Ramona Maghiar.

La nivelul liceal au câştigat:
Premiul I - Liceul Tehnologic "Mihai Viteazul" Zalău (secțiunea Integrame), Colegiul Național ,,Ioan Slavici" Satu Mare (secțiunea Ecodecorativ), Colegiul Național ,,Ioan Slavici" Satu Mare (secțiunea Micii ecologiști)
Premiul II - Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea (secțiunea integrame), Colegiul Economic ,,Costin C. Kirițescu" București  (secțiunea Ecodecorativ), Colegiul Economic al Banatului Montan Reșița (secțiunea Micii ecologiști)
Premiul III - Colegiul Național ,,Ioan Slavici" Satu Mare (secțiunea integrame), Liceul Teoretic  Teiuș (secțiunea Ecodecorativ), Liceul Tehnologic ,,Voivodul Gelu" Zalău (secțiunea Micii ecologiști)
Menţiune - Liceul Tehnologic ,,Voivodul Gelu" Zalău (secțiunea integrame), Colegiul Tehnic ,,C.D. Nenițescu" Baia Mare (secțiunea Ecodecorativ), Colegiul Tehnic ,,C.D. Nenițescu" Baia Mare (secțiunea Micii ecologiști)
La nivelul gimnazial:
Premiul I - Școala Gimnazială ,,Mihail Sadoveanu" Baia Mare (secțiunea Integrame), Liceul Teoretic  Teiuș (secțiunea Ecodecorativ),
Premiul II - Școala Gimnazială ,,Mihail Sadoveanu" Baia Mare (secțiunea integrame), Liceul Teoretic  Teiuș (secțiunea Ecodecorativ),
Premiul III - Liceul Vocațional ,,Nicolae Bolcaș" Beiuș (secțiunea Micii ecologiști),
Menţiune - Liceul Tehnologic Nr. 1 Popești, Liceul Teoretic ,,Bogdan Vodă" Vișeu de Sus, Liceul Teoretic ,,Ioan Jebelean" Sânnicolau Mare, Timiș (secțiunea Micii ecologiști).
La nivelul primar:
Premiul I - Liceul Teoretic Teiuș (secțiunea Ecodecorativ), Școala Gimnazială Măderat, Arad (secțiunea Micii ecologiști),
Premiul II -Liceul Teoretic Teiuș (secțiunea Ecodecorativ),
Premiul III - Școala Gimnazială Măderat, Arad (secțiunea Ecodecorativ),
Menţiune - Școala Gimnazială ,,Ion Luca Caragiale" Baia Mare (secțiunea Micii ecologiști).
„La proiectul iniţiat şi coordonat de Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea (director, prof. dr. Ruben Filimon) au participat 30 de profesori şi 300 de elevi, reprezentând 21 de şcoli din 13 judeţe: Alba, Arad, Bihor, Caraș-Severin, Harghita, Ilfov, Maramureş, Neamț, Satu Mare, Sibiu, Sălaj, Timiș și Vaslui.
Proiectul ecologic interjudeţean „Ecoimpact", ediția a II-a, s-a derulat în acest an şcolar, în perioada ianuarie 2017 - iunie 2017 şi a avut drept scop realizarea unor activităţi care să conducă la promovarea şi observarea efectelor acţiunii omului asupra biodiversităţii din diferite zone ale ţării. În cadrul proiectului au fost planificate trei acţiuni, prin intermediul cărora ne-am propus să implicăm elevii în activităţi de protejare a mediului înconjurător, de achiziţionare şi prelucrare a informaţiilor şi materialelor din cadrul calendarului, stimularea creativităţii, curiozităţii şi comunicării, ca elemente constitutive ale personalităţii tânărului european contemporan, pornind de la argumentul proiectului, potrivit căruia prin educaţia ecologică, elevii trebuie să dobândească cunoştinţe, să-şi formeze priceperi şi deprinderi de conduită ecologică, să ia atitudine în baza unor motivaţii pentru soluţionarea problemelor care ţin de protecţia mediului", a precizat dna prof. dr. Ramona Maghiar, coordonatorul de proiect. (C.M.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:06 Ora standard a Europei de Est