Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Carnavalul toamnei...

Astăzi, la C.S.E.I. nr. 1 Oradea

Carnavalul toamnei...

Un colectiv de dascăli inimoși de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.1 Oradea a pus la cale pentru luna noiembrie (și nu numai) un buchet de activități educative. Manifestările au debutat luni (10 noiembrie 2008), cu un curs de formare pentru profesori, desfășurat în cadrul parteneriatului școlar Comenius "O viață mai bună pentru copiii cu CES", proiect internațional coordonat de psiholog Teodora Pantazi, iar astăzi (vineri), a fost programat Carnavalul toamnei, prima acțiune din cadrul parteneriatului educațional „Mâini de aur” (un parteneriat al C.S.E.I. nr.1 Oradea și Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Senzorială).

 În cele opt luni de parteneriat, se vor mai desfășura cel puțin opt activități: „Colindăm, colindăm... și daruri căpătăm”; realizarea unei expoziții cu podoabe pentru pomul de Crăciun; „Bucătăria veselă” – să bucătărim împreună; confecționăm mărțișoare și felicitări pe... versuri; coșul cu ouă încondeiate; confecționarea unor figurine din ipsos pentru centrul tematic Primăvara; ecologizare de Ziua Europei; sărbătorim Ziua copilului împreună (petrecere-surpriză pentru pitici).
Coordonatorii proiectului și ai carnavalului sunt prof. educator Alina Savu (de la C.S.E.I nr. 1) și inst. Viorica Dobran (de la C.S.E.I.S.).
„Parteneriatul își propune să sprijine dezvoltarea motricității fine și generale a copiilor (elevilor) prin intermediul activităților de abilitări manuale, respectiv terapie ocupațională”, ne-a declarat prof. Alina Savu.
„Zâna toamnei”  
În deschiderea carnavalului, au avut cuvântul reprezentanții celor mai mici parteneri – grupele preșcolarilor de la C.S.E.I.S., care ne-au încântat cu versuri și cântece despre toamnă. Romantismul de-abia instalat a fost repede spulberat de „Cearta fără temei” a celor din clasele a V-a A și B (îndrumați de prof. ed. Adriana Popa și Cosmin Borma). Pe un teren relativ pregătit, s-au prezentat apoi, rând pe rând, mascații (pe clase), începând cu a VII-a A (îndrumați de prof. ed. Cristina Pop), a VI-a B (prof. ed. Anca Tocai), a VIII-a A (prof. ed. Elena Moț), a VIII-a B (prof. ed. Aurora Miclău) și a VI-a A, cu „Zâna toamnei” (în regia prof. ed. Lavinia Gorgan și psiholog Lavinia Lazăr). Suita deghizaților a fost încheiată de trupa claselor a VII-a B și a VIII-a C, care a prezentat „Dansul ploii” (în coregrafia semnată de prof. Alina Savu, Anca Ducu și psiholog Teodora Pantazi).
Carnavalul s-a încheiat cu premierea celor mai reușite măști și a celor mai mari artiști de la C.S.E.I.S.
Să mai spunem că produse realizate în cadrul proiectului de parteneriat au putut fi admirate la  vernisajul expoziției organizate cu acest prilej (lucrări din hârtie glasată și creponată, din ață, semințe, frunze și resturi de materiale textile, care și-au găsit locul alături de roadele toamnei - fructe și legume).
Cursuri pentru profesori și seminarii pentru părinți  
Dacă luni, marți, joi și vineri, au avut loc cursuri de formare pentru cadrele didactice care predau în unitățile școlare ale învățământului special din județ, săptămâna viitoare (marți și joi), sunt programate seminarii pentru părinți.
„Interculturalitate și spiritualitate”
În perioada 17 – 21 noiembrie, denumită „Săptămâna educației globale” (cu tema „Interculturalitate și spirituallitate”), se vor derula activități educative interesante, în parteneriat cu elevi de la Școala cu clasele I –VIII „George Coșbuc” și copii de la C.S.E.I.S. („Împăratul din nucă” – teatru; „Postul și milostenia” – semne ale iubirii creștine; „Copiii din lumea întreagă” – abilități manuale; șezătoare interculturală; „Despre Polonia”; „Icoana din sufletul meu”; „Suntem diferiți, dar egali”...).
„În perioada 26 -29 noiembrie,trei elevi de la școala noastre, însoțiți de un cadru didactic, vor participa la cea de-a XVI-a ediție a competiției regionale de înot „Special Olympics”, care se va desfășura în Rybnic (Polonia), în cadrul proiectului “Special Olympics 2008”, finanțat de Primăria Oradea.
Dar cum am putea uita faptul că la începutul lunii viitoare, înainte să vină Moșul, vom marca, printr-o serie de activități, Ziua copilului cu dizabilități, în 3 decembrie”, ne-a declarat psiholog Teodora Pantazi.(Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Carnavalul toamnei...

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:38:40 Ora standard a Europei de Est