Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Echipa feminină a Universităţii - campioană naţională la volei de plajă

Campionatelor Naţionale Universitare la Beach volley

Echipa feminină a Universităţii - campioană naţională la volei de plajă

Echipa feminină a Universităţii din Oradea este campioană naţională la volei de plajă în 2017!

În perioada 12 - 14.06.2017 a avut loc cea de-a 2-a ediţie a Campionatelor Naţionale Universitare la Beach volley. Organizate de către universităţile ,,Aurel Vlaicu" şi ,,Vasile Goldiş" din  Arad cu sprijinul Federaţiei Sportului Şcolar şi Universitar şi al Federaţiei Române de Volei, competiţia a avut la start echipe ce au reprezentat 10 instituţii de învăţământ superior din ţară.
Universitatea din Oradea a fost reprezentată în competiția feminină de perechea Haidu Roxana, studentă la Facultatea de Geografie, Turism și Sport, în anul II la Masterul de Kinetoterapie în reeducare funcţională şi Nicolau (Paşca) Anca, studentă în anul I la Facultatea de Ştiinte Economice, programul de master Economia şi Adminstrarea Afacerilor în Turism şi Industria Ospitalităţii.
În drumul spre medalia de aur acestea au obţinut trei victorii din tot atâtea partide disputate, înregistrandu-se următoarele rezultate: Universitatea din Oradea - Universitatea ,,Vasile Goldiș" Arad 2-0; Universitatea din Oradea - Universitatea Națională de Educație Fizică și Sport, București 2-0; Universitatea din Oradea - Universitatea de Vest Timișoara 2-1; Finala pentru locurile 1-2 a fost cel mai disputat meci, echipa timişoreană reuşind să-şi adjudece primul set cu scorul de 21-19. Anca şi Roxi au reuşit să treacă peste eşecul din primul set şi s-au mobilizat exemplar, câştigând setul 2 cu scorul de 21-16. În decisiv universitarele orădence au reuşit să-şi păstreze luciditatea şi să puncteze decisiv în momentele cheie. Cu toată opoziţia adversarelor, acestea au trebuit să se recunoască învinse, victoria fiind de partea echipei Universitatea din Oradea cu 15-10, aceasta situându-se pe locul I şi obţinând medalia de aur.
Cadrele didactice, cu care fetele fac pregătirea şi la CSU Oradea, sunt lectorii universitari Mariana şi Paul Szabo-Alexi, ce fac parte din Departamentul de Educaţie Fizică, Sport şi Kinetoterapie al Facultăţii de Geografie, Sport şi Turism.
Studentele orădene sunt componente ale echipei CSU Oradea, secţia volei şi au obţinut luna trecută, împreună cu echipa de volei, pentru a patra oară titlul de vice-campioane naţionale universitare la volei.
Aceste performanţe nu sunt întâmplătoare! Voleiul şi beach volleyul sunt două ramuri sportive cu tradiţie în Judeţul Bihor şi se bucură de o bună popularitate în rândul tinerilor şi studenţilor din Oradea. Performanţele obținute de către sportivele studente, o parte dintre ele provenind din alte judeţe, a fost posibilă în urma susţinerii şi sprijinului acordat de către Universitatea din Oradea, sportului academic, precum şi a colaborării dintre universitate şi diferite structuri sportive pe ramuri de sport.
Claudia Ignat

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:04 Ora standard a Europei de Est