Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Liceeni din şase judeţe au fost implicaţi în concursul „Școala fără violenţă”, etapa regională

Sâmbătă,

Liceeni din şase judeţe au fost implicaţi în concursul „Școala fără violenţă”, etapa regională

Peste 100 de elevi şi profesori din şase judeţe s-au întrecut, la sfârşit de săptămână, în cadrul unui amplu concurs de prevenire pe teme juridice, sub genericul „Şcoala fără violenţă".

Sâmbătă, 20 mai 2017, la Liceul Teoretic „Aurel Lazăr" din Municipiul Oradea, s-a desfășurat etapa regională a concursului cu tematică preventivă „Şcoala fără violenţă", adresat elevilor de liceu, organizat de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, în colaborare cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor, cu cei ai Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu" şi cu Corpul Naţional al Poliţiştilor. Competiţia este înscrisă în Calendarul activităţilor educative interjudeţene şi regionale al Ministerului Educaţiei Naţionale.
Prin intermediul acestui proiect educaţional organizatorii şi-au propus să sporească nivelul de siguranţă a elevilor în spaţiul public şi privat, provocându-i să înveţe în mod creativ. În concursul regional au fost implicaţi peste 100 de copii şi cadre didactice din şase judeţe: Bihor, Alba, Maramureş, Cluj, Arad şi Satu Mare. Concurenţii au avut de parcurs patru probe, respectiv un moment artistic, realizarea unui eseu cu teme din domeniul prevenirii criminalităţii, o probă de dezbatere şi o probă de teorie cu întrebări din domeniul juridic.
 În cadrul concursului, elevii, constituiți în echipaje a câte cinci adolescenți (maximum), au avut posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vizavi de prevenirea manifestărilor violente. Prin intermediul acestui concurs, elevii au putut aborda problematici specifice propriei generaţii, devenind astfel mai conştienţi şi mai responsabili, atât faţă de propria conduită, cât şi față de comportamentul colegilor sau prietenilor, fiind capabili să discearnă şi, astfel, să evite anumite riscuri.
Liceenii participanţi s-au implicat activ în elaborarea unor piese de teatru cu mesaj preventiv, pe care, ulterior, le-au transpus pe scenă, în spectacole destinate propriilor colegi. Prima probă, momentul artistic, a constat în demonstraţii de dans, muzică, sport sau scurte scenete, care au surprins efectele nocive ale cyberbulling-ul şi violenţei asupra adolescenţilor, indiferent de formele de manifestare. Cu multă creativitate, liceenii participanţi au identificat metode şi soluţii de a contracara aceste manifestări, atât în mediul virtual, cât şi în viaţa de zi cu zi.
Emoționați, nerăbdători să urce pe scenă, dar și îmbrăcați spectaculos, elevii au folosit atât limbajul verbal, cât și cel nonverbal pentru a-și transmite cât mai eficient mesajele de prevenire a violenței, utilizând și fond muzical adecvat, astfel încât să încânte auditoriul.
Realizarea unui eseu preventiv a fost cea de-a doua probă. Astfel, ei au avut ocazia să îşi exprime în mod creativ părerile cu privire la formele de manifestare a violenţei, au reliefat cauzele producerii acestui fenomen şi au încercat să ofere soluţii, eseurile realizate de aceştia constituind adevărate lecţii pentru colegii lor.
Cea de-a treia probă, proba teoretică, a curprins un set de 10 întrebări formulate din Ghidul practic de prevenire a criminalităţii şi victimizării pentru orele de dirigenţie „Un antidot al violenței!", partea a II-a, editat în 2015 de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor. Elevii au fost testaţi cu privire la modalitatea de a face faţă unor situaţii de risc, cunoaşterea unor reguli de comportament pe stradă, acasă şi la şcoală, s-au confruntat cu întrebări cu privire la prevederile Codului Penal referitoare la vârsta răspunderii penale a minorilor şi sancţiunile care se aplică minorilor în cazul săvârşirii de fapte penale.
În cadrul ultimei probe, cea de dezbatere, fiecare echipaj a delegat doi elevi care au trebuit să argumenteze pro şi contra pe o temă dată, respectiv „Vârsta răspunderii penale a minorilor este 14 ani". Argumentarea probei a fost realizată în maximum cinci minute, iar elevii au folosit argumente de ordin moral, social, legal. În cadrul dezbaterii au fost urmărite abilitățile oratorice, exprimarea corectă în limba română, dar și argumentele cu privire la afirmația dată și cunoștințele acestora cu privire la vârsta răspunderii penale și cercetare, analiză și argumentare, cu privire la logica şi accesibilitatea informaţiilor oferite. Elevii au fost foarte bine documentaţi, folosind ca suport date statistice, opinii, citate, dovedind că şi-au însuşit cunoştinţele juridice cu privire la răspunderea penală a minorilor.
Concursul a fost urmărit şi evaluat de un juriu format din psihologi, coregrafi, avocaţi, reprezentanţi ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, Palatului Copiilor și Elevilor din Municipiul Oradea și reprezentanţi ai unor O.N.G. - uri din Oradea.  Mesaje precum: „Spune nu violenţei!", „Nu ştiu să plâng, aşa că dau cu pumnul!", „Mesajul meu de pace", „Cyberbulling-ul, o formă de violenţă", „Matematica în limbajul violenţei", „Forța e slăbiciune, nu putere!", „Bătaia nu face legea!" ,,O persoană nu se folosește, se prețuiește!", „Combaterea violenței? E în tine însuți!", „Ce ție nu-ți place altuia nu-i face!" au fost promovate de elevi în cadrul concursului.
Clasamentul concursului:
Loc. I -  echipajul C. N. „Iosif Vulcan" Oradea,
Loc. II - echipajul  Lic. Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" Oradea,
Loc. III - echipajul Col. Ec. „Dionisie Pop Marţian" din Alba Iulia
Loc. IV- echipajul C.N. „Mihai Eminescu" din Baia Mare
Loc. V - echipajul Lic. T.  „Mihai Veliciu" Arad,
Loc. VI - echipajul Lic. Tehnologic Nr. 1 Dobreşti,
Loc. VII - echipajul Lic. T. „Onisifor Ghibu" Oradea,
Loc. VIII - echipajul C.N. „George Bariţiu" Cluj-Napoca,
Loc. IX - echipajul Lic. Ortodox „Nicolae Steinhardt" din Satu Mare.
Totodată, au fost acordate și trei premii speciale, pentru „Cel mai bun eseu", obţinut de echipajul C.N. „Iosif Vulcan" Oradea, pentru lucrarea „Nu ştiu să plâng, aşa că dau cu pumnul", scris de eleva Hepuţiu Oana. Cel de-al doilea premiu special la secţiunea eseu a fost câştigat de eleva Siladi Milena, de la Lic.Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" Oradea, cu lucrarea „Forţa e slăbiciune, nu putere!", iar cel de-al treilea premiu special a fost câştigat de eleva Erdei Denisa Ioana, din cadrul Lic. Ortodox „Nicolae Steinhardt" din Satu Mare, cu lucrarea „Spune nu violenţei".
Premiul special pentru „Cea mai bună interpretare" a fost obţinut de elevii Lic. Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" Oradea, cu sceneta „Bătaia nu face legea!", interpreți: Bodog Bogdana, Vidican Ioana, Borși Dominika, Moisi Danesa și Hepuţiu Oana.
Vă prezentăm echipajele participante și profesorii lor coordonatori:
Lic. Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" Oradea: Titlul scenetei: „Forța e slăbiciune, nu putere!" cadre didactice: Stroie Ramona, Țiț Gabriela; elevii participanţi: Baciu Șerban, Buzle Marcus, Urs Arian, Mag Antonio, Chirilă Paula, Siladi Milena.
C. N. „Iosif Vulcan" Oradea: Titlul scenetei: „Bătaia nu face legea!" cadrele didactice: Mihincău Dana, Crăciun Alexandrina, Vaida Cristina; elevii: Bodog Bogdana, Vidican Ioana, Borși Dominika, Moisi Danesa, Hepuţiu Oana.
Lic. Tehnologic Nr. 1  Dobreşti: Titlul scenetei: ,,Viața ca o ... telenovelă!" prof. Soca Lavinia; elevii: Seican Andreea Ioana, Popa Gabriel Natanael, David Octavian Pavel.
Lic. T. „Onisifor Ghibu" Oradea: Titlul scenetei: „Şcoala fără agresivitate"; cadre didactice: Timofte Camelia, Daniela Marinău, Ionela Belbe; elevii: Băican Rebeca, Piscoi Dina, Trifa Georgiana, Sușca Andrei, Balotă Răzvan.
Lic. T. „Mihai Veliciu" Chișineu-Criș, judeţul Arad: Titlul scenetei: „Violența ca act inconștient"; cadre didactice: Palcu Felicia Amelia, Badea Cristina; elevii: Borza Diana, Bocu Daiana, Bonca Adelin, Mândruţiu Vlad, Mager Andrei
C.N. „George Barițiu" Cluj-Napoca: Titlul scenetei:„Ne pasă de lumea în care trăim!" cadre didactice: Bucur Carmen, Popescu Cristina; elevii: Decea Tudor, Călugăr Francesca, Pop Patricia, Todoran Gabriel
Lic. Teologic Ortodox „Nicolae Steinhardt", Satu Mare: Titlul scenetei: „Spuneți NU violenței!" cadre didactice:  Groza Gabriel Ioan, Macarie Simona; elevi participanţi: Erdei Denisa Ioana
C.N. ,,Mihai Eminescu" Baia Mare, județul Maramureș: cu sceneta: „Trei motive!" prof. Inceu Sanda Maria; elevii: Dragoș Gabriela, Ghirasin Liana, Tarba Ștefania, Muntan Rareș, Sălăgean Tudor
Colegiul Economic „Dionisie Pop Marțian" din Alba Iulia: Titlul scenetei: „Și cuvintele lovesc!" prof. Scheau Ana-Maria; elevii: Curta Sergiu, Degan Paul, Fara Maria Alexia, Gherghel Ioana, Kisgyorgy Andreea.
Comisar-şef de poliţie Ioana Indrieş
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul I.P.J. Bihor
Pentru mai multe poze (45 de poze), accesați Galeria foto: Liceeni din şase judeţe au fost implicaţi în concursul „Școala fără violenţă”, etapa regională.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:08:40 Ora standard a Europei de Est