Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

De la stagiul de practică la firma ,,Audi” (din Germania) la învățământul profesional dual

Cum sprijină Blocul Național Sindical învățământul bihorean

De la stagiul de practică la firma ,,Audi” (din Germania) la învățământul profesional dual

O delegație a Confederației DGB Nordwurttemberg din Landul Baden-Württemberg din Germania a fost în vizită la Oradea, săptămâna trecută, în baza protocolului și a bunelor relații de colaborare pe care le are președintele Confederației, dl Bernhard Loffler, de peste 13 ani, cu președintele Blocului Național Sindical, Filiala Bihor, dl Nicolae Morgovan, coordonator sindical pe regiunea de nord-vest.

În perioada 5 - 9 iulie 2017, delegația condusă de președintele Bernhard Loffler și secretar Annemarie Lutsch, din care au mai făcut parte: Silke Ortwein, Heidemarie Roth, Jurgen Reisig, Wolfgang Kircher, Walter Anselm și Johann Lobmann, conducători de federații sindicale din poliție, chimie, pielărie, energie, administrație, bănci, industrie, servicii, gastronomie... s-a întâlnit cu parteneri sindicali mai vechi sau mai noi din învățământ (de la colegiile tehnice ,,Traian Vuia" și ,,Constantin Brâncuși") , din Primăria Oradea, de la Casa de Pensii Bihor, de la BNS și Consiliul Județean din Satu Mare și de la Schela de Foraj Petrom din Suplacu de Barcău.
Într-o discuție avută cu președintele BNS Bihor, dl Nicolae Morgovan, am aflat cum s-au născut și s-au cimentat în timp relațiile lor sindicale, precum și rezultatele benefice pe care le-au obținut partenerii lor sindicali în acești ani prin implementarea de proiecte și programe în învățământ, prin efectuare de stagii de practică la firma ,,Audi" din Germania și implementarea, în premieră, la Oradea a învățământului profesional dual. Prin intermediul BNS Bihor a reușit dl prof. Nicolae Moț, președinte al Federației Sindicatelor din Educație ,,Spiru Haret", Filiala Bihor, să implementeze proiecte în cadrul programului Leonardo da Vinci în cadrul colegiilor tehnice ,,Dimitrie Leonida", respectiv ,,Constantin Brâncuși" și să cunoască avantajele învățământului profesional dual din Germania.
14 elevi brâncușieni au fost în practică la firma ,,Audi" din Germania
Joi, 6 iulie 2017, membrii delegației germane au vizitat colegiile tehnice ,,Traian Vuia" și ,,Constantin Brâncuși", unde s-au întâlnit cu conducerile colegiilor și cu coordonatorii și membrii echipelor de proiect. ,,În baza proiectului lansat în 28 noiembrie 2013, intitulat ,,Tranzacția eficientă de la școală la locul de muncă", proiect coordonat de prof. Liana Coroianu, în parteneriat cu Școala Tehnică ,,Christian Schmidt" din Neckarsulm (Germania), 14 elevi (de la specializarea tehnician electrician și electronist auto) de la Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuși" au făcut un stagiu de practică la renumita firmă de autoturisme ,,Audi" din Germania, în perioada 19 mai - 8 iunie 2014, obținând primul certificat de mobilitate european, iar primarul din Heilbronn i-a felicitat și i-a invitat să vină să muncească la ,,Audi" sau la alte firme", după cum ne-a spus conducătorul delegației brâncușienilor, dl prof. Nicolae Moț.
Joi, la ,,Constantin Brâncuși", delegația, însoțită de președintele BNS Nicolae Morgovan, a fost primită de către directorul Gabriel Mic, directorul adjunct, Nicolae Avram, de președintele FSE Nicolae Moț și de membrii echipei de proiect. În cadrul discuțiilor s-au făcut referiri la proiectul derulat și la stagiul de practică pe care elevii brâncușieni l-au efectuat cu mult succes la firma ,,Audi", precum și la avantajele învățământului profesional dual, inițiat deja și la Oradea.
De la ,,Constantin Brâncuși", oaspeții germani s-au deplasat la Casa Județeană de Pensii Bihor, unde au dialogat cu dna Carmen Polman, director executiv adjunct, despre sistemul public de pensii, dar și despre pensiile internaționale. Apoi, sindicatul din Primăria Oradea le-a facilitat oaspeților vizitarea unor obiective culturale și turistice din centrul Municipiului Oradea, iar seara, în cinstea lor, la Casa de Cultură a Sindicatelor, ,,Nuntașii Bihorului" i-au bucurat cu un spectacol-dedicație.
Vineri, la Satu Mare și la Suplacu de Barcău
Vineri, liderul BNS Bihor Nicolae Morgovan, în calitate de coordonator sindical pe regiunea nord-vest, i-a condus la BNS Satu Mare și la Consiliul Județean Satu Mare, la Schela de Foraj Petrom de la Suplacu de Barcău, unde le-a prezentat câmpurile de sonde. Sâmbătă, le-a oferit o surpriză (condimentată): o ieșire la Salina de la Turda, iar seara, o alta (cina festivă) în Băile Felix. Duminică, au avut loc discuții concluzii și perspective pentru noi întrevederi.
,,Înclin să cred că oaspeții noștri s-au simțit bine la noi, iar vizitele au decurs așa după cum ne-am așteptat. Apropo de învățământul profesional dual, partenerii noștri sunt mulțumiți de ceea ce au văzut. Ei doresc să-i transmită felicitări domnului primar Ilie Bolojan pentru modul operativ în care s-a mișcat echipa de implementare a învățământului profesional dual în Oradea", a conchis președintele BNS Bihor Nicolae Morgovan.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: De la stagiul de practică la firma ,,Audi” (din Germania) la învățământul profesional dual.   

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:14:36 Ora standard a Europei de Est