Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Fiecare copil pe care-l instruim este un om pe care-l câștigăm”

La Școala Gimnazială „Georgiu Popa” din Cîmpani

„Fiecare copil pe care-l instruim este un om pe care-l câștigăm”

Acesta a fost motto-ul (aparținând lui V. Hugo) cu care am deschis programul cultural artistic „Iunie - luna copiilor", organizat de Școala Gimnazială „Georgiu Popa" din Cîmpani în scopul promovării imaginii școlii în data de 11 iunie 2017.

Pentru a consolida această afirmație, doamna profesor Boldor Alexandra, coordonatoarea programului, a dorit să prezinte gândurile întregului colectiv didactic din școală în ceea ce privește importanța educației unui copil deoarece înainte de toate, înainte de a-i oferi bagajul de cunoștințe necesar pentru drumul vieții, trebuie a-l învăța să fie un om între oameni. Astfel, doamna profesor a susținut o prezentare în care a urmărit importanța relației școală-familie.
Pe parcursul programului, prin fața auditoriului, s-au perindat preșcolarii și elevii școlii, încântând asistența cu momente speciale pregătiți fiind de cadrele didactice din școală.
Programul a fost deschis de către doamna director, Ciocan Viorica, care a întâmpinat publicul cu zâmbet și cu urări de bine, iar  preșcolarii de la GPN Nr. 1 Cîmpani și GPN Nr. 4 Hîrsești și-au unit glasurile pentru a ura publicului „Bun venit!" alături de ei și de taraful Chiț. Elevii și preșcolarii de la Școala Primară Nr. 2 și GPN Nr. 3 din Fînațe au introdus audiența în lumea minunată a copilăriei unde toți cei care intră se simt mereu copii, iar elevii și preșcolarii de la GPN nr 2 și Școala Primară Sghiștel au prezentat minunata poveste a anotimpurilor. Alături de elevii Școlii Primare Nr. 3 Cîmpani de Jos, întregul public a pășit pe urmele marelui povestitor Ion Creangă în Bojdeuca de la Țicău unde s-au rostit multe poezioare în amintirea acestuia. Și pentru că suntem țărani români și ne place dansul popular, elevii și preșcolarii de la Școala Primară Nr.4 și GPN Nr. 5 Valea de Sus au încântat publicul cu o polcă din Bihor. Elevii Școlii Primare de la centru au făcut publicul să viseze în lumea minunată a poveștii fluturașilor, iar elevii clasei a VI-a ne-au readus la realitate punându-și în valoare talentele actoricești în sceneta „Povestea unui elev leneș". Elevele claselor a VI-a și a VII-a au încântat auditoriul cu melodiile „Que canten los niños", „Cântec de oameni" și "Dragostea bunicilor", iar pentru că românilor le place să râdă și să facă întotdeauna haz de necaz, băieții claselor a VI-a și a VII-a au binedispus publicul cu o altfel de „Scrisoarea a III-a". Spre final elevii clasei a V-a au prezentat într-un musical de excepție rivalitatea dintre gospodarul din Ardeal și cowboy-ul din America.
Publicul s-a risipit încet-încet în atmosfera liniștită a unei prezentări care a cuprins imagini din întreaga activitate școlară și extrașcolară a învățăceilor școlii concluzionând faptul că azi este momentul să luptăm pentru copiii și elevii noștri, nu mâine, când, poate, va fi prea târziu și nu vor mai avea nevoie de noi...
Boldor Alexandra
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Fiecare copil pe care-l instruim este un om pe care-l câștigăm”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:03:22 Ora standard a Europei de Est