Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevii orădeni citesc Italia

La Liceul Don Orione

Elevii orădeni citesc Italia

Șase elevi din clasele a VI-a și a VII-a de la Liceul Don Orione din Oradea au participat recent la un prestigios concurs național în limba italiană, ce s-a desfășurat la București. Eleva Gavriș Alesia Selena a reușit performanța de a câștiga locul III pe țară la secțiunea gimnaziu, concurând alături de alți 60 de copii, iubitori ai limbii italiene.

Intitulat ,,I giovani leggono l'Italia" (Tinerii citesc Italia) este un concurs organizat de asociația Amici della lettura, fiind sub patronajul Ambasadei Italiei în România și a Institutului Italian de Cultură „Vito Grasso" din București. Anul acesta competiția a ajuns la cea de-a șasea ediție. Concursul s-a desfășurat pe trei secțiuni, pentru tineri de gimnaziu, pentru liceeni și pentru studenți.
Elevii participanți din Oradea au fost Gavriș Alesia Selena, Bondor Tania, Tosco Giuseppe (din clasa a VI-a), Leho Alesia, Argiolas Angelo și Forte Raoul (din clasa a VII-a). Gavriș Alesia Selena a obținut unul din locurile fruntașe.
,,A fost o bucurie imensă, nu credeam că e posibil să câștig. Mă bucur că am participat și sper că anul viitor voi obține un loc și mai bun, a spus Alesia. Mulțumesc tuturor celor care m-au încurajat și m-au ajutat, părinților și profesoarei care mi-au fost alături".
Alesia a primit pe lângă diplomă, un voucher în valoare de 250 de lei, pe care îi poate folosi la achiziționarea unor cărți de italiană. Toți elevii participanți au fost premiați cu atestate de participare.
 „Copiii și-au ales un roman de literatură contemporană, l-au citit și au făcut o recenzie asupra acestuia. Ne bucură nespus faptul că elevii iubesc să citească, că fac acest lucru într-o limbă străină și că le place și să scrie în italiană", declară Carmen Ungur-Brehoi, profesoara care a coordonat activitatea în județul nostru.
Festivalul-concurs urmăreşte, pe de o parte, cultivarea interesului acestor tineri pentru lectură, în special literară italiană, iar pe de altă parte, dezvoltarea judecăţii critice şi a capacităţii participanţilor de a se exprima în limba italiană.
„Țin să mulțumesc tuturor profesorilor, studenților, elevilor și juraților, pentru participarea la proiectul nostru, pentru entuziasmul și competența lor, pentru generozitatea de a dărui timp și efort elevilor sau studenților lor, pentru a-i apropia de cărți și de frumoasa limbă italiană. Sperăm să vă avem alături și la ediția următoare", a spus prof. Smaranda Elian, organizatoarea concursului. (M.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:06:47 Ora standard a Europei de Est