Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Se deschide Școala de vară tradițională, parteneriat USA

Astăzi, la Universitatea din Oradea

Se deschide Școala de vară tradițională, parteneriat USA

Astăzi, marţi, 11 iulie 2017, în sala X014, clădirea X, Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, ora 11.00, va avea loc deschiderea Școlii de vară la Universitatea din Oradea, un curs internaţional de vară/ formare şi dezvoltare profesională continuă, cuprinzând trei teme educaționale tradiționale de interes didactic.

Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie şi Asociaţia pentru Educație şi Formare „TopFormalis" împreună cu Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei,
Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, Asociaţia Naţională a Psihologilor Şcolari și New England College, Henniker, USA organizează la
Universitatea din Oradea, FSSU Bihor şi
Pensiunea „Casa Albă" din Oșorhei, International Summer School of Cooperation & Non-formal Education - curs internaţional de vară/ formare şi dezvoltare profesională continuă - cu temele: Problematici critice în educaţie  (bullying, testarea, libertatea de exprimare, educaţia pentru sănătate, drepturi individuale vs. drepturi de grup, sărăcia etc.)
în 10 - 12 iulie 2017; Învăţarea prin cooperare - ABC-ul cooperării, în 13 - 15 iulie; Tendinţe şi orientări în pedagogia contemporană din perspectivă non-formală, în 18 - 21 iulie.
Cursurile se adresează studenţilor, cadrelor didactice, specialiştilor care predau în limba română în ţările limitrofe României, respectiv celor din ţară care doresc să îşi dezvolte competenţele psihopedagogice prin însuşirea unor noi cunoştinţe în domeniul ştiinţelor educaţiei, precum şi celor interesaţi de perfecţionarea strategiilor interactive de predare pentru optimizarea interrelaţiilor psihosociale la nivelul grupurilor de elevi.
Echipa proiectului
Coordonatorii proiectului:       conf. univ. dr. Simona Laurian-Fitzgerald și prof. univ. dr. Valentin Blândul
Comitetul ştiinţific: prof. asociat Carlton J. Fitzgerald Ed.D., SUA, prof. univ. dr. Valentin Blândul, prof. univ. dr. Carmen Popa
conf. univ. dr. Karla Barth, conf. univ. dr. Simona Laurian-Fitzgerald, conf. univ. dr. Daniela Roman, lector univ. dr. Veronica Buciuman, lector univ. dr. Cristina Florescu
Comitetul de organizare: lector univ. dr. Denisa Ardelean, lector univ. dr. Laura Bochiş, lector univ. dr. Ionuţ Erdeli, lector univ. dr. Cristina Florescu, lector univ. dr. Mihaela Indrieş, lector univ. dr. Loredana Muntean, lector univ. dr. Raluca Răcăşan
lector univ. dr. Adina Vesa, prof. înv. preşcolar Florentina Blândul, prof. dr. Alina Lazea, prof. Remus Lazea
Activitatea face parte din Proiectul „Şcoala altfel - campionii", ediţia a IV-a, 2017, inclus în calendarul Activităţilor Educaţionale Regionale al Ministerului Educaţiei Naţionale, cod CAERI 1091.
Notă de fundamentare
Câteva din problematicile importante ale lumii contemporane vor determina modul în care educaţia se va dezvolta în viitor. Modalitatea în care educatorii fac faţă problemelor critice în educaţie (libertăţile şi responsabilitățile individuale, rolul statului, al grupurilor religioase şi non religioase, abordarea curriculară, rolul, drepturile şi responsabilităţile elevilor şi cadrelor didactice) poate influența modul de selectare al strategiilor didactice şi al conţinutului învăţării, precum şi strategiile de evaluare pe următorii ani. Cadrele didactice au datoria de a înţelege şi de a fi pregătiți pentru a răspunde eficient diferitelor probleme critice ridicate în educaţie.
Scopul programului
Scopul acestui program este reprezentat de formarea şi dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice privind recunoaşterea, prevenirea şi depăşirea principalelor probleme critice întâlnite în educaţia contemporană.
Competenţe ale cadrelor didactice anticipate la finalul programului
 Identificarea problemelor critice ale educaţiei contemporane; Utilizarea adecvată a instrumentelor şi strategiilor de prevenire şi depăşire a problemelor critice în educaţie; Dezvoltarea unor soluţii comune cu cei din comunitatea apropiată privind soluţionarea problemelor critice în educaţie; Dezvoltarea unui cod personal de etică pentru a ajuta cadrele didactice, directorii de instituţii în luarea celor mai potrivite decizii educaţionale; Crearea unui cod de muncă cu elevii şi familiile acestora într-un mod echitabil.
Grupul-ţintă
Grupul-ţintă al programului este constituit din 30 studenţi sau cadre didactice (din ţară sau străinătate) interesaţi de problematicile critice în educaţie şi de găsirea unor soluţii viabile în rezolvarea lor.
Durata programului
Programul se va desfășura pe perioada a trei zile, câte șase ore de formare pe zi.
Curriculum
Formator CARLTON J. FITZGERALD, Ed.D., Associate Professor for New England College, New Hampshire, SUA
1.Festivitatea de deschidere 2.Fenomenul bullying 3.Testele standardizate 4.Libertatea de exprimare 5.Educaţia pentru sănătate 6.Drepturile individuale vs. drepturile de grup 7.Sărăcia şi educaţia 8.Echitatea 9.Religia şi educaţia 10.Evaluare finală 11.Festivitatea de închidere
Evaluarea
Fiecare cursant va avea de alcătuit un cod personal de norme etice care să abordeze problemele critice din educaţie.
Taxa de participare
Taxa de participare este de 140 lei care acoperă mapa participanţilor, consumabilele, pauzele de cafea, diplomele etc.
Partenerii
Universitatea din Oradea, Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, New England College, Henniker, USA.
Daniela Roman

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 02:30:34 Ora standard a Europei de Est