Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Domnului profesor, cu drag!

Coruptia academică, în vizorul studenților...

Domnului profesor, cu drag!

Ţi-ai trimis vreodată copilul la şcoală, cu o ,,atenţie" pentru profesor? Ai fost vreodată necăjit că un coleg a luat, fără să se prezinte, examenul pentru care tu învăţaseși luni de zile? Atunci sigur ştii că învăţământul nu este sau n-ar trebui să fie de vânzare! Este ceea ce şi-au propus şi membrii Asociaţiei Pro Polis să le spună elevilor, studenţilor şi profesorilor, în cadrul proiectului ,,Domnului profesor, cu drag".

Potrivit unui raport internaţional, România se află în topul primelor trei state în care corupția în mediul academic este considerată ca fiind endemică în aproape toate domeniile majore. În universităţile din România, studenţii s-au confruntat cu minimum un caz de corupție academică în timpul studiilor în domenii majore cum ar fi admiterea, notarea, obținerea de diplome (inclusiv la nivel doctoral) și recrutarea staff-ului academic. ,,Universitatea din Oradea este percepută drept fieful unor ,,familii", iar nivelul academic al acesteia este perceput ca fiind destul de scăzut. Ce putem face noi, studenţii, să contribuim la eradicarea acestor practici, câtă vreme orice încercare de a dezvălui aceste lucruri dă naştere unor represalii ce ne pot afecta chiar absolvirea?", se întreabă un student orădean întâlnit în campus, care a preferat să rămână anonim.
,,Putem lucra la conştientizarea studenţilor şi profesorilor că orice decizie ce nu se bazează pe criterii academice, ci pe mită, cadouri, legături de familie, calitatea de membru de partid sau pe omisiuni intenționate la supravegherea examenelor poate fi definită drept corupţie academică. Putem să-i ajutăm pe colegii noştri să conştientizeze importanţa reducerii riscurilor de corupţie într-un mediu extrem de important pentru formarea tinerei generaţii, cel academic", spune Valeria Lungu, coordonatoare de proiect şi studentă la Relaţii Internaţionale.
Voluntarii Asociaţiei Pro Polis au mers astăzi la Salonta, Beiuş, Aleşd şi Oradea, pentru a distribui flyere, pliante şi afişe legate de proiectul ,,Creşterea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şi a riscurilor de corupţie în mediul academic bihorean", derulat în parteneriat cu Consiliul Judeţean Bihor. Primăriile localităţilor vizate, precum şi principalele instituţii de învăţământ, au fost informate despre cauzele şi soluţiile acestui fenomen.
 ,,Din punctul meu de vedere, învăţământul nu este de vânzare! Împreună, studenţi şi profesori, vom reuşi să nu lăsăm spiritul academic să moară. Oamenii sunt mai importanţi decât titlurile!", crede şi Anastasia Arhirii, coordonatoare de proiect şi studentă la Ştiinţe Economice.
 În următoarea perioadă, voluntarii asociaţiei vor organiza seminarii cu studenţii din Universitatea Oradea, precum şi întâlniri de informare şi alte activităţi cu elevi şi cetăţeni din Salonta, Beiuş, Marghita, Săcueni sau Aleşd. 
Mircea Stroe
Pentru mai multe poze,accesați Galeria foto: Domnului profesor, cu drag!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:56:08 Ora standard a Europei de Est