Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferința finală a proiectului Adult-Reg

Marți, la Skopje, în Macedonia

Conferința finală a proiectului Adult-Reg

Marţi, 6 iunie 2017, Biblioteca Judeţeană „Gheorghe Şincai" Bihor a fost reprezentată de o delegaţie condusă de dna Ligia Antonia Mirişan, director-general manager, la Conferinţa finală a proiectului „Adult-Reg - Dezvoltarea și certificarea de noi programe de educație a adulților, în vederea soluţionării nevoilor de pe piaţa muncii la nivel regional", desfăşurată la Skopje, în Macedonia.

Din delegaţie au mai făcut parte Alin Maghiar şi Paul Zoţ, colaboratori în cadrul proiectului şi bibliotecari în cadrul instituţiei.
Conferinţa a urmărit prezentarea unei abordări inovative, care a fost implementată în timpul dezvoltării proiectului finanţat prin Programul ERASMUS+ al Uniunii Europene, Acțiunea cheie 2: Parteneriate strategice. Rezultatele proiectului au fost prezentate cu ajutorul reprezentanţilor partenerilor din proiect, incluzând experţi în educaţia adulţilor din Germania, dar şi profesionişti din sectorul de educaţia adulţilor din Macedonia şi România.
Biblioteca Judeţeană „Gheorghe Şincai" Bihor a încheiat, recent, seria de activităţi din cadrul proiectului Adult-Reg, al cărui obiectiv a fost să răspundă nevoilor de formare la nivel regional în Macedonia și România, în contextul în care programele oferite de furnizorii de educație a adulților nu corespund întotdeauna acestor nevoi, ceea ce afectează atât ocuparea forței de muncă, cât și competitivitatea regională.
Activităţile din proiect au inclus: efectuarea unei analize a nevoilor regionale de educație și formare în două regiuni pilot din Macedonia și în două regiuni pilot din România (Bihor şi Vâlcea), dezvoltarea, printr-un proces de cooperare transnațională și de schimb de expertiză și experiență, a patru programe de educație a adulților în cele două țări (două pe regiune), care să compenseze deficitul de competențe regionale, şi organizarea de cursuri pilot în Macedonia și România.
Reprezentanţi ai partenerilor din proiect au participat la întâlniri transnaţionale de pregătire şi coordonare a activităţilor asumate, întâlniri organizate la Bucureşti, Bonn şi Skopje.
În judeţul Bihor au fost dezvoltate două cursuri de formare: Turismul rural - o alternativă sustenabilă şi Producția agricolă ecologică și alimentară.
În perioada 11-19 mai 2017 a avut loc, în comuna Vadu Crişului, cursul de formare în domeniul turismului rural susţinut de formatorul Teodora Chifor, partener în proiect din partea Asociaţiei EduBiz, precum şi o sesiune informativă privind agricultura ecologică şi alimentară.
Paul Zoț
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința finală a proiectului Adult-Reg.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:30:36 Ora standard a Europei de Est