Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Raportul de activitate al doamnei deputat Cherecheș Florica

Sesiunea februarie-iunie 2017

Raportul de activitate al doamnei deputat Cherecheș Florica

17 declaraţii politice, 30 luări de cuvânt în plenul Camerei Deputaților, 21 întrebări/interpelări adresate miniştrilor, 18 propuneri legislative inițiate sau susținute

Astfel s-ar putea cuantifica activitatea mea de deputat în prima sesiune parlamentară a anului 2017, ca vicepreședinte al Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport, și secretar al Grupului de deputați PNL.
Pe lângă astea, activitatea a constat în  participare la conferinţe interne și internaționale, la dezbateri şi grupuri de lucru, întâlniri și audiențe cu cetățeni şi promovarea Oradiei în ţară şi în străinătate. De asemenea, sunt președintele Grupului ecumenic de rugăciune din Parlamentul României, format din aproximativ 30 de deputați și senatori, grup care organizează Micul dejun cu rugăciune al Parlamentului, eveniment de talie internațională, care aduce împreună politicieni și lideri din toate sferele societății, din România și din străinătate.
Declarațiile politice au atins subiecte precum: necesitatea dezvoltării și promovării învățământului profesional în sistem dual, necesitatea orientării școlare în planificarea carierei elevilor, deficitul de forță de muncă, adoptarea unui cadru legislativ favorabil continuării activității ONG-urilor, înlocuirea ambulanțelor uzate fizic și moral, care nu mai salvează vieți ci le pun în pericol, flexibilizarea Codului muncii, și adaptarea lui la condițiile din realitatea mediului economic, sprijinirea femeilor aflate în criză de sarcină, nevoia de stabilitate și predictibilitate în toate domeniile, protecția mediului etc.
În urma identificării unor probleme sau a sesizărilor primite la Biroul parlamentar, am formulat întrebări către miniștrii de resort, cu privire la: strategia pentru îmbunătățirea performanțelor elevilor români la testele internaționale, organizarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de directori în învățământul preuniversitar, problemele cu care se confruntă învățământul profesional în sistem dual, respectarea programului de guvernare cu privire la achiziția celor 3.000 de ambulanțe promise în campania electorală, buna funcționare a sistemului de învățământ, generalizarea Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preșcolarii şi elevii din  unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, rezolvarea problemei mirosului neplăcut generat de Ferma de porci din Oradea, acordarea de subvenții de la bugetul de stat ONGurilor care oferă servicii sociale persoanelor vulnerabile din județul Bihor.
Alături de alți colegi parlamentari PNL în această sesiune parlamentară am depus inițiative legislative pe următoarele teme: combaterea ambroziei, neimpozitarea pensiilor din România, revenirea la alegerea primarului în două tururi de scrutin, modificarea Codului penal în privința violenței în familie, înființarea Registrului național pentru doctorate etc.
De asemenea, la Legea bugetului de stat, am depus amendamente prin care am solicitat suplimentarea bugetului pentru generalizarea programului „Masă la şcoală", triplarea numărului de burse pentru învăţământul profesional, din anul școlar 2017-2018, generalizarea programului „Şcoală după școală", suplimentarea numărului de consilieri de orientare școlară în ciclul gimnazial. Am depus, de asemenea, amendamente la Proiectul legii pentru aprobarea OUG 81/2016, Legea învățământului profesional, solicitând obligaţia de acordare a unor beneficii fiscale operatorilor economici care sunt parteneri ai unităţilor de învăţământ, în cadrul învăţământului profesional dual și susținând implicarea agenților economici în selectarea elevilor, profesorilor și directorilor unităților de învățământ profesional în sistem dual.
Am participat la mai multe conferinţe şi evenimente, dintre care amintesc: Marșul pentru viață 2017; Dezbaterea organizată la Parlament de Coaliția pentru Familie; Întâlnire cu reprezentanți ai UNICEF pe tema protecției copilului; Gala voluntarilor în domeniul social; Conferință internațională pe educație la Geneva, în Elveția; Conferința națională pe educație; Delegație la Bratislava cu alți trei membri ai comisiei de învățământ, pentru schimb de experiență; Dezbatere la Parlament pe violența în familie; Recepţia de 4 Iulie oferită de Ambasada SUA la Bucureşti. Am organizat și am participat la câteva întâlniri de lucru cu experți în educație, politici publice și reprezentanți ai mediului de afaceri, în care am discutat despre învățământul profesional dual. Am continuat, de asemenea, demersurile la Ministerul Mediului și al Sănătății, pentru rezolvarea problemei mirosurilor neplăcute generate de Ferma de porci Nutripork.
Pe plan politic, responsabilitățile mele decurg din funcțiile ce le dețin în cadrul PNL și anume: vicepreședinte PNL Oradea, vicepreședinte PNL Bihor și președinte OFL Oradea.
Deputat Cherecheș Florica

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:55:10 Ora standard a Europei de Est