Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

De șapte ani, Junior Achievement România aduce educația financiară în școli și licee

Cu susținerea Raiffeisen Bank

De șapte ani, Junior Achievement România aduce educația financiară în școli și licee

Peste 27.000 de elevi au învățat să folosească inteligent instrumente financiare, de la începutul parteneriatului.
Peste 5.000 de elevi din clasele 0-IV și 1.500 de liceeni au beneficiat de programele de educație financiară în anul școlar 2016-2017.

De șapte ani, Junior Achievement (JA) România, în parteneriat cu Raiffeisen Bank, desfășoară programul de educație financiară pentru liceeni, ABCdar bancar, cu scopul de a facilita înțelegerea unor noțiuni financiare de bază, prin metode learning by doing, precum: exersarea planificării financiare corecte, stabilirea elementelor unui buget personal adecvat vârstei, a principiilor economisirii, investiţiilor și creditării, precum și identificarea elementelor pentru siguranța plăților online.
În paralel, în cadrul parteneriatului a fost dezvoltat, începând cu 2012, un program de educaţie financiară pentru elevii din ciclul primar care prin intermediul căruia susținem  dezvoltarea competenţelor transversale, precum spiritul civic, spiritul antreprenorial şi administrarea resurselor financiare.
Inițiativa s-a transformat treptat în singurul program care asigură continuitate în educarea financiară a elevilor, încă din primii ani de școală. În fiecare an, programul a fost extins către noi grupe de elevi, de la clasa pregătitoare la clasa a IV-a, prin dezvoltarea unor noi activități, adaptate fiecărui nivel educațional. Fiecare modul include și o componentă educațională pentru părinți. Prin completarea unui  chestionar, aceștia pot evalua cât de mult discută cu copiii lor aspecte legate de administrarea banilor și primesc sugestii de întrebări pe care le pot aborda în discuțiile cu cei mici, precum: ,,De unde vin banii?" sau „Cum pot recompensa comportamentul chibzuit al copilului meu?"
Elevii și profesorii din ciclul primar, care participă în program, beneficiază gratuit de un kit cu materiale educaționale atractive și utile pentru desfășurarea orelor de educație financiare într-un mod atractiv și plăcut.
Desfășor de câțiva ani orele de educație financiară din programele Junior Achievement (...) și mi se pare extraordinar faptul că îi putem ajuta pe cei mici să se familiarizeze cu concepte de educație financiară de la vârste fragede. Elevii au fost puși în situația de a explica importanța cooperării cu ceilalți colegi, atunci când sunt la școală, cu familia sau prietenii, în timpul liber.  De asemenea, au avut oportunitatea de a discuta despre meseriile părinților și au putut simula deschidea propriei afaceri. - Karina Preotesoiu, profesor pentru învățământul primar, Colegiul Național Bănățean, Timișoara
Pe durata anului școlar care tocmai se încheie, peste 5.000 de elevi din ciclul primar și 1.500 de elevi de liceu, din peste 130 de școli și licee, au parcurs programele de educație financiară, sub îndrumarea a peste 250 de profesori și consultanți voluntari.
Pornind de la experiența profesională, aceștia au explicat pe înțelesul copiilor cum funcționează diferite instrumente financiar-bancare și au contribuit astfel la contextualizarea conceptului de economisire.
Raiffeisen Bank este compania care a făcut cea mai mare investiție în programele de învățământ primar JA în România, devenind, prin susținerea lor pe o durată de mai mulți ani, un model de sustenabilitate a unei investiții în educație.
Loredana Poenaru

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 06:56:30 Ora standard a Europei de Est