Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Călătorie în lumea cărţii

Proiectul județean

Călătorie în lumea cărţii

Acesta este titlul proiectului prin care este continuat drumul către cunoaşterea lumii şi descoperirea de sine de către gimnaziştii din Bunteşti, Poieni, Stînceşti, Cîmpani, Pietroasa, Chişcău, Rieni şi Ştei (de la Colegiul Naţional „Avram Iancu").

Aflaţi sub coordonarea profesorilor  şi  animaţi de dorinţa de a descoperi lumea citind, aceşti copii au urmat traseul stabilit şi au adăugat cunoştinţelor însuşite în cadrul programului formal alte cunoştinţe, priceperi şi deprinderi care le vor îmbogăţi orizontul cultural şi le vor dezvolta  competenţele de literaţie.
Încurajaţi  să se exprime liber, în maniera cea mai accesibilă lor (prin semne, linii, forme, culori, cuvinte şi joc), să caute sensuri şi să-şi pună în valoare talentul, demonstrând înţelegerea textelor citite şi  sensibilitate, elevii au colaborat, au învăţat, s-au amuzat, au dăruit şi au adăugat încă un pilon templului devenirii lor.
Călătoria a început în octombrie, odată cu vizita la Biblioteca Orăşenească din Ştei, unde doamna bibliotecar Marina Petrila a condus elevii prin una dintre porţile pe care ni le deschide lectura, către  înţelegerea faptului că „O carte este un sprijin, o mângâiere, un îndemn. Este câte una căreia îi datorezi cât şi celui mai bun învăţător. Ba chiar care-ţi este cât ţi-au fost părinţii şi cei mai buni. Dar atunci trebuie să citim cu alegere". (N. Iorga) Aici, elevii din comuna Bunteşti au văzut şi lucrări realizate de către  copiii care împrumută cărţi de la această bibliotecă, cititori implicaţi în diferite proiecte locale şi regionale.
A urmat o revedere a clasicilor născuţi  în luna ianuarie - în cadrul celei de a XIII-a ediţii a Concursului „Clasicii noştri". Cu acest prilej elevii le-au adus un pios omagiu clasicilor citind basme, poezii, schiţe şi nuvele, recitând, dramatizând, compunând şi desenând. Ca de fiecare dată ei s-au întrecut în realizarea unor proiecte care au surprins secvenţe din viaţa şi opera scriitorilor: Eminescu, Slavici şi Caragiale. Natura şi iubirea în lirica eminesciană, lumea satului din ţinutul copilăriei lui Slavici, eroi ca Huţu sau Zâna Zorilor, Ionel ori Goe, au fost temele tratate şi, prin efort şi dăruire, toată această muncă, a contribuit la îmbogăţirea lor spirituală.
Martie a fost prilej de bucurie şi dăruire. Elevii au confecţionat mărţişoare-cărţişoare pe care le-au dăruit prietenilor şi cunoscuţilor, dovedindu-şi  măiestria şi sensibilitatea.
Ziua lecturii a fost aniversată prin prezentarea lucrărilor realizate de către echipele formate şi surprinderea, sub cele mai interesante forme, a chipului cărţii şi a aventurii trăite alături de eroii volumelor citite.
Ziua de 10 iunie a reprezentat încheierea activităţilor proiectului. A debutat printr-o invitaţie la călătoria făcută de personajul Adinei Popescu în căutarea identităţii, Micuţa şi neterminata poveste, trece pe la Fabulă, Odă şi pe la Măritul Basm, culege câteva cuvinte ce i-ar putea fi de folos şi  află secretul obţinerii identităţii de la Mai Marele Poveştilor, devenind ceea ce-şi dorise, o poveste cu tot ceea ce presupune aceasta. Acest drum l-au reconstituit elevii clasei a VI-a de la Şcoala Gimnazială Nr. 3 Stînceşti. După acest moment, profesorii evaluatori au apreciat lucrările literare şi artistice de la şcolile participante şi au desemnat câştigătorii.
Câştigători sunt, de fapt, toţi aceia care au participat la aceste activităţi şi au înţeles că, aşa cum spune poetul Mihai Eminescu, „Numai citind mereu, creierul tău va deveni un laborator nesfârşit de idei şi imaginaţii".
Echipa de proiect a fost alcătuită din: prof. Anamaria Kovacs,  Ioana Pordea, Inga Rusu, Anca Boldor, Andreea Ciotea, Loredana Marge, Estera Costea, Mihaela Suciu, Anca Bondar, Florin Tocuţ, Mirela Corbu, Anamaria Zaha, Amelia Şerb, Ioana Corbu, Claudia Fericean, Simona Muţiu și Angelica Ştef.  
Prof. Angelica Ştef
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Călătorie în lumea cărţii.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:10:18 Ora standard a Europei de Est