Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ediție jubiliară (a X-a) - Festivalul Internațional ,,Flori de mai”

Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont” din Oradea

Ediție jubiliară (a X-a) - Festivalul Internațional ,,Flori de mai”

Cu două zile înainte de 1 Iunie, Ziua Internațională a Copilului, sala Arcadia a Teatrului,,Regina Maria" din Oradea, a fost în mai multe rânduri neîncăpătoare, cu prilejul ediției jubiliare (a X-a) a Festivalul Internațional ,,Flori de mai" - 2017.

Efortul și talentul elevilor a fost împletit și răsplătit cu cele mai sincere considerații, dar și cele mai bune dulciuri oferite din partea adulților care și-au unit efortul în vederea susținerii, sărbătoririi și premierii celor mai nevinovate ființe de pe Pământ.
Gazda acestui festival a fost și de această dată Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" din Oradea, condus de cea care este atât coordonatoarea proiectului cât și director al Centrului, d-ra prof. dr. Angela Marușca, împreună cu dir adj. prof. Sanda Turcuș și întreaga echipă coordonatoare. Tot o gazdă primitoare a festivalului nostru a fost și Teatrul ,,Regina Maria" care la mai puțin de 10 minute după o reprezentație pe scenă, a pus la dispoziție  sala timp de 5 ore - pentru copiii cu dizabilități - din mai multe județe care în acest an a adunat 210 elevi pe scenă în 31 de formații artistice din țară și de peste hotare, participând la patru secțiuni: muzică/ dans și teatru, DVD și decorațiuni.
Persoanele care au fost amfitrionii acestui eveniment sunt prof. Romina și Mircea Dan ajutați de o echipă întreagă de colege și colegi care au coordonat din culise toată activitatea.
 Festivalul se adresează în egală măsură  instituțiilor de învățământ special și claselor din învățământul de masă care au elevi integrați. Beneficiarii direcți ai proiectului sunt: elevii cu CES din școlile speciale și elevii cu CES integrați, iar cei indirecți: colegii elevilor integrați, profesorii care pregătesc elevii pentru festival, părinții elevilor participanți, care au ocazia să-și vadă copiii pe scenă, comunitatea.
Scopul acestui festival este acela de a menține o relație de bună colaborare cu familiile elevilor și cu reprezentanții autorităților locale; creșterea stimei de sine și încrederea în forțele proprii la elevii implicați în festival, având în vedere că sunt copii cu cerințe educative speciale, iar unii dintre ei nu au mai urcat niciodată pe scenă, elevii vor socializa și vor forma relații de prietenie cu colegi din școlile partenere, vor îmbina utilul cu plăcutul și vor descoperi tradiții și obiceiuri noi.
Amintim colaboratorii noștri și din acest an: Consiliul Județean Bihor, Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Teatrul ,,Regina Maria" Oradea, Universitatea din Oradea, Palatul Copiilor și Elevilor din Oradea, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, Liceul de Arte Oradea, Asociația ,,Toma George Toboșarul" Oradea, Asociația Națională a Profesorilor Psihopedagogi ,,Orizont" Oradea, precum si sponsorii S.C. Farmzoovest SRL, ,,Trei G" Oradea, Asociația ,,George Toboșarul" Oradea, Thomas Baloane, persoane fizice statornice, inimoase și devotate școlii.
Fiecare formație artistică și-a lăsat amprenta pe scena teatrului și în inimile participanților, iar ceea ce i-a legat pe toți și de această dată a fost entuziasmul cu care fiecare dorea să câștige atât premii cât și experiență.
După ce juriul a deliberat pentru toate cele patru secțiuni, elevele de la Liceul de Arte ne-au încântat cu melodii autentice în costume veritabile.
La final, toate echipele au fost premiate.  Bucuria revederii în prag de sărbătoare ne îndeamnă să cântăm și noi cu elevii: ,,Tot pământu-i înflorit,/ Pentru noi anume,/La mulți ani, copii frumoși,/ Din întreaga lume!/ Oameni mari, veniți aici,/Înverzita luncă./ Chiar și voi ați fost copii/ Și mai sunteți încă!"
La mulți ani tuturor!
Mulțumind Bunului Dumnezeu pentru ajutor, precum și tuturor participanților, sponsorilor, profesorilor, părinților, oficialităților și persoanelor din juriu, vă așteptăm la următoarea noastră provocare, la ,,Nașterea Domnului, Dar de Crăciun".
Prof. Maria Serafim
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ediție jubiliară (a X-a)  - Festivalul Internațional ,,Flori de mai”. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:16:14 Ora standard a Europei de Est