Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră ,,Avram Iancu” Oradea a împlinit 25 de ani

Joi, 22 iunie

Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră ,,Avram Iancu” Oradea a împlinit 25 de ani

Joi, 22 iunie, 2017, Şcoala de Pregătire a Agenţilor de Poliţie de Frontieră „Avram Iancu" din Oradea a sărbătorit 25 de ani de existenţă instituţională.

A fost o zi specială, la aceeaşi dată sărbătorindu-se şi 193 de ani de la naşterea lui Avram Iancu, patronul spiritual al instituţiei de învăţământ.
Cu această ocazie, în cadrul școlii, au avut loc o serie de evenimente care au marcat acest moment important din viaţa instituţiei, a fost difuzat un film aniversar despre activitatea şcolii și au fost înmânate plachete aniversare și diplome de onoare.
La festivitate au participat reprezentanţi ai autorităţilor publice locale: prefectul judeţului Bihor, domnul Ioan Mihaiu, viceprimarul municipiului Oradea, domnul
Florin Birta, președintele Consiliului Județean Bihor, domnul
Pasztor Sandor, precum și alți invitați de la celelalte instituţii cu care şcoala colaborează, care au ţinut să transmită mesaje de apreciere cu privire la activitatea desfăşurată de această instituţie, precum şi despre contribuţia adusă în pregătirea agenţilor poliţiei de frontieră de-a lungul timpului.
Cu ocazia festivităţii, chestorul general de poliţie Ioan Buda - inspectorul general al Poliţiei de Frontieră Române a dorit să mulţumească colectivului profesoral care s-a dăruit şi implicat în formarea şi specializarea poliţiştilor de frontieră:
„Cu toții ați înțeles că investirea în oameni reprezintă una dintre cele mai bune metode aplicate de o organizație pentru eficientizarea activităților. De aceea, în numele tuturor colegilor mei, doresc să vă mulțumesc tuturor pentru devotamentul şi implicarea de care ați dat dovadă în pregătirea zecilor de generaţii de polițiști de frontieră, care, acum, reprezintă baza activității operative a instituției noastre.
Dumneavoastră ați reușit să pregătiţi oamenii de care Poliția de Frontieră Română a avut și are în continuare nevoie: profesioniști, onești, care păstrează tradiţia instituțională străveche de a sluji ţara şi cetăţenii ei pentru menţinerea unui climat de linişte şi normalitate la granițele țării.    
Vă cer să mențineți, în continuare, același standard în ceea ce privește derularea procesului de învățământ și să furnizați Poliției de Frontieră Române specialiști capabili să îndeplinească, la cel mai înalt nivel, misiunile de supraveghere şi control la frontierele române și europene".
În încheierea festivităţii, directorul şcolii, comisarul-şef de poliţie
Ionel Hotnoga, a ţinut să mulţumească tuturor celor prezenţi pentru că au fost alături de şcoală în această zi aniversară, iar festivitatea s-a încheiat cu o defilare a personalului și elevilor școlii în fața invitaților.
Informaţii de background
Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu" Oradea este o instituţie de învăţământ postliceal din structura M.A.I. care se subordonează nemijlocit Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră, iar principala sarcină a instituţiei este aceea de a forma agenţi operativi de poliţie de frontieră prin cursuri de zi cu durata de 2 ani.
Înfiinţată în anul 1992, Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră  „Avram Iancu" Oradea este continuatoarea învăţământului de ordine publică şi siguranţă naţională, atestat în Oradea din 1919 şi funcţionează în fosta locaţie a Centrului de Instrucţie al grănicerilor din Oradea. Încă de la înfiinţarea sa, Şcoala s-a bucurat de o deosebită apreciere atât din partea Ministerului Afacerilor Interne, cât şi a Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră, datorită în principal rezultatelor bune şi foarte bune obţinute în procesul de învăţământ de către promoţiile de elevi şi cursanţi şcolarizaţi aici.
Din anul 1992 până în prezent, aici au fost şcolarizaţi şi au absolvit 24 de promoţii de elevi  - 2.490 de  absolvenţi cu durata de şcolarizare de 1-2 ani, 17 promoţii de agenţi proveniţi din sursă externă - 9.421 de  absolvenţi cu durata de şcolarizare de 3-6 luni, pregătiţi în șase centre de instrucţie, numeroase cursuri de formare iniţială pentru un număr de 4.715 cursanţi, şase promoţii de ofiţeri în rezervă cu durata de şcolarizare de 6 luni - 602 absolvenţi.
Prin rezultatele acestor promoţii de elevi şi cursanţi, prin activitatea desfăşurată de aceştia după absolvirea şcolii, instituţia noastră şi-a format o imagine şi un renume între celelalte instituţii de învăţământ din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, imagine şi renume care azi ne fac mândri ca suntem parte a acestei instituţii.
Comisar- șef de poliţie
Eugen Micheş
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:11 Ora standard a Europei de Est