Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul educativ județean ,,Căsuța poveștilor”, ediția a II-a

La Grădinița Nr. 52 din Oradea

Proiectul educativ județean ,,Căsuța poveștilor”, ediția a II-a

La Grădinița Nr. 52 Oradea s-a desfășurat în această primăvară (în luna aprilie 2017) Proiectul educativ județean cu participare regională ,,Căsuța poveștilor".

283 de preșcolari și școlari de la mai multe unități de învățământ din Bihor, dar și din alte județe ale țării (Arad și Hunedoara) au fost răsplătiți cu diplome și calificative pentru talentul lor. Responsabilul de proiect a fost d-na director, profesor Sala Ioana, coordonator proiect, profesor Duluș Geta, iar din echipa de proiect au făcut parte: prof. Albu Raluca, Druța Valeria, Săcădat Adriana și Pruncuț Ioana. Partenerii externi ai proiectului au fost: Grădinița Nr. 1 Beiuș, Școala Gimnazială Nr. 16 Oradea, Școala Gimnazială ,,Aurel Pop"  din Oșorhei și structura ei, Grădinița Nr. 1 Oșorhei, Școala Gimnazială din Ceica, împreună cu structurile sale - Grădinița din Ceica și Școala Gimnazială Nr. 3 din Corbești, Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" din Aleșd, cu structura - Grădinița Holcim Aleșd, Școala Gimnazială din Zărand, județul Arad, Școala Gimnazială ,,Sf. Varvara" din Hunedoara, cu structurile, Grădinița din Aninoasa și Grădinița Iscroni, județul Hunedoara.
La concursul de creație artistico-plastică din cadrul proiectului au participat 28 de unități de învățământ preșcolare și școlare, 102 cadre didactice și 283 de preșcolari și școlari. Concursul a fost organizat pe cinci categorii de vârstă, grupa mică (3 - 4 ani), grupa mijlocie (4 - 5 ani), grupa mare (5 - 6 ani), ciclul primar (6 - 10 ani), în acest an școlar acceptând și participarea copiilor școlari de la C.S.E.I.  Nr.1 Tileagd.
Lucrările participanților la cea de-a II-a ediție (2016-2017) și-au găsit locul în cadrul unei expoziții impresionante în holul de la parter al Grădiniței Nr. 52. Acestea au  fost jurizate de către o comisie alcătuită din: doamna director, profesor Sala Ioana, prof. Duluș Geta, Vlad Rodica, Coroiu Natalia, Pavel Corina, Dimeny Eva și Costea Anca. Toate lucrările prezentate în concurs au fost premiate cu premii I, II, III sau mențiuni, iar cele care nu au respectat cerințele impuse prin regulament au primit premii de participare.
Motivarea proiectului
La vârsta copilăriei, poveștile și desenul sunt principalele mijloace de exprimare a vieții afective a copilului. În această etapă de viață se fixează principalele valori și modele de viață, iar copilul se identifică cu personajul care corespunde modelului educațional existent. Personajele din basme îi însoțesc în anii copilăriei și le oferă modele pe care să le urmeze în viața adultă. Poveștile și basmele stimulează dorința de cunoaștere, imaginația și creativitatea copilului. Ele îmbogățesc viața afectivă a acestuia, copilul reușind să trăiască alături de personaje, să-și exprime starea emoțională în funcție de contextul și desfășurarea poveștii. Cu ajutorul poveștilor și basmelor copilul se va dezvolta armonios și va ști să-și rezolve conflictele, copilul va învăța că trebuie să respecte sfatul adulților pentru a fi ferit de pericole, va învăța că lumea e guvernată de reguli și principii pe care trebuie să le accepte și să le aplice pentru a fi acceptat în societate.
Prin  acest proiect am determinat copiii să învețe să asculte, să se relaxeze, să simtă cuvintele, frumusețea și expresivitatea lor, să aibă răbdare, să recepteze cu plăcere textele literare și să le transpună în creațiile lor artistico-plastice.
Știi tu ce înseamnă să fii copil? Înseamnă să fii atât de mic încât spiridușii să ajungă să-ți șoptească la ureche, înseamnă să transformi bostanii în calești și șoriceii în telegari, josnicia în noblețe și nimicul în orice, căci orice copil poartă o zână bună în sufletul lui" - Francis Thompson.
Coordonator proiect,
prof. Duluș Geta
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul educativ județean ,,Căsuța poveștilor”, ediția a II-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:23:00 Ora standard a Europei de Est