Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua Școlii Gimnaziale ,,Lucreția Suciu” Oradea

Ziua de 14 iunie este

Ziua Școlii Gimnaziale ,,Lucreția Suciu” Oradea

Ziua de 14 iunie este zi de sărbătoare pentru Școala Gimnazială ,,Lucreția Suciu" Oradea, în care cadrele didactice împreună cu elevii au pregătit pe lângă un bilanț al performanțelor școlare și un program cultural-artistic.

Alături de noi am avut invitați deosebiți, oameni cu care am colaborat în munca noastră, parteneri și prieteni: preot, profesor Florin Negruțiu - inspector școlar, Morar Grigore - reprezentant al Consiliului local și membru al Consiliului de administrație al școlii noastre, Șerfezeu Nicolae - polițist de proximitate, Jordan Delia reprezentat al Centrului de Plasament Nr. 2 Oradea, domnul Samuil Mitra de la Fundația ,,Copiii Făgăduinței" și reprezentanți ai Fundației ,,Încrederea" Oradea.
Școala Gimnazială ,,Lucreția Suciu" este prima școală de stat din Oradea, care
datează din secolul XIX-lea, fiind la început o școală în limba maghiară, iar apoi o școală cu predare în limbile română și maghiară. Patronul spiritual al școlii este poeta și scriitoarea Lucreția Suciu pe care o comemorăm în fiecare an, prin recitarea unor poezii celebre, cântece, scenete și dansuri populare. Chiar dacă suntem prima școala de stat din Oradea asta nu înseamnă că rămânem legați de trecut, ci încercăm să aducem tradițiile în atenția tinerilor noștri și să promovăm valorile culturale și artistice ale elevilor ce aparțin etniilor: română, maghiară și rromă, prin mijloace moderne de comunicare.
Astfel activitățile desfășurate în acest an școlar au fost promovate de cadrele didactice prin revista cu nr. 1, al școlii ,,Universul nostru", revistă care în acest an a primit avizul Inspectoratului Școlar Județean Bihor - lucru cu care ne mândrim. Revista a mai fost, editată la noi în școală, dar din acest an m-am străduit, ca director, să obțină și număr de ISSN și ISSN L - prin care aceasta este recunoscută la nivel internațional, ceea ce ne face foarte mândri. În ea sunt publicate articole cu diferite teme, pe disciplinele de studiu, de către profesorii școlii noastre.
Un alt mijloc modern prin care să ne promovăm școala este site-ul pe care l-am lansat în acest an școlar - wwwscoalalucretiasuciu.ro - și prin care, ca manager, am dorit să promovez viziunea și misiunea școlii, oferta educațională, organigrama, programul de dezvoltare instituțională, activitățile didactice și culturale ale elevilor, dar și alte informații utile cadrelor didactice, elevilor și părinților.
Toate aceste mijloace moderne de comunicare vor fi de un real folos școlii noastre care nu numai că este o școală centrală a orașului Oradea, dar este și singura școală care are ca forme de învățământ: forma frecvență redusă și programul ,,A doua șansă". Prin cele două forme de învățământ se previne abandonul școlar și analfabetismul persoanelor care au depășit cu doi ani
respectiv patru ani vârsta clasei la care se înscriu.
Ziua școlii a fost una de bucurie și de încununare a muncii noastre de un an școlar, zi prin care ne-am simțit minunat alături de elevi, părinți și invitați, cărora le mulțumim de colaborare.
Director,
prof. Bocșan Mariana Simona

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:33:59 Ora standard a Europei de Est