Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Peste 40 de premii la Comper - Matematică și Comper - Comunicare

Elevii clasei a III-a B, de la Școala Gimnazială ,,Dacia”, au obținut (iar)

Peste 40 de premii la Comper - Matematică și Comper - Comunicare

Am mai spus-o și înclinăm să credem tot mai mult în faptul că succesul naște succese, alimentând și întreținând arderile interioare cu combustibil sufletesc, într-un mediu atât de propice, la vârsta copilăriei, când orice este posibil, imaginației, prin participare intensă și prin mobilizare ca la carte.

Din clasa pregătitoare suntem cu ochii pe ei; îi urmărim cum cresc, înfloresc și rodesc. Sunt frumoși, ambițioși și uniți, pentru că așa sunt educați, să muncească și să se bucure de roadele muncii. Perseverența, mobilizarea și motivarea sunt punctele lor tari, iar toate celelalte calități se formează în timp...
La concursul Comper - Matematică, după cum aveam să aflăm în aceste zile fierbinți de iunie (2017), de la doamna învățătoare, profesor Diana Zlibuț, din clasa a III-a B, s-au calificat la etapa națională 19 elevi, care au obținut următoarele rezultate:
17 premii I: Ardelean Luca 100p, Băcioiu Bianca 100p, Cocoș Raluca 100p, Constăngioară Ema 100p, Cătană Sara 100p,  Curț Lavinia 100p, Danșa Daria 100p, Duluș Andrei 100p, Fetea Vlad 100p, Iova Flaviu 100p, Irimie Anastasia 100p, Madi Mihai 100p, Nagy Alexandra 100p,  Șereș Albert 100p,  Toma Aida 100p,  Flore Andreea 95p, Morozan David 95p.
2 premii II: Zdrehuș Adrian 90p și Leț Sofia 85p.
La concursul Comper - Comunicare s-au calificat 23 de elevi, dintre care 16 elevi au obținut premiul I, iar 7 elevi, premiul II.
Premiul I: Duluș Andrei 100p, Madi Mihai 100p, Șereș Albert 100p, Fetea Vlad 100p, Morozan David 100p, Constăngioară Ema 100p, Iova Flaviu 100p, Nagy Andrea 100p, Irimie Anastasia 100p, Ardelean Luca 100p, Danșa Daria 100p, Timiș Elena 95p, Cocoș Raluca 95p, Curț Diana 95p, Curț Lavinia 95p, Necula Bianca 95p.
Premiul II: Cătană Sara 90p, Cighir Raul 90p, Nagy Alexandra 90p, Leț Sofia 90p, Redli Oliver 90p, Popovici George 85p, Zdrehuș Adrian 85p.
Dragi copii, frumoși și isteți, vara a început, iar vacanța e la ușă.
Bucurați-vă de soare, de aer și de apă; abandonați calculatoarele, tabletele, televizoarele și telefoanele și zburdați, faceți sport, căliți-vă și încărcați-vă bateriile în natură, cu mingea și cu bicicleta! Meritați să fiți fericiți!
Ovi Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Peste 40 de premii la Comper - Matematică și Comper - Comunicare.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:57:18 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...