Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Domnilor guvernanți, lăsați ONG-urile să trăiască!

Un semnal tras în direcția Guvernului

Domnilor guvernanți, lăsați ONG-urile să trăiască!

Organizațiile non guvernamentale sau ONG-urile, sunt recunoscute ca actori importanți în procesul de consolidare a democrației și de construire a unei societăți civile active, capabilă să-și susțină interesele.

Ele își aduc contribuția la rezolvarea unor probleme cum ar fi: inegalitatea socială, şomajul, încălcarea drepturilor omului, corupţia, distrugerea patrimoniului cultural, poluarea mediului și militează pentru rezolvarea lor, oferind servicii sociale, de conștientizare și instruire, culturale, socio-medicale etc.
În funcție de experiență și de relevanța activităților pentru societate, atrag nu doar voluntari, dar și importante resurse financiare și materiale, dintre care, cele mai uzitate sunt donațiile, sponsorizările și sprijinul oferit de stat pe baza legilor în vigoare.
Desconsiderând importanța acestui sector pentru societate, începând cu data de 1 februarie 2017, Ministrul Muncii și Justiției Sociale, doamna Lia Olguța Vasilescu, a luat decizia de a tăia subvențiile acordate în baza Legii nr. 34/1998, la 33% dintre ONGuri, reducându-le cu 38%, capacitatea de a oferi servicii sociale, astfel încât, circa 5.000 de persoane, în special vârstnici dependenți și copii cu dizabilități, sunt private acum de sprijinul oferit de ONGuri.
O altă sursă de finanțare, este oferită de posibilitatea direcționării a 2% din impozitul pe venit de către orice angajat din România. Acest instrument și-a dovedit potențialul de a stimula comportamentul filantropic al cetățeanului și responsabilizarea acestuia în susținerea unor cauze sociale, astfel încât, în fiecare an, până la 25 mai, formularul 200 era completat și depus de tot mai mulți români.
În ciuda dificultăților de implementare a acestui instrument, semnalate în primii ani,  în prezent, datorită eforturilor de promovare ale organizațiilor neguvernamentale, se remarcă evoluția semnificativă în ceea ce privește conștientizarea și utilizarea lui, aproximativ 65% din ONGuri, beneficiind anul trecut de susținerea prin acest instrument, a activității, în sprijinul cauzei pe care și-au însușit-o. Ar fi păcat ca procedura cu care s-au familiarizat românii în ultimii ani să dispară complet sau să fie înlocuită cu una complicată și birocratică.   Pe această cale, cer Guvernului și vă rog, dragi colegi, să îmi susțineți demersul, să ia în considerare aportul consistent pe care sectorul ONG îl are la rezolvarea problemelor curente ale societății și să susțină, printr-un cadru legislativ favorabil, continuarea activității acestor organizații, de care România are atâta nevoie. Tăierile de bugete și modificările frecvente ale legislației, nu asigură predictibilitatea și continuitatea în activitate a acestor organizații ale societății civile, care trebuie să fie văzute ca parteneri destoinici, de către orice Guvern.
Florica Cherecheș,
deputat PNL Bihor

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 11:31:15 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...