Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Școala românească din Salonta, la superlativ”

Colegiul Național „Teodor Neș” din Salonta

,,Școala românească din Salonta, la superlativ”

Așa cum toamna, la început de an școlar, numărăm „bobocii", la sfârșit de an școlar și început de vară numărăm premiile, distincțiile și recompensele școlare obținute prin hărnicie și talent de cei mai silitori elevi.

Colegiul Național „Teodor Neș" din Salonta a avut și anul acesta nenumărate motive de mândrie, socotind la sfârșitul anului școlar 2016-2017 medii generale pe clase cu mult peste 8 și, provocator pentru generațiile viitoare de elevi, cu predilecție peste 9.
„Un an școlar excelent, la superlativ. O prezență constantă și meritorie a elevilor de liceu și de școală generală la majoritatea etapelor județene a olimpiadelor școlare, la concursuri școlare naționale cu tradiție și o performantă ediție a Olimpiadei Claselor, sub îndrumarea inimosului Illyes Lajos Demeter, confirmă munca în echipă a tandemului profesor - părinte spre folosul elevului", a ținut să precizeze prof. Vasile Trăncău, directorul C.N. „Teodor Neș" la festivitatea de încheiere a anului școlar.
Șefii de promoție ai colegiului salontan, absolvenți ai seriei 2017 cu media 10, au fost premiați și recompensați de Fundația „Pro Sanitas". În Cartea de Aur a colegiului au fost menționați șefii de promoție Vlad Dumitrescu (XII B, profil Real), Bianca Rus (XII B, profil Real) și Dorotheea Foltuț (XII C, profil Umanist), iar la gimnaziu, șefă de promoție cu nota 10 a fost eleva Andreea Cătălina Marușca (VIII A).
Premiați cu diplome de Inspectoratul Școlar Județean Bihor și cu premii în bani de către bordul Fundației „Pro Sanitas", zeci de elevi salontani s-au remarcat în mod excepțional la olimpiadele Ministerului Educației Naționale: Lorena Zifceac (VII A, premiul I pe judeţ la Biologie); Corul C.N. „Teodor Neș" Salonta, dirijor, prof. Nagy Judit Noemi (IX-XII, premiul I, etapa judeţeană, disciplina Olimpiada națională corală); Echipa de baschet fete antrenată de prof. Cristina-Ioana Simina (IX-XII, premiul I pe județ la Olimpiada națională a sportului); Echipa de baschet fete antrenată de prof. Vlad Simina (V-VIII, premiul I pe județ la Olimpiada națională a sportului); Ana Coltău (XII C, premiul I pe judeţ la Olimpiada sportului - Tenis de masă); Echipa de baschet băieți antrenată de prof. Vlad Simina (V-VIII, premiul II pe județ la Olimpiada națională a sportului); Csornai Patrick Ladislau (IX A, premiul III, etapa judeţeană, disciplina T.I.C.); Remus Petrache (X B, premiul III la etapa județeană a olimpiadelor de Matematică și Limba română); Iulia Roman (X B, premiul III pe județ la Religie); Oana Pavel (V B, mențiune pe județ la Religie); Rebeca Coste (XII D, menţiune la Olimpiada de Geografie, etapa judeţeană); Xenia Caramete (IX B, mențiune la etapa judeţeană a Olimpiadei de Limba engleză); Lucas Bora (V B, mențiune pe județ la Olimpiada de Matematică); Tudor Pop (VI D, menţiune la etapa judeţeană, Olimpiada de Lingvistică); Alexandra Pantea (XII C, menţiune la etapa judeţeană a Olimpiadei sportului - Cros).
La Concursul interjudețean de matematică „Teodor Topan", organizat la Șimleu Silvaniei (Sălaj) s-au remarcat, sub îndrumarea prof. Ioan Lung, elevii: George Roman (XII B, mențiune), Vlad Eduard Dumitrescu (XII B) și Remus Petrache (X B). Și Concursul de Matematică „Ștefan Musta" organizat la Beiuș a fost câștigat cu brio de elevii salontani ai profesorilor Ioan Lung și Liviu Galea: Petrache Remus - premiul I, Dulău Paul - premiul I, Magda David - premiul II, Bora Lucas - premiul II, Petrache Andrei - premiul II, Bonchiş Ştefan - premiul III, Katona Zoltan - premiul III, Neag Cristina - premiul III, Fechete Anabella - premiul III.
Concursul Național Interdisciplinar „Matudinfo-Termeszettud" (secțiunea matematică) a fost câștigat de elevii prof. Ioan Lung: Micle Mircea - premiul I, Dulău Paul - premiul II, Capătă Cristina - premiul III și Magda David, Illyes Hannah, Igna Tiberiu - mențiune. La etapele județeană și interjudețeană ale Simpozionului regional de proiecte științifice „Gustă știința", organizat la Beiuș, s-au remarcat elevii: Dumitrescu Vlad Eduard - premiul I, Rus Bianca - premiul I, Capătă Cristina - premiul II.
Sub îndrumarea prof. Nagy Zoe, elevul Sebastian Ardelean din clasa a VII-a C a obținut premiul III la Concursul internațional de creații literare „Grigore Vieru - poet al sufletului românesc". Catedra de informatică a colegiului salontan s-a remarcat la Concursul „ElectroTehniada", organizat la Cluj-Napoca de Facultatea de inginerie electrică, prin performanța elevilor Denisa Dale și Mircea Micle (premiul III).
„Romanian Coolest Project 2017 - Timișoara" a  încununat cu premii echipa C.N. „Teodor Neș" din Salonta reprezentată de elevii: Florin Hodiș - premiul I, Mircea Micle, Gloria Stanciu și Cristina Capăta care este și câştigătoare a unei burse „Coder Dojo România" în vederea participării la Dublin la Expoziţia-concurs „Coder Dojo".
Prof. Florentina Galea
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Școala românească din Salonta, la superlativ”.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 22:19:48 Ora standard a Europei de Est