Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

665 de elevi din șapte județe au studiat gratuit educație rutieră la clasă

Prin programul „Drum sigur – ABCdar rutier”

665 de elevi din șapte județe au studiat gratuit educație rutieră la clasă

Junior Achievement (JA) România și Holcim România au desfășurat, în perioada octombrie 2016 - iunie 2017, a doua ediție a proiectului educațional „Drum sigur - ABCdar rutier", dezvoltat pe baza programei de educație rutieră elaborată de Ministerul Educației și Cercetării Științifice în anul 2015, la care au participat elevi din 13 localități preponderent rurale și mic urbane.

665 de elevi din 30 de clase a III-a și a IV-a au beneficiat de un pachet de cursuri derulate la clasă  și de un kit educațional suport ce susțin învățarea practică și formarea unui comportament preventiv în trafic.
Prin intermediul setului de materiale dedicate - ce include ghidul profesorului, manualul pentru elev, auxiliare și DVD-uri educaționale - clasele participante au abordat teme privind deplasarea sigură pe drumurile publice, respectarea regulilor de circulație și adoptarea unui comportament preventiv, identificarea semnelor rutiere și a normelor de conduită în mijloacele de transport public și eventualele consecinţe ale nerespectării acestora.
În dezvoltarea temelor, alături de profesori, la clasă au fost implicați polițiști rutieri, dar și 41 de consultanţi voluntari ai companiei Holcim România, care au împărtășit elevilor sfaturi practice pentru a fi în siguranță pe drumurile publice sau la locul de joacă.
„Siguranța este una dintre valorile noastre de bază și constituie un pilon principal al strategiei Holcim România. Punem accent pe securitate atât în cadrul operațiunilor noastre, cât și în cadrul comunităților în care ne desfășurăm activitatea, și mă bucură
implicarea într-un număr atât de mare a colegilor mei în cadrul acestui proiect.
Prin programul de educație în comunitățile locale Drum Sigur - ABCdar rutier, ne dorim ca elevii să dobândească cunoștințe utile în ceea ce privește gestionarea corectă a situațiilor de risc rutier și să își asume astfel rolul de promotori ai comportamentului preventiv în trafic, pentru ei și pentru cei din jurul lor.", a declarat Alina Cristea, manager Dezvoltare Durabilă Holcim România.
Ținând cont de specificul rutier al localităților participante la program, temele cu cel mai mare impact în rândul elevilor au fost cele referitoare la deplasarea în condiții speciale de drum și la deplasarea cu mijloacele de transport în comun, respectiv cu microbuzul școlar.
La finalul programului, 74% dintre elevi au identificat vestimentația reflectorizantă ca fiind un mijloc foarte eficient pentru prevenirea riscurilor rutiere.
„Impactul pe care acest program l-a avut asupra elevilor a fost unul pozitiv. Deoarece deplasarea elevilor spre școală și de la școală spre casă se realizează cu ajutorul microbuzului școlar, iar cadrele didactice trebuie să supravegheze, prin rotație, fluxul elevilor, aș putea spune că elevii și-au însușit regulile de bază dezbătute în cadrul acestei activități, ajungând să corecteze comportamentele necorespunzătoare ale colegilor prin observații verbale", Petruța Drăgan, Școala Gimnazială Nr.1, Valea Mare-Pravăț, Argeș
Programul este dezvoltat pe baza programei de educație rutieră elaborată în 2015 de Ministerul Educației și Cercetării Științifice și susține Strategia Națională pentru Siguranța Rutieră adoptată în 2016, care prevede întărirea rolului educației și al campaniilor de sensibilizare și conștientizare.
La programul Drum sigur - ABCdar rutier au participat în acest an 16 școli din localitățile: Câmpulung, Cetățeni, Stâlpeni, Stoenești, Valea Mare-Pravăț (Argeș), Aleșd (Bihor), Brașov (Brașov), Cluj-Napoca, Turda (Cluj), Tărtășești, Voinești (Dâmbovița), Chitila (Ilfov), Timișoara (Timiș).
În cele două ediții ale programului, peste 1.200 de elevi au beneficiat de educație pentru prevenirea riscurilor rutiere.
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizație non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaționale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate și viață activă și dezvoltarea abilităților pentru viață. 39 de țări din Europa și 123 de țări din toată lumea urmează programele JA. În România, acestea sunt urmate de peste 200.000 de elevi din 1.500 de școli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educației Naționale și cu susținerea financiară a comunității de afaceri. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.jaromania.org.
Despre Holcim România
Holcim (România) S.A., care activează de peste 20 de ani în sectorul materialelor de construcții din România, deţine două fabrici de ciment în Câmpulung şi Aleșd, o staţie de măcinare şi un terminal de ciment la Turda, 14 staţii ecologice de betoane, trei staţii de agregate, două staţii de lianţi speciali şi un terminal de ciment în Bucureşti. Holcim are aproximativ 800 de angajați în România. Pentru mai multe informaţii, vă rugăm să vizitaţi website-ul companiei la și pagina de Facebook.
Holcim România este membră a grupului LafargeHolcim, care s-a născut în urma fuziunii între egali dintre Lafarge și Holcim în 2015. Având peste 180 de ani de experiență combinată, Grupul rezultat în urma fuziunii își propune să intre într-o nouă eră de tehnologii și inovații de vârf în industria materialelor de construcții, pentru a face față provocărilor secolului 21.
Loredana Poenaru
Andrei Lupu

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:24:56 Ora standard a Europei de Est