Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul de educaţie rutieră „Memorialul Matei Virgil”, la cea de-a III-a ediţie

Copii din zece județe s-au întrecut într-o amplă competiție de educație rutieră

Concursul de educaţie rutieră „Memorialul Matei Virgil”, la cea de-a III-a ediţie

În perioada 12 - 14 mai 2017, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității și cei ai Serviciului Rutier din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor au fost implicați într-un amplu concurs de educație rutieră, organizat în localitatea bihoreană Șuncuiuș.

Concursul de educaţie rutieră „Memorialul Matei Virgil", organizat de Liceul Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș, în colaborare cu Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor - Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, Serviciul Poliţiei Rutiere, cu sprijinul Inspectoratul Școlar Județean Bihor, a ajuns la cea de-a treia ediție și face parte din acțiunile cuprinse în Calendarul Activităţilor Educative Regionale şi Interjudeţene  al Ministerului Educației Naționale.
În competiție au fost angrenate 13 echipaje de elevi din clasele V - VIII, reprezentând zece județe, respectiv un echipaj din județul Alba, coordonat de prof. Andrei Liviu, un echipaj din județul Arad, coordonat de profesorul Dumitru Miron, un echipaj din județul Caraș-Severin, coordonatori, prof. Alina și Lorena Șelariu, un echipaj din județul Cluj, coordonat de prof. Dorel Verde, un echipaj din județul Dâmbovița, coordonat de prof. dr. Susana Marinescu, un echipaj din județul Mureș, coordonatori, profesorii Dan Moldovan şi Viorel Suciu, unul din județul Satu-Mare, coordonat de profesorul Gheorghe Pop, un echipaj din județul Timiș, coordonat de prof. Ioan Popovici, alt echipaj din județul Vaslui, coordonat de prof. Mihai Moșnianu și două echipaje de elevi din județul Bihor, coordonate de prof. Severus Lazău, Emil Bodea, Bogdana Haragoș și Loredana Ungur.
Scopul concursului a fost formarea unui comportament rutier responsabil, pe baza cunoaşterii şi respectării regulilor de circulaţie, pentru a preveni producerea accidentelor de circulaţie cu victime din rândul elevilor.
În cadrul concursului, elevii de gimnaziu participanţi au avut de parcurs următoarele probe: parcurgerea unui traseu de îndemânare cu bicicleta în poligon; respectarea regulilor de circulaţie de către biciclişti, în parcul şcoală; proba teoretică, în vederea verificării cunoştinţelor privind normele rutiere.
Fiecare echipaj participant a avut în componenţă doi elevi din unități școlare din municipiul Târgoviște, municipiul Satu Mare, municipiul Vaslui și din localitățile Gherla, Blaj, Bocşa, Reghin, Șag, Chișinău Criș și Șuncuiuș, care au avut ocazia de a-şi dovedi, în timpul concursului, cunoştinţele acumulate în materie de educaţie rutieră.
În urma susținerii celor trei probe: teorie, îndemânare pe bicicletă - poligon și parc școală, clasamentul final pe echipe a fost următorul:
Pe locul I s-a situat echipajul Liceului Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș (județul Bihor), format din elevii Ungur Amalia și Haragoș Alexandru, coordonat de prof. Bodea Emil; pe locul al II-lea s-au clasat două echipaje: echipajul Școlii Gimnaziale „Floarea Bogdan" din Reghin (județul Mureș), alcătuit din elevii Moldovan Rareş şi Zajzon Cristina, coordonatori, prof. Dan Moldovan, Viorel Suciu și echipajul Liceului cu Program Sportiv ,,Avram Iancu" din Zalău (Sălaj), compus din elevii Negrean Daria și Szabo Georgian, coordonat de prof. Mariana Goron; pe locul al III-lea - echipajul Școlii Gimnaziale „Coresi" Târgoviște (județul Dâmbovița), alcătuit din elevii Cristea Andrei şi Matei Cosmina, coordonator - prof. dr. Susana Marinescu.
La individual, premianții concursului pe probe au fost:
Clasament general
Ungur Amalia - fete, Liceul Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș, coordonator - prof. Bodea Emil; Moldovan Rareş - băieți, Școala Gimnazială „Floarea Bogdan" Reghin, coordonatori, profesori Dan Moldovan, Viorel Suciu;
Teorie
Ungur Amalia - fete, Liceul Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș, coordonator - prof. Bodea Emil; Haragoș Alexandru - băieți, Liceul Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș, coordonator - prof. Bodea Emil.
Poligon
Baciu Anamaria - fete, Școala Gimnazială Nr.2 „Dimitrie Cantemir" Vaslui, coordonator prof. Mihai Moşneanu; Varga Sergiu - băieți, Liceul Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș, coordonatori, Haragoș Bogdana și Ungur Loredana.
Parc școală
Cristea Andrei - băieți, Școala Gimnazială „Coresi" Târgoviște, coordonator, prof. Susana Marinescu; Ungur Amalia - fete, Liceul Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș, coordonator - prof. Bodea Emil.
La finalul competiției, participanții au fost recompensați de organizatori cu premii și diplome.
Comisar-şef de poliţie Ioana Indrieş,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii - I.P.J. Bihor
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul de educaţie rutieră „Memorialul Matei Virgil”, la cea de-a III-a ediţie.

C

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:16:36 Ora standard a Europei de Est